2023. június 11., vasárnap

A pillangók jelentősége a halállal összefüggésben

 

A pillangó ógörög jelentése: lélek. A pillangó történetében ott van a lélek története is.

 A pillangó a lélek fejlődését, és a halálból kialakuló életet jelképezi!

A japánoknál ő a változékonyság szimbóluma. A kínaiak szerint halhatatlanságot jelent. Ha a pillangó felbukkan az életedben, akkor a benned rejlő erőforrásra, és a fejlődésed következő, előtted álló fokára hívja fel a figyelmet.


Pillangó történet

Valami nagyon fura dolog történt...

Ebéd előtt a lányom bejött a dolgozószobámba, megkérdezni, hogy : Anya, ilyenkor van lepke? Mondom neki, nem nincs...és indultam kifelé megnézni, hogy nem egy molylepke van-e valahol. A konyhában a függönyön egy gyönyörű nagy pillangó volt. Mintha csak tavasz lenne. Olyan hihetetlen volt, egy nagy, barna színű lepke, sárga-narancs színű színes karikákkal a szárnyán. Óvatosan megfogtam, hagyta magát meg se mozdult, s bevittem a dolgozómba, feltettem ott a függönyre, s hitetlenkedve méregettem, hogy mit keres itt a hideg, havasesős decemberben egy pillangó. Abban a pillanatban az a kép ugrott be, hogy Apukámmal a halála előtti napon a kórház melletti erdei büfé teraszán ültünk, csak mi ketten voltunk, és egy hadsereg ugyanilyen lepke röpködött ott. Akkor is csodálkozva néztem őket, hogy milyen sokan vannak, és milyen gyönyörűek, ahogy táncot járnak a május végi napsütésben.Voltak vagy huszan, közülük egy Apu vállára szállt, és nem mozdult onnan. Odanyúltam, levettem a válláról, de pár perc múlva visszaszállt. Apu csak kortyolt néha a poharából, és nézett maga elé, vagy el-elnézett a messzeségbe. Mindketten tudtuk, hogy megfog halni, én azt hittem még hónapok vannak, Ő talán érezte, hogy közel a vég. Próbáltam vigasztalni, jó kedvre deríteni, hisz a büfébe is úgy loptam ki egy sörre, mert azt ivott volna, s én azt mondtam, ha azt inna, akkor azt is fog inni, innen kezdve mindent megteszek, hogy viszonylag jobban érezze magát. Itta a sörét, de azt se úgy, mint rég...én kortyolgattam a kávémat, a lepkék meg táncoltak körülöttünk...

Apu másnap délben örökre elaludt. Lefeküdt a pár kanálnyi ebédje után egyet aludni, és soha többé nem ébredt fel...

Most, amikor a lepkét bevittem a szobámba, s azon gondolkodtam, hogy miként kerül pillangó a lakásba karácsonykor, egyszer csak beugrott a 6,5 évvel ezelőtti pillangó raj! Abban a pillanatban záporozni kezdtek a könnyeim, és a hozzám nem túl közel álló gondolat ugrott be: Ő az Apukám lelke pillangó képében...Csak néztem egy darabig itt a függönyön, volt hogy meg se mozdult, azt hittem már nem is él, volt hogy percekig tartó heves szárnycsapkodásba kezdett. Egy nyugalmasabb idejében nem bírtam magammal, hangosan azt mondtam neki: Apu, ha ez Te vagy rezegtesd meg a szárnyad...Nem fogjátok elhinni, abban a pillanatban heves szárnycsapkodásba kezdett. Ezt 4-5 alkalommal kipróbáltam, s minden alkalommal ugyanaz történt. Komolyan megrémülten. A pillangó, amikor épp nem olyan , mint egy tetszhalott, nagyon nyugtalan, csapkodja a szárnyait, vagy repked körbe-körbe a szobában. Úgy érzem, mintha figyelmeztetni akarna valamire...de persze fogalmam sincs, hogy mire, de valami nagy és komoly dologra, ha valóban igaz amit érzek, és az Apukám az, aki így próbál üzenni nekem. Egyszer amikor megzavarodva repkedett itt mellettem összevissza, az jutott eszembe hogy lehet, hogy eljött értem ...Nagyon rossz volt erre gondolni, és félelemmel tölt el. Bízom benne, hogy nem így van, és tovább gondolkodom, hogy mire akar figyelmeztetni...

Azért nem tudok arra gondolni, hogy csak eljött meglátogatni, mert nagyon nyugtalan...

És persze ez az egész nem lenne olyan fura, ha nem tél közepe lenne, amikor is nem jellemző , hogy pillangók repkednek. Most itt ülök, becsuktam az ajtót, a kutyát sem engedem be a szobámba, és kettesben vagyok ezzel a fura lepkével...

Apropó kutya! Amiért még nagyon fura az egész: Az én drága szerelmetes kiskutyám fél tőle, bebújt az asztal alá és nem tudtuk kicsalogatni sem onnan, pedig vizsla, elvileg nem kéne megijednie a saját árnyékától. A lányom úgy húzta ki az asztal alól és ölbe vitte ki a remegő kutyust...

Nem tudom mire vélni ezt a karácsonyi lepke dolgot...

Aztán a kis pillangó 4-5 napot élt a dolgozómban még..


A következő fejezet Bill és Judy Guggenheim Hello from Heaven (Üdvözlet a Mennyországból)
című könyvéből származik , amely részletezi a halál utáni kommunikáció jelenségét. 
14. FEJEZET – Pillangók és szivárványok:

Al nyugdíjas New York-i rendőrtiszt, jelenleg Floridában él. Felejthetetlen kapcsolata volt 10 hónappal azután, hogy lánya, Diana 17 évesen meghalt egy autóbalesetben:

Július negyedikén a nyári otthonunkban voltunk Pennsylvaniában. Ott voltam a feleségemmel és a nagynénjével, a nagybátyjával és az unokatestvérével. Kint ültünk a nyugágyakon, én pedig szivaroztam. Ez a pillangó véletlenül csak úgy ide repült. Megnéztem, és rögtön a lányomra, Dianára gondoltam. 
Arra gondoltam: "Ha te vagy az, Diana, gyere le és mondd el." És sikerült! 
Azonnal az ujjamra szállt a pillangó! Fel-alá járt az ujjamon, majd a kezemen, oda-vissza. Még a kis tapogatóit is láttam mozogni. Nem hittem el! A feleségem valahogy rám nézett – azt hiszem, tudta, mire gondolok. 
Kiejtettem a szivaromat és felkeltem. A pillangó a kezemen maradt. Egészen a házig sétáltam, odamentem a mosogatóhoz, és ittam egy pohár vizet. A pillangó még mindig velem volt – ezt nem hittem el! 
Azt mondtam: "Nos, mennem kell zuhanyozni. Ki kell menned." 
Kinyitottam az ajtót és kimentem a teraszra. Meglöktem a pillangót az ujjammal, és elrepült. Néztem, ahogy repül, lefelé az udvaron. Egyszerűen hihetetlen volt! Még soha nem szállt rám lepke. Aztán bementem zuhanyozni és sírtam. 
Igazából nem tudtam, hogy a pillangónak bármilyen jelentősége van a The Compassionate Friends számára, amíg néhány nappal később elmentem az éves konferenciájukra. A megnyitó ünnepségen rájöttem: 
"Úristen! A jelképük a pillangó!" 


forrás:butterflywebsite.com

- - - - - - - 

Különleges migráló királylepkék - videó
forrás:euronews