2019. november 13., szerda

Zsigray András: Elégedettnek maradni



Amikor a spirituális tanításokban azt halljuk, hogy lelki béke, belső béke, az a mi európai nyelvünkön annyit jelent, hogy elégedettnek lenni. A lelki béke állapotában, elégedettség állapotában mély nyugalmat érzünk.


Fizikailag is változásokat tapasztalunk, testünk annyira feszültség mentes lesz, hogy a hasfalunk egészen a köldökünk alatti részig elernyed. Így könnyen lélegzünk egészen a hasunk aljáig, belégzéskor a köldök alatti rész is kissé megemelkedik. Jóleső bizsergető érzést tapasztalunk a köldökünk körül, valamiféle finom energia áramlást.

Azon kívül, hogy állandóan jelen van a jó érzés a köldökünk környékén, az agyunkban is változások történnek. A gondolatvilágunk megváltozik, elménk elcsendesedi, kiürül. Elégedetten célba értünk, elfogytak a tervek, feladat listák, teendők, kényelmesen, gondtalanul hátradőlhetünk, mint aki jól végezte dolgát. Ebben az állapotban nagyon felerősödik a jelenlétünk a pillanatban, mostban, - nagyon figyelmesek leszünk a körülöttünk történő eseményekre, fejleményekre. Kitágul a felfogóképességünk, befogadó képességünk, mert az agy elcsendesülve nem vesz el semennyi figyelmet a gondolatokra. Az összes figyelmünk a testünket körülölelő környezetre koncentrálódik. Mindent észreveszünk, felfogunk, tudatosítunk. Meglátjuk a szív alakú kavicsot, a felhők formáját, az autóban ülő embereket. Meghalljuk a falióra ketyegését, megkeressük a madarat a fán, melynek figyelmesek lettünk a dalolására. Érezzük a virágok illatát, a házakból kiáradó ételillatokat. Az öt érzékszervünkkel, figyelőszervünkkel, sokkal több mindenre felfigyelünk. Nagyobb a felfogóképességünk a környezetünkről. És ez gazdagabbá teszi a tapasztalást, szebbé, érdekesebbé teszi a világunkat.

Cél az, hogy minél elégedettebbek legyünk, minél mélyebb belső békét érjünk el, és minél hosszabb ideig megtudjunk maradni ebben az állapotban.

Németországban dolgozok, kezdetben havonta jártam haza, utolsó alkalommal, csak két hónap után mentem haza. Egyedül vagyok itt, tudatosan választottam a magányt, elvonulást, hogy semmi ne zavarjon meg az önmegfigyelésben, tudatosulásban, felismerésekben. Most született egy felismerésem, ami segíthet megérteni, hogyan maradhatunk hosszabb ideig elégedettek.

Megfigyeltem, hogy miután visszaérkezek, egy hétig elég erőteljes a belső békém, elégedettség érzetem. Sokat olvasok, sétálok, meditálok, könnyen relaxálok. Az első hét után mindig elkezdtem gondolkodni, hogy majd ha megyek haza, akkor milyen programot találok ki otthonra. Utoljára 12 napig lehettem otthon, megterveztem egy kirándulást, egy balkáni körutat. Ennek az lett az eredménye, hogy az utolsó hetekben a munkában, jelen volt egy állandó izgalmi állapot, ami kimozdított a lelki béke állapotából. Ha valamit eltervezünk, időhöz kötjük, akkor azt várni kezdjük. Ahogy kisgyerek korunkban is alig bírtuk kivárni a kirándulás reggelét. Még mennyit kell aludni? Jelen van ez felnőtt korban is. A várakozás állapota egy izgalmi állapot, ami kimozdít minket az elégedettség állapotából. Testünk befeszül, elménkben sok lesz az akaratlan gondolatáramlás, gondolkodás, kényszeres tervezés, ismétlés.

A kirándulást megelőző napokban torzulni kezd az időérzékelésünk. Egy-egy nap, csak pár órának tűnik, nagyon akarjuk, hogy minél rövidebbek legyenek a napok, minél gyorsabban elteljen az idő. Ez egy negatívan izgatott állapot, ahol jelen van egy negatív belső feszültség. Majd a kirándulás alatt az idő újra torzul, egy-egy nap egy hétnek is tűnhet, olyan hosszú. Egy hét kirándulás után olyan érzetünk van, mintha egy hónapja nem lettünk volna otthon, munkahelyen. Ez egy pozitívan feszült állapot, itt is jelen van a belső feszültség, csak az izgatottság pozitív.

Majd a kirándulásból hazaérkezve elönt minket az elégedettség érzése, kielégültünk, megnyugodtunk. Ebben az állapotban nem nézzük az órát. Sem azért, hogy mikor telik már el, sem azért, nehogy túl gyorsan teljen. A belső feszültséget felváltja a belső béke, testünk ellazult, elménk elcsendesedik. Ez a legegészségesebb állapotunk. Ebből az állapotból lehet leggyorsabban elérni a meditatív állapotokat, mélyebb nyugalmi állapotokat.

Úgy döntöttem, hogy a mostani ciklusban nem tervezek. Majd amikor hazaértem kitalálom mi lesz a program. Megnézem mit fogok tapasztalni két hónap alatt ebben a tudatállapotban.

Még annyit megjegyeznék, hogy én egy olyan körutazásban vettem részt, ahol minden nap új helyekre utaztunk, mindig új programok voltak, mindig volt valami izgalmas másnap, amit várni lehetett. Ha valaki olyan nyaraláson vesz részt, ahol egy helyben marad több napon keresztül, akkor már a kirándulás alatt megjelenik a belső béke. Egy tengerpart, vagy egy hegyi tó, ahol sokat sétálunk, majd kiülünk a partra olvasni, naplementét nézni, tökéletes a megnyugvásra, belső béke elérésére.

Azt is fontos megérteni, hogy bármely cél, amelyet időhöz kötünk, kimozdít minket a belső békéből. A vállalkozó, aki eltervezi, hogy karácsonyra megnyitja az internetes üzletét, a családapa aki őszre beakarja fejezni a házépítést, a diák akinek január végig le kell vizsgázni, - mind ugyanezt élik meg. Ezért tanítják a keleti spirituális tanok, hogy maradj elégedett, ne akarj semmit, maradj meg a belső béke állapotában. Élj a pillanatnak, élj a mostban, ami csak is vágy nélkül, terv nélkül, idő nélkül lehetséges.

Csak az első hetekben tudtam olvasni, amikor még kitartott az elégedettség állapota, amikor még nem kezdtem el tervezgetni. Csak akkor tudsz olvasni, csak akkor jó olvasni, csak akkor élvezetes az olvasás, - amikor csendes az elméd, kiürült az elméd, elégedettség állapotában vagy. Mert olyankor bőséges a figyelmed az olvasáshoz, felfogáshoz, olyankor eltudod képzelni amit olvasol, olyankor megelevenedik a könyv a belső világodban. A hazautazást megelőző hetekben már csak kényszeresen olvastam, mert tudtam, hogy relaxálnom kell. De nem ment, vagy ha ment, akkor csak rövid ideig, és abból se fogtam, fel sok mindent. Felismertem, hogy az itt leírtak állnak a háttérben. Így tanulunk, így tudatosulunk, így fejlődünk. Talán
 Zsigray András


Nyugalom - béke, harmónia és szeretet - videó
forrás: erina61