2024. szeptember 30., hétfő

Tanulságos történet - Roberto Vecchioni, olasz énekes-dalszerző


Roberto Vecchioni, olasz énekes-dalszerző

Egyik este felhívott egy kedves barátom. Amikor megkérdezte, hogy vagyok, nem tudom, miért azt mondtam neki:

- Nagyon magányosnak érzem magam.

- Akarsz beszélgetni? - mondta nekem. Akarod, hogy elmenjek hozzád?

Igent mondtam.

Alig telt el 15 perc, már kopogtatott az ajtómon. És így órákon át társalogtam vele mindenről, a munkámról, a családomról, a kétségeimről, a problémáimról, és ő végig figyelmesen hallgatott.

Jól esett a társasága, főleg a figyelme, és végül elköszönt:

- Most megyek, dolgoznom kell.

- Egész éjjel ébren tartottalak. Próbáltam bocsánatot kérni.

Azt mondta:

- Semmi gond, erre valók a barátok!

Kikísértem a kocsijához és érdeklődtem:

- Amúgy, miért hívtál olyan későn tegnap este?

Felém fordult és halkan azt válaszolta:

- Voltam orvosnál és nem tudtam, hogy mondjam el neked, de rákos vagyok.

Ledöbbentem, de ő mosolyogva mondta:

- Majd beszélünk róla, ne aggódj miattam. Vigyázz magadra.

Eltartott egy darabig, míg felfogtam a helyzetét, és többször is megkérdeztem magamtól: 
amikor megkérdezte, hogy vagyok, miért feledkeztem meg róla, és csak magamról beszéltem? Hogy volt ereje mosolyogni, bátorítani, meghallgatni?

Attól a naptól megfogadtam: 

próbálok kevésbé drámai lenni a problémáimmal, és több időt tölteni azokkal, akiket szeretek. 
Eszembe jutott valami, amit egyszer olvastam, és csak abban a pillanatban értettem meg igazán: 

Aki nem azért él, hogy szolgáljon... nem is él valójában.

Az élet olyan, mint egy lépcső, ha felnézel, mindig utolsó leszel a sorban. De ha lenézel, látod, hogy sokan vannak, akik bárcsak a te cipődben járnának.

- Roberto Vecchioni, olasz énekes-dalszerző -

forrás:blog.xfree.hu

- - - - - - 

Az 528 Hz-es solfeggio frekvencia  - videó
Szeretetfrekvenciának, csodahangnak és az átalakulás frekvenciájának is nevezik.