2025. december 5., péntek

Szent Miklós-bazilika Bariban - Bistey Zsuzsa: Szent Miklós története


Bari egyik legjelentősebb nevezetessége a San Nicola-bazilika, amelyet 1087-ben alapítottak, hogy Szent Miklós ereklyéit őrizze. Ez a templom nemcsak a katolikus hívők, hanem az ortodox keresztények számára is zarándokhely, hiszen Szent Miklós, a Télapó legendájának alapjául szolgáló szent itt nyugszik.

Szent Miklós, ortodox ikon
- forrás: wikipedia -

Akkor kezdték építeni, amikor 1087-ben itáliai tengerészek Myrából, a törökországi szentély szarkofágjából elrabolták Szent Miklós csontjait. Ide hozták Bariba, ezzel a város egyike lett Európa legjelentősebb keresztény központjainak.

A San Nicola (magyarul Szent Miklós) bazilika Bari
forrás: wikipedia

Szent Miklós minden bizonnyal a legtöbbek által ismert és szeretett szent. A legendák szerint számos tettével rászolgált erre a népszerűségre, alakja mindmáig hirdeti az önzetlen adakozás, a szeretetteljes ajándékozás fontosságát. Magyarországon Kecskemét város védőszentje.

forrás: wikipedia

Miklós püspök 52 éves szolgálata alatt híressé vált bőkezűségéről, igazságérzetéről, jóságáról. 343 december 6-án érte utol a halál, majd szentté avatták.


Szent Miklós – a személye körül kialakult legendáknak köszönhetően halála után számtalan csoportnak vált védőszentjévé: pl. gyerekek, diákok, hajósok, kerskedők, zálogházak, illatszerészek. A katolikus és az ortodox keresztények egyaránt szentként tisztelik Miklós püspököt és az ereklyéket.


A templomban több értékes műemléket őriznek, ilyen Illés érsek trónja a 12. századból, ami az egyik legjelentősebb román kori faragott emlék, valamint az I. Anjou Károly által ajándékozott gyertyatartók.


Bariban először a Szent Miklós ereklyéket őrző kripta készült el, II. Orbán pápa szentelte fel 1089-ben. A templom felszentelésére 1197-ben került sor Hildesheimi Konrád, császári vikárius jelentétében.


Magyar vonatkozást is találunk. Itt őriznek egy olyan ereklyetartót, amit még Nagy Lajos királyunk adományozott a templomnak, amikor 1350. május 8-án -miután rövid ostrom után elfoglalta a várost – látogatást tett a templomban. Szent Miklós koporsójánál köszönetet mondott az Adriai-tengeren való sikeres átkelése miatt.
- forrás:kozelestavol.hu -

A kriptában rácsokkal elzárva őrzik Szent Miklós ereklyéit.

Szent Miklós üres szakofágja a törökországi Myrában
forrás:wikipedia

- forrás: kozelestavol.hu -

„A legtöbb Mikulás piros kabátot visel. Néhányan azonban bundában vagy sötét palástban jelennek meg. Csak kevés valódi Mikulás van, és sok a hamis. Hogyan lehet különbséget tenni közöttük? Legjobb lesz, ha elmesélem nektek, ki volt az első, az igazi Mikulás, ki volt Szent Miklós.”
- Jakob Streit -


Bistey Zsuzsa - Szent Miklós története - videó
- 2021.12.06. Ispánk -
forrás: Filantroposz

2025. december 2., kedd

Erzsébet Zubor: TÜKÖRCSEREPEK - Mennyei közjáték

A Szánalom, Együttérzés, Szeretet 
Mennyei Lelki Segélyszolgálat diskurzusa


(Idő és hely nem létezik. Előre figyelmeztetünk, Kedves Olvasónk, hogy csak a szerző élénk fantáziája talált rá egy ilyen dimenzióra, a saját maga megnyugtatására. 
(Habár... attól még nem lehetetlen efféle szellemi szférák létezése.)

Téma: Megváltók és vallások I.

