2021. november 13., szombat

Földes Lívia: Isten tenyerén ébredtem




Isten tenyerén ébredtem, s lenéztem a Földre,

Hófehér csúcsokra, kopár legelőkre.

Kanyargós folyók tükrében láttam kelni a Napot,

Sugaraiban álmos hajnal mosakodott.

Láttam az óceánt gyermekként ragyogni

Sirályokat felette felhőkkel táncolni,

láttam a békét az emberek szívében,

Láttam az erdőket fürödni a fényben.

Láttam sok-sok mosolyt és láttam a reményt,

Láttam az embert, és láttam a zenét,

Láttam a földet szeretetben élni,

Láttam a csöndet a széllel zenélni.

Láttam Istent amerre csak néztem,

Miközben éppen az Ő tenyerében ültem,

S az Ő hangján szólt hozzám a szél,

Mint anya, ki gyermekének mesél,

Millió apró tükörben láthatod magadat,

Hisz olyannak látod a világot, amilyen Te vagy!

- Földes Lívia -
 
- - - - - 
 
FÖLDES LÍVIA: ISTEN TENYERÉN ÉBREDTEM - videó
forrás:Tompa Miklós Társulat
Előadja: Varga Andrea
 

 Sokan Hamvas Béla versének tulajdonítják a komáromi Földes Lívia Isten tenyerén ébredtem című költeményét. Annak ellenére, hogy a Hamvas Béla Hagyatékkezelő közleményt adott ki, hogy a vers nem az író szerzeménye. 

Földes Líviával költészetről, festészetről. - videó itt:

  https://www.youtube.com/watch?v=GGN1c-td9j0