„Az Értelem beszéde Hermészhez”
című szöveg elemzése
Isten alkotja az Örökkévalóságot,
az Örökkévalóság alkotja a Kozmoszt,
a Kozmosz alkotja az Idõt,
az Idõ pedig a Keletkezést.
Isten lényege a Jó,
az Örökkévalóság lényege az azonosság,
a Kozmosz lényege a rend,
az Idõ lényege a változás,
és a Keletkezésé az élet.
az Örökkévalóság lényege az azonosság,
a Kozmosz lényege a rend,
az Idõ lényege a változás,
és a Keletkezésé az élet.
Isten mûvei az értelem és a lélek,
az Örökkévalóság mûvei a halhatatlanság és az idõtartam,
a Kozmosz mûvei ugyanannak a visszaállítása és mással való helyettesítése,
az Idõ mûvei a növekedés és a csökkenés,
a Keletkezésé pedig a minõség és a mennyiség.
az Örökkévalóság mûvei a halhatatlanság és az idõtartam,
a Kozmosz mûvei ugyanannak a visszaállítása és mással való helyettesítése,
az Idõ mûvei a növekedés és a csökkenés,
a Keletkezésé pedig a minõség és a mennyiség.
Az Örökkévalóság így Istenben van,
a Kozmosz az Örökkévalóságban,
az Idõ a Kozmoszban,
és a Keletkezés az Idõben.
a Kozmosz az Örökkévalóságban,
az Idõ a Kozmoszban,
és a Keletkezés az Idõben.
Az Örökkévalóság szilárd összeköttetésben áll
Istennel,
a Kozmosz az Örökkévalóságban mozog,
az Idõ a Kozmoszban múlik,
s a Keletkezés az Idõben történik.
a Kozmosz az Örökkévalóságban mozog,
az Idõ a Kozmoszban múlik,
s a Keletkezés az Idõben történik.
A fenti vers Hermész Triszmegisztosz írásai
között maradt ránk. Nem tudjuk ki volt az Értelemnek nevezett entitás, akivel
Hermész társalgott, de a szöveg elemzése világossá tette, hogy pontos
ismeretekkel rendelkezett az univerzum törvényeirõl és mûködésének alapjairól.
Az ókori tanok és bölcseletek sok esetben tartalmaznak mély teremtésfilozófiai,
idõfizikai információkat, melyek elemzése a mi munkánkra is elõrevivõleg
hatott.
Megpróbáltam idõfizikai fogalmakkal behelyettesítve értelmezni az anyagot, ami a következõ izgalmas eredményre vezetett.
Megpróbáltam idõfizikai fogalmakkal behelyettesítve értelmezni az anyagot, ami a következõ izgalmas eredményre vezetett.
A szöveg értelmezése:
1. Az Isten az okforrás, az idõcsíra, a megnyilvánuló
bindu (fénymag).
2. Az Örökkévalóság az okforrás emanációja,
kiáradása (eseményhorizont). Az így keletkezõ vizek összességében (a káoszban)
keletkezik a Kozmosz.
3.
A
Kozmosz a téridõ, mely a káoszban jön létre az idõ visszacsatolódása folytán, s
melyet lényegében a káoszt keltõ okforrások által kibocsátott hullámterek
tartanak létben.
4. Az Idõ a téridõ univerzumban zajló folyamatok
összessége, a kölcsönhatásoké, melyek szükségszerûen következnek egymásból,
idõrendi (ok-okozati) sorrendben.
5.
A
Keletkezés minden olyan virtuális rendszer (visszacsatolódó idõhurok), mely a
téridõben jön létre és tartósan megmaradni képes. Ezek a fény, a lélek és az
anyag.
6. Az Isten lényege a Jó, mert van, létezik és
lehetõvé teszi minden létezõ számára, hogy legyen, megnyilvánuljon és
fennmaradjon.
7. Az Örökkévalóság lényege az azonosság, mert az
emanáció a hullámtér frekvencia moduláltságában hordozza magával a forrás
lényegét, a kibocsátáskori aktuális információtartalmát. Ráadásul az egész
gömbfelület csak egy (egyoldalú) pontként határozható meg geometriailag.
Az eseményhorizont a forrás elhagyása után már nem változik meg (csak változtat
más idõforrások állapotán), vagyis örökké õrzi "azonosságát".
8.
A
Kozmosz lényege a rend, ami a stabilitás, a kiszámíthatóság a káoszban. Ez a
rend egyben rendezõ erõ is, mely minden benne lévõ dolgot (ciklikus
rendszereket a téridõben) a saját ütemének megfelelõen rezget, modulál, azok
saját frekvenciáját mintegy összerendezve. A dolgok rendre törekvése a ciklikus
rendszerek önbehúzó tulajdonságának köszönhetõ, annak, hogy a saját egyensúlyi
állapotuk fenntartására törekszenek.
9. Az Idõ lényege a változás, vagyis a téridõn
belüli létezõk közti kölcsönhatások (és az információ felhalmozódás,
perturbálódás)
eredményeképpen a rendszer folyamatosan és rendezetten, dinamikusan változik.
eredményeképpen a rendszer folyamatosan és rendezetten, dinamikusan változik.
10.
