2023. november 19., vasárnap

Jolie Taylor: Apu, meséld el nekem



Apu, meséld el nekem:
milyen az élet odafent?
Hallgattok-e szép zenéket;
Ott is sír-e vajon a lélek?

Testvéreid, s nagymamám
vártak-e már odaát?
Odafent is van-e álom?
Sírodon, láttad-e a sok virágot?

Apu, meséld el nekem,
odafent milyen a csend?
Fájt-e a lelked,
mikor tested örökre megpihent?

Apu, meséld el nekem,
van-e ott is szerelem?
Egymáshoz bújik-e a lélek,
születnek-e ott is nemzedékek?

Apu, meséld el, milyen a halál?
Tényleg csillagként ragyogsz már reánk?
Ha lelked más testébe száll,
akkor is gondolsz-e reánk?

Apu, mesélj, van-e élet a halál után?
Tényleg az angyalok vigyáznak-e ránk?
Mesélj milyen az idő odafent;
kell-e kabát, mint idelent?

Apu, meséld el nekem:
odafent van-e szeretet?
Vannak-e ott is gonosz lelkek,
vagy ők tényleg a pokolba mennek?

Mondd, milyen a tél, az ősz, a nyár?
Tavasszal ragyog-e ott is a napsugár?
Mikor a lelked a mennybe szállt,
várt-e ott rád a boldogság?

Apu, meséld el nekem,
ül-e könnycsepp neked is a lelkeden?
Mondd, hogy csak álmodom,
s nevetünk mi még ezen a bús dalon...

Apu, mesélj kérlek,
odafent kell-e majd félnem?
Vagy ott is vigyázol reánk,
ahogy azt tetted, egykor hajdanán?...

(Jolie Taylor: Apu, meséld el nekem)

- - - - - - - 

Jolie Taylor: Apu meséld el nekem - videó
Vörös János előadásában
forrás:József Bocz