2023. július 21., péntek

AEONOK ELMÉLKEDÉSEK ÉS INTELMEK BÁRÓ VAY ÖDÖNNÉ SZÜL. WURMBRAND ADELMA GRÓFNŐ MÉDIUM ÚTJÁN

 

 Ennek a könyvnek tartalmát részben mint beszélő, részben mint írómédium közvetítettem.
Amikor e könyvet napám szellemének ajánlottam, kértem Őt, hogy adjon nevet e könyvnek, s erre azt írta általam: Nevezd e könyvet „aeonok"-nak (olvasd: eonok).

ADELMA MÉDIUM

Szégyellem megvallani, hogy én egyáltalán nem is tudtam, hogy mit jelent e szó: aeonok, s ezért a lexikonban utánanézve ott a következő felvilágosítást találtam: „aeonok" a gnosztikusoknál isteni erőket
jelentenek, amelyek az idők kezdetétől Istenből áradtak ki, és mint önálló szellemek (a „Szellem, erő, anyag" szerint az elsődök) a különböző időszakok és világrendek élén állnak.

Fölöttébb megörültem e névnek, mert az elmélkedésekkel soha sem kaptam meg az író szellem nevét is; rendszerint így írták alá: „vezetőid" vagy „szavaiból ismerheted fel a szellemet".

Az „aeonok" szó értelmének a „Szellem, erő, anyagban" előforduló „elsődök"-kel való megegyezése által beigazoltnak látszott előttem, hogy ezt is ugyanoly szellemek írták, mert ez a szó, amelyhez ily
különös úton jutottam, egyáltalán nem tőlem származott.
Gonobitz, 1887. év végén. 

VAY-WURMBRAND ADELMA

- - - - - - - - 

 Részlet a könyvből:

A rendeltetés

Testet öltéskor minden ember meghatározott rendeltetéssel jön a világra, t. i. valami kijelölt életfeladatot kap, mit e földi létben el kell végeznie. Az Isten minden szellemet rendeltetéssel küld a földre. Nem születik véletlenül az ember, miként némelyek hiszik; mert minden egyest különleges törvény irányit. Nehéz dolog az embernek felismernie rendeltetését, ez elsősorban önismeretet követel. Saját magad túlbecsülése sohasem vezet rendeltetésed felismerésére. Kövesd szíved szózatát legbensőbb érzésedet, kérj világosságot Istentől, akkor majd megtalálod a rendeltetésedhez vezető utat. Egy hibásan választott életpálya sokszor tett tönkre egzisztenciákat, és megrontott életet eredményezett.

Milyen szomorú dolog ez! Értelem és ész egyedül nem képes megválasztani a hivatást, mert az életben a szív is megköveteli a maga jogait. Jaj annak, ki elhallgattatja szívét, és csupán becsvágyára hallgat!
Élete nem élet többé, mohó hajsza csupán, mely a túl magasra tűzött cél elérésére tülekszik. Ha van családod, figyeld meg őket, tanulmányozd mindegyiket, engedj szabad folyást beszélgetésüknek, és igyekezzél az ő szempontjukból, benső készségeikből kiindulva felismerni a nekik megfelelő hivatást. Az első gyermekkorban nyer minden legjobban kifejezést; később a külbenyomások nyernek nagy befo-
lyást a serdülő ifjúságra. Az emberek rendszerint nagyon könnyelműen választják meg hivatásukat. Sokan oly életet kényszerítenek magukra, mely erkölcsi halálukat okozza; a legtöbben elégedetlenek
az Isten által nekik rendelt helyzettel, és túl akarnak azon emelkedni. Kérjétek bensőleg Istentől élethivatásotok megismerését, hogy teljesíthessétek azt a feladatot, melyet elétek tűzött!

- - - - - - - - 

Aeonok - Elmélkedések és intelmek - Gr. W. Adelma médium útján 1. rész - videó
 Felolvasta: Csiszár Katalin, 2022. február 
Vágás, utómunka: Kozsdi Tamás 
 
 Aeonok - Elmélkedések és intelmek - Gr. W. Adelma médium útján 2. rész - videó
Felolvasta: Csiszár Katalin, 2022. február 
Vágás, utómunka: Kozsdi Tamás