A
Keletkezés lényege az élet, mert az egész világ azért van keltve és fenntartva,
hogy bölcsõje és otthona, környezete legyen az életnek, mint komplex információ
hordozó ciklikus idõrendszernek. Ezen rendszerek, entitások, intelligens tudati
halmazok az élõ létezõk, az Isten teremtményei. Az élet és a tudat a teremtés
lényegi tulajdonsága, hisz mindenhol jelen van és igyekszik kitölteni az összes
lehetséges élet-teret.
11. Az Isten mûvei az értelem és a lélek.
Az Isten tudatos létezõ, tehát belõle, a tudatból fakad az értelem, mint
komplex információ feldolgozó és tároló tudati rendszer. Az értelem itt egyben
szellem is (modulált idõhullámok rétege), melyet a lélek mint hardver hordoz. Tehát
az Isten teremti meg az intelligens tudatokat és azok hordozóját, tároló és
védõ burkolatát.
12. Az Örökkévalóság mûve a
halhatatlanság..., mert a káoszban (a nem tér nem idõben) csak a teremtõk, a
térkvantumok tudnak megmaradni, akár a mindenség õsidejének legvégezetéig is,
vagyis elméletileg halhatatlanok.
13. ...és az idõtartam, mely itt az õsidõre
vonatkozhat, ami a káoszban jelenik meg. Ez nem azonos a késõbbi nagybetûs
Idõvel! Inkább tartalmazza a téridõben mûködõ Idõt is.
14.
A
Kozmosz visszaállítja a dolgokat és mással helyettesíti õket. Ez megint a
ciklikus rendszerek belsõ önkeltési (renatálódási) folyamataira utal és az
önbehúzó tulajdonságra. A ciklikus rendszereket keltõ virtuális tachionok
egymást keltik (visszaállítják önnön létüket) és mégis mással helyettesítik
magukat, hisz a keletkezõ, majd elmúló rendszerek már más aktuális információ
tartalommal bírnak, mint elõdeik és utódaik (a perturbálódás miatt).
15. Az Idõ mûvei a növekedés és a
csökkenés. Ez valószínûleg a ciklikus rendszerekben a tachionok görbületi
sugarának változását súgja meg, melyet az Idõ, a kölcsönhatások (moduláló
eseményhorizont rétegek) okoznak (növelik, csökkentik azt két határérték
között).
16.
A
Keletkezés mûvei a minõség és a mennyiség. A folyamatosan a keletkezés
állapotában lévõ élõ rendszerek meghatározható jellemzõkkel bírnak.
Differenciáltságukat az információ tartalmuk egyedisége okozza, vagyis
mennyiségileg és minõségileg jól elkülöníthetõ halmazokat alkotnak mikro és
makro szinten egyaránt.
17. Az Örökkévalóság az Istenben van. Itt
az Isten abszolút minden létezõként magában foglalja (hermetikusan!) magát a
káoszt is. Az okforrás a legkisebb és a legnagyobb létezõ is egyszerre a
létesülésben. Minden belõle indul ki és belé tér vissza. Az emanációja egyszerre
sûrûsödik befelé és árad kifelé, a nézõpontunktól függõen, hisz a kettõ ugyanaz
(amilyen fent, olyan lent!). Csupán szemlélet kérdése, mivel az egész egy
pontként írható le.
18.
A
Kozmosz az Örökkévalóságban van. Egyértelmû: a téridõ a káoszban található.
19. Az Idõ a Kozmoszban van. A téridõben
zajlanak a teremtés lényegi eseményei, az idõbelileg rendezett kölcsönhatások.
20.
A
Keletkezés az Idõben van. Minden további keletkezés (a téridõben) csak a
kölcsönhatások során, az Idõben jöhet létre és maradhat fenn (fény, lélek,
anyag).
21. Az Örökkévalóság szilárd
összeköttetésben áll Istennel. Az okforrás és a káosz emanációs hullámai egy
rendszert képeznek (hisz az eseményhorizont maga a forrás múltja!). A szilárd
összeköttetés itt egyben utalás a nem tér nem idõben vezetõ egy dimenziós
idõszálakra is, melyek révén a teremtmények kapcsolódnak, felfûzõdnek a
teremtõjükre.
22.
A
Kozmosz az Örökkévalóságban mozog. A téridõ a káoszban mozog. Ez nem az
általunk jól ismert és definiált "mozgás", hanem valószínûleg a
térforrás-univerzum sodródása az õsidõ hullámterében, illetve a rendszer
fejlõdése, élete lehet. A téridõ fejlõdését és létét a nem tér nem idõben zajló
folyamatok befolyásolják, folyamatosan háborgatva azt információsan (az
okforrások és a többi univerzumok az idõhullámaikkal).
23. Az Idõ a Kozmoszban múlik. Hagyományos
értelemben vett Idõ csak a téridõn belül van, tehát csak azon belül múlhat,
mûködhet.
24.
A
Keletkezés az Idõben történik. Ami létezik, az csak idõben létezhet, vagyis a
téridõben keletkezett dolgok (fény, lélek, anyag) csak a téridõben képesek
megmaradni tartósan. Az élet tehát lényegében az univerzum(ok)ba (a téridõ
eseményterébe) van bezárva, mely bölcsõje, élettere és sírja is egyben ezen
teremtményeknek - nekünk.
(Forrás: esemenyhorizont.uw.hu)