Definíciónk szerint a lélek nem más, mint a
tudat. Ez az éntudat olyan folytonosságot tesz lehetővé, amelynek segítségével
a lélek anyagi testekben való állandó vándorlása ellenére mindig ugyanazt az
“én”-t élheti át. Az identitás folyamatossága nemcsak a földi életekre terjed
ki, hanem arra a teljes ritmusra, amelynek fázisait életnek és halálnak
nevezzük.
A lélek váltakozó testi burokban gyűjti tapasztalatait
a földön, hogy azután átéljen egy olyan, anyagtól eloldozott kompenzáló fázist,
amelyet mi “halál”-nak nevezünk. A
halál nem “nemlét”, csak a létnek egy másik, ellentétes pólusú formája. A
meghalás így nem más, mint annak a küszöbnek az átlépése, amely az élőket és
holtakat egymástól elválasztja.
A testileg ma élő emberek szféráját nevezzük
evilágnak, a holtak ismeretlen birodalmát pedig túlvilágnak. Az evilág és a
túlvilág helyileg nem különbözik egymástól, a különbség inkább a tudat vagy az
érzékelés különböző fokozataival fejezhető ki. Amint “az álmok világa” sem
jelent földrajzi realitásunktól elkülönült teret, a “túlvilág” kifejezés is
elsődlegesen érzékelő képességünk határát jelzi. Nem érdemes vitatkozni a
túlvilág létéről vagy nemlétéről, hiszen az evilág meglétéből törvényszerűen
következik. Annak, amit mi evilágnak nevezünk, a polaritás törvénye alapján meg
kell legyen az ellenpólusa – ezt hívjuk túlvilágnak.
A túlvilág kifejezés a testben lévő ember
szemszögét jelzi. Ha ugyanis átlépjük a halál küszöbét, és átkerülünk a
túlvilágra, egy csapásra a túlvilág lesz az evilág, mert tartózkodási helyünk
mindig csak evilág lehet. Így a testiben lévő emberek szintje, ahová nem
tartozunk többé, túlvilág lesz számunkra. A halál tehát szubjektív élmény,
objektivitása a polaritással keletkezik és szűnik meg. Csak poláris tudatunk
kényszerít bennünket arra, hogy az időtlen, örök életet az élet és a halál
polaritásaként tapasztaljuk meg – ugyanúgy, ahogyan a Nap mit sem tud arról,
hogy az egyik szemlélő előtt éppen lebukik a horizonton, míg a másik ugyanakkor
felkelni látja, hiszen valójában se fel nem kel, se le nem nyugszik.
Hasonlóan állunk a születéssel és a halállal is.
Ami a mi szemszögünkből egy ember halála, az túlvilági szemszögből ugyanannak az embernek a születése. Egy túlvilági halált mi, földi halandók egy gyermek születéseként ünneplünk. Aki egy kicsit is elszakad a megjelenési formák szubjektivitásától, felismeri, hogy evilág és túlvilág, születés és halál végső soron ugyanazok. Az egység csak a mi poláris tudatunkban hasad ellentétté, s az egyidejűségből itt lesz csak egymásutániság. Az emberi léleknek – amely a megismerés kedvéért kivettetett az időt és teret nem ismerő egységből – szubjektív időútját a materiális világ sötétségén keresztül kell bejárnia, s ezalatt meg kell tanulnia, hogyan fejlődjék, hogyan váljék tudatosabbá – célja pedig az eredeti egységhez való visszatérés, amellyel pályáját befejezi.
Ami a mi szemszögünkből egy ember halála, az túlvilági szemszögből ugyanannak az embernek a születése. Egy túlvilági halált mi, földi halandók egy gyermek születéseként ünneplünk. Aki egy kicsit is elszakad a megjelenési formák szubjektivitásától, felismeri, hogy evilág és túlvilág, születés és halál végső soron ugyanazok. Az egység csak a mi poláris tudatunkban hasad ellentétté, s az egyidejűségből itt lesz csak egymásutániság. Az emberi léleknek – amely a megismerés kedvéért kivettetett az időt és teret nem ismerő egységből – szubjektív időútját a materiális világ sötétségén keresztül kell bejárnia, s ezalatt meg kell tanulnia, hogyan fejlődjék, hogyan váljék tudatosabbá – célja pedig az eredeti egységhez való visszatérés, amellyel pályáját befejezi.
Az emberi lélek útja a tanulás útja, s ez a
fenti törvényeket követi. Olyan tanulási folyamat ez, amelynek célja a
tökéletesség; hosszú út, sok apró lépésből áll, sok tévedésből és sok
helyesbítésből. Egyedül a majdhogynem végtelennek látszó inkarnációk sora
garantálhatja a végső sikert.
Az egyes inkarnációkat tulajdonképpen egy
iskolatípus különböző osztályaival hasonlíthatnánk össze. Amit mi egy földi
életnek nevezünk, megfelel egy iskolai osztálynak, a maga feladataival,
problémáival, nehézségeivel, sikereivel és sikertelenségeivel. A tanulást a
szünidő követi, mely alatt néha pótolnunk kell azt, amit hiányosan vagy
sehogyan sem tanultunk meg. Szünet után újra kezdődik a tanév. Attól függően,
hogy mennyit integrált a tudat az előző tananyagból, következő osztályba
léphet, vagy éppenséggel ismételnie kell az előzőt.
A sors ugyanezen princípium szerint működik –
az egyetlen különbség, hogy a sors határtalanul türelmes, s az embernek egyre
újabb lehetőségeket nyújt, hogy a meg nem tanultat mégiscsak felfogja, s a
hibákat kompenzálja. Az élet tanulás – függetlenül attól, hogy az egyes ember akceptálja
ezt vagy sem. A sors megvesztegethetetlen igazságossággal gondoskodik arról,
hogy mindenki azt tanulja meg, amit a legkevésbé akar elfogadni, amivel szemben
a legnagyobb ellenállást fejti ki.
Teljességében a sors csak a reinkarnációval
együtt érthető meg. Ha izoláltan szemlélünk egy életet, tényleg kétségbe
vonhatjuk, hogy a sors erői értelmesek-e – ezért sokan kétségbe is esnek.
Nyilvánvaló, hogy ebben az életben nem mindenki indul ugyanarról a
starthelyről, és ez egészen bizonyosan nem a társadalom hibája! Akár vallásos,
akár ateista valaki, a reinkarnációs gondolatkör nélkül meglehetősen nehéz
elmagyarázni neki, miért éppen ő született süketnek vagy bénának, miért ő
pillantotta meg “minden világok legjobbikát” nyomorékon vagy debilen. Mindezek
értelmét akkor sem tudjuk sokkal jobban feltárni, ha Isten kifürkészhetetlen
akaratára hivatkozunk.
Értelem nélkül azonban az élet elviselhetetlen
az emberek számára. Az élet értelmének keresése alapvető igény. Csak az képes a
sors értelmét és igazságosságát felismerni, aki az életet el tudja oldani az
egyszeriségből, s felismeri, hogy az élete: egy hosszú láncolat egyik tagja.
Egy életpálya ugyanis az őt megelőző egész tanulási folyamat eredménye.
(Forrás: rejtelyekszigete.com)