Ügyeletes Angyal:

Egy kis időre elhagyjuk a földi helyszínt a hősnőnkkel egyetemben. Ő most kissé nehéz helyzetben van, ám ígérjük, hogy a folytatásban jobbra fordul a hangulata.

Rangidős Angyal:

Békesség legyen velünk! Köszöntöm a Szellem Dimenzióinak Bölcs Karát! Tanácskozásunkat ezennel megnyitom.

Metafizikus Angyal:

Mint ismeretes, a metafizika tükröződései időről-időre megváltókat mutatnak fel, az anyagi világban működő kedvezőtlen tendenciák ellensúlyaképpen. Ők ennek a ködös Lét-óceánnak messzire világító tornyai. Az anyagi Lét gyermeteg örökösei többnyire értetlenül, mondhatnánk hálátlanul fogadják szellemi tanítóik áldozatát; tanaikat is csak akkor kezdik értékelni, amikor ők már visszavonultak az anyagi létezésből.

Filozófikus Angyal:

A megváltók, rögös földi pályafutásukat bevégezvén, egy új vallás alapítóiként vallásos imádat tárgyává magasztosulnak. A tanok idővel metafizikai tézisekké rögzülnek, ezek mentén létrejönnek az egyházak, és felépítik a saját templomaikat, és fokozatosan felépül az új vallás eszmei katedrálisa is. Ezzel bezárul a kör.

Rangidős Angyal:

Végezetül a nevezett intézmények küldetésüknek tekintik, hogy a túlvilági jutalom, illetve büntetés kilátásba helyezésével a Jó oldalra, vagyis Isten felé terelgessék a nyájat. Ezt a feladatot úgy tudják betölteni, ha kijelölik a hívők számára a határokat.

Filozófus Angyal:

Vagyis korlátokat, tilalomfákat szúrnak le saját territóriumukon belül.

Rangidős Angyal:

A vallás ezáltal válik az erkölcs mércéjévé. A túlságosan tág terekben hajlamos eltévelyedni az emberi természet, így tartják az egyházak, a szűkebb rendszerekben kisebb a tévelygés veszélye.

Védelmező Angyal:

Vegyük figyelembe, hogy e tilalomfák a káoszon uralkodó Rend biztosítékai. Ne feledjük, hogy a tabuk átlépése a kisodródás, a szétszóródás veszélyét rejti magában. A tilalomfák olyan oszlopok, amelyek a Jó és Rossz közötti különbséget, vagyis az isteni rend természetét hivatottak felmutatni.

Szabadgondolkodású Angyal:

A korlátolt emberi intézmények szeretik lerögzíteni megmásíthatatlan erkölcsi tézisek formájában a gondolkodást Istenről, a világról, a létezés kérdéseiről. Végül újabb
megváltók érkeznek, hogy a dogmákat feloldják, és ezzel ismét kitágítsák az ember tudatát a Létezés felé.

Filozófus Angyal:

S náluk az igazság, mivel nem lezárt rendszerben gondolkodnak.: „Én lerombolom ezt a templomot, és három napon belül felépítem újra” – ez a kijelentés nem akárkitől, hanem a keresztény világ megváltójától származik.

Szabadgondolkodású Angyal:

A megváltó keresztre szögezésének brutalitása intő példa, hogy Istent nem szabad lerögzítenie az embernek. Istent hagyni kell fejlődni, nőni az emberi tudatban, nem pedig megfeszíteni a dogmák nevében. A megváltók valódi küldetése az ember
felemelése az anyag korlátozott világából a szellemi tudás, a transzcendencia régióiba.

Misztikus Angyal:

A keleti tanok ezzel párhuzamosan az Egységbe való visszatérést hirdetik. Ez egy extatikus állapotnak fogható fel, amelyben a létezés tudata folyamatos örömérzéssel jár.

Védelmező Angyal:

A kereszténység alapeszméje, a szeretet is előidézhet hasonló lelkiállapotot, amikor végbe megy az átlényegülés csodája. A kereszténység története azt példázza, hogy ennek átélésére a rászorultak, a szegények, az elesettek, a kitaszítottak, a bűnösök, a
szenvedők bizonyulnak a legfogékonyabbnak.

Tárgyilagos Angyal:

Úgy tűnik, hogy a „jóllakott” emberből kiveszik az efféle áhítatra való képesség. A jólét elnehezíti az embert, túlságosan is földhözragadttá válik.

Szabadgondolkodású Angyal:

A „vallás tudorai” is képtelennek bizonyultak az effajta átlényegülésre.

Tárgyilagos Angyal:

Ezek után javaslom, hogy vegyük vizsgálat alá a vallás szükségességének kérdését.

Filozófus Angyal:

Máris jelezni szeretném, hogy értekezésünk tárgya transzcendens dimenziókat érint. Itt két egymáshoz kapcsolódó fogalomról van szó, mégpedig a hitről és a ráépülő vallásokról, s ez a kettő nehezen választható el egymástól. Ami a hit kérdését illeti, azt
ész érvekkel lehetetlen megközelíteni, mert a természetfeletti létezése érzéki tapasztalatok útján nem bizonyítható.

Rangidős Angyal:

Én amondó vagyok, hogy ne öntsük ki a gyereket a fürdővízzel együtt; az anyagi világ végső reménye egy mindenható értelemmel és hatalommal bíró, gondviselő, védelmező Erő, amit Istennek neveznek. Az ember alapvető szükséglete a benne való hit. Végeredményben ez hozta létre a különböző vallásokat.

Védelmező Angyal:

A fentiekben vetett hit az egyetlen reménysugár minden olyan teremtmény számára, aki a múlandó anyagban való létezésnél többre vágyik.

Tárgyilagos Angyal:

Az egyes népek saját istenük illetve isteneik létezését vallják, a saját felfogásuk szerint, vagyis egy öröktől fogva létező, hozzájuk képest összehasonlíthatatlanul tökéletesebb, magasabb rendű Szellemet.

Misztikus Angyal:

A teremtmények tudatában mindig is megvolt a szakralitás lenyomata. Isten fogalma a numinózus hatalmával bír az emberekre. Benne látják a természetfeletti ismérveit, úgymint a tökéletesség, igazság, bölcsesség, jóság, szépség, tisztaság, hallhatatlanság.

Tárgyilagos Angyal:

Azért ne feledjük, hogy a transzcendenciának más ismérvei is lehetnek. Van olyan vallás is, amelynek a hívei egy személyes, mindenható Isten nélküli, magasabb rendű erkölcsi elv avagy törvény működését tették maguké. Egyes keleti vallások úgy tanítják, hogy minden magasabb rendű törekvés célja, visszatalálni a kezdethez, az Egyhez.

Filozófus Angyal:

Példának okáért említsük meg a történelmi Buddha személyét, aki nem tulajdonított jelentőséget annak a más vallások részéről kardinálisnak számító kérdésnek, amely Isten létezését hirdeti. Így a világ teremtésének és végének alternatíváit sem osztotta meg az emberekkel. Ő, mint megvilágosult lény, a bölcsességgel párosuló együttérzést hirdette.

Metafizikus Angyal:

A Buddha tana mégsem materialista, hiszen a tudat elsődlegességét hirdeti, az anyag felett. A materialista felfogás szerint az anyag, a „mindenség alfa és omegája”. Ez utóbbi elmélet egyre elfogadottabbá válik a földi világban, mint az egyetlen ésszerű, helyes gondolkodás.

Filozófus Angyal:

Megjegyzem, hogy ha e szentenciaként hangoztatott elgondolás jegyében ilyen rohamosan fejlődik a tudomány, előbb-utóbb létrehozza a saját elmélete paradoxonát.


Rangidős Angyal:

E kétségtelenül figyelemreméltó tendencia következményeire még vissza fogunk térni, de most még ne szaladjunk előre.

Szabadgondolkodású Angyal:

Buddha, a megvilágosult azt tanította, hogy az ember merjen kételkedni, és csak azt fogadja, el ami a személyes meggyőződését képezi. Más vallási közösségek, egyházak viszont, hitbéli buzgóságtól vezérelve, ennél kevesebbért is kivégeztek, vagy máglyára küldtek embereket.

Filozófus Angyal:

Figyelemreméltó, hogy a buddhizmus a lélekről sem beszél, ezt a tudat fogalma váltja fel. Az anyagi létezést meglehetősen szkeptikusan felfogó buddhizmus a szenvedést jelentő élet legfőbb gyógyszerének az életvágy megszüntetését tekinti, illetve az
úgynevezett „arany közép utat”, vagyis a bölcs önmérséklet, a belátás, a tudatosság útját javasolja.

Tárgyilagos Angyal:

Valószínűnek tartom, hogy azért nincsen szó istenről, mert mit szólna Isten, a Teremtő az életvágy felszámolásához, hiszen az életvágyat a teremtéssel (lásd szaporodás) beleplántálta az emberbe.

Védelmező Angyal:

Ez a felfogás valóban eltér az általános istenhittől, mert egy isten, ugye, aki világot és lényeket teremtett, s hozzá olyan környezetet, hogy élvezhessék is a létezést, már csak hálából is elvárja teremtményeitől az élet igenlését, és a teremtés csodálatos műve iránti áhítatot.

Rangidős Angyal:

Abban viszont megegyeznek a vallások, hogy nem közömbös, hogyan él az ember, és miként fejezi be az életét. A test hanyatlását fel kell hogy váltsa a lelki-szellemi beérés, ahogy a bor is letisztulva élvezhető, és aromája csak növekszik idővel.

Metafizikus Angyal:

Amilyen tudattal távozik a halandó lény az anyag világából, olyan minőségben folytathatja fennmaradását a másik létdimenzióban.

Misztikus Angyal:

Tulajdonképpen mi a Hit? Egy messziről jött ősi üzenet. A Tudat legmélyén egy láthatatlan köldökzsinór van, ami arról biztosít, hogy „ne félj teremtménye a világnak, mert belőlem vagy, tőlem jöttél, és hozzám érkezel, az Élet és a Lét között ingázol, az örök körforgás része vagy.” A hit a Teremtés iránti áhítat. Honnan árad ez a csodálatos energia? A mozdulatlanságból kilépő Élet, a fény és árnyék örökös küzdelme, lüktetés, hullámzás, elmúlás és újjászületés, örök körforgás...

Filozófus Angyal:

Csak sejtelmeink vannak a térnek és időnek végtelen lehetőségeiről, hogy mi az itt, és mi az ott, s hogy tér és idő tágítható. Az ott letelt életed csak egy pillanat volt, s már újra itt vagy, megint csak fiatalon. Leéltél egy életet, ami nem volt valami fényes vagy
könnyű, ám nyugodt és könnyű a szíved, még ha üres az erszényed is, mert ha becsületesen játszottál, jutalmad, hogy játszhatsz még tovább, s még akár nyerhetsz is. Ha célba értél volna, az sem lenne jó, mert ott lenne a vég...

Tárgyilagos Angyal:

Összefoglalásként megállapítható, hogy a vallások szilárd alapját a transzcendens erőkben való hit biztosítja. A hit gyakorlatára jellemző azonban, hogy idővel megfellebbezhetetlen dogmává kristályosodik. A dogmák kinyilatkoztatott, leszögezett
és olykor megmásíthatatlan hitbéli meggyőződések. E hittételeket pedig kételkedés nélkül, megfellebbezhetetlen bizonyosságként kell elfogadni a híveknek.

Rangidős Angyal:

Ezekre épül az egyházi intézmények vallási rendje. Az egyház vezetői azzal érvelnek, hogy ha egyetlen téglát is elmozdítanak, széthullhat a vallás építménye.

Szabadgondolkodású Angyal:

No meg a vallással együtt oda lesz az egyház pozíciója, befolyása is.

Rangidős Angyal:

Javaslom, hogy foglaljuk össze az istenhiten alapuló vallások lényegét. Tehát a hívek a saját vallásuk keretei között és saját hitük szerint, könyörgéssel, imával, rituális gyakorlattal, áldozatokkal, vagy különféle mágikus eljárásokkal igyekeznek kieszközölni Isten, vagy az istenek kegyelmét, védelmét, vagyis a földi sorsuk jóra fordulását. A vallás gyakorlása során az emberek személyes kívánságaik, vágyaik teljesülését várják Istentől (vagy istenektől), s leginkább saját magukért, és szeretteikért imádkoznak.

Védelmező Angyal:

Isten szándéka természetesen eltérhet ettől a vágytól, az ember sorsát illetően. Isten útjai kifürkészhetetlenek és Isten malmai lassan őrölnek - így szokták mondani.

Tárgyilagos Angyal:

Ha kérésük nem talált meghallgatásra, a hívek úgy érzik, hogy Isten elhagyta őket. Vannak, akik önmagukat okolják, bűntudatot éreznek a tetteik miatt, és fogadalmakat tesznek a jövőre nézve, hogy Isten kedvébe járjanak. S ha nem sikerül Istent imával,
vagy egyéb rituális eszközökkel saját oldalukra állítani, előfordul az is, hogy közömbösnek, netán gyengének tartják saját istenüket. Megtörténik, hogy elvesztik hitüket Istenben (avagy az istenekben), és vágyaik kielégítését más utakon próbálják elérni. Ilyenkor erőt vesz rajtuk a materiális okoskodás, és minden elképzelésüket, figyelmüket az érzékileg megtapasztalható anyagi létbe helyezik át.

Szabadgondolkodású Angyal:

De hát Isten nem kívánság teljesítő automata! Úgy… tehát elvárják, hogy Isten pillanatonként beleavatkozzon a földi történéseikbe, igazgassa a sorsukat, segítse őket, támogassa elképzeléseiket, akár más embertársaik szándéka ellenében is? Végeredményben a saját álláspontjukra akarják rábírni Istent? Az emberek valóban ezt szeretnék elérni?

Tárgyilagos Angyal:

Lényegében igen. Az ember szempontjából nézve ez a jogos igény.

Szabadgondolkodású Angyal:

Az emberek netán sakkfigurák akarnak lenni, akiket Isten ide-oda rakosgat, az emberek sajátos elképzelése szerint, olykor egymás ellenében is? Talán Isten nem ruházta fel az embert a szabad akarat, a gondolkodás, a döntés jogával?

Filozófus Angyal:

A bibliai bűnbeesés filozófiája szerint Isten kitaszította a Paradicsomból a teremtményeit, mivel nem követték a parancsait. Ezzel megadta az embernek a lehetőséget, hogy a személyes tapasztalás útjára lépjen, válasszon Jó és Rossz között. Ám az ember még mindig nem képes belátni, hogy saját tettei idézik fel a fejére úgy a rosszat, mint a jót.

Szabadgondolkodású Angyal:

Az utóbbi gondolat egybeesik a keleti vallások Ok és Okozat tanával. Ebből is látható, hogy a vallások lényegüket tekintve nem különböznek egymástól, még akkor is, ha az egyházak a saját dogmáik gyakorlatát vélik az egyedül üdvözítő útnak.

Rangidős Angyal:

A különféle vallási tanok egy dologban azonos állásponton vannak, mely szerint az anyagi létben való tartózkodás tökéletlen állapot és csak átmenetinek tekinthető. A transzcendens gondolkodás szerint csupán az anyag van mulandóságra ítélve, mert a teremtmény lelke, avagy tudata túléli a test pusztulását, vagyis a halált. A földi élet utáni üdvösség tekintetében viszont már eltérnek az üdvtanok. 
Legyen meg mindenkinek a hite szerint! 
Leglényegesebb, hogy higgyünk a szeretet és a bölcsesség erejében.

(A konzultáció még folytatódik, de mi most elhagyjuk a mennyei dimenziókat. Ám megnyugtatjuk a kedves olvasót, hogy a fenti témában még bőven lesz mondanivalónk e könyv
lapjain.)

- Zubor Erzsébet -

- Részlet az "Androgünosz" c. művemből 2005-2020 -
Copyright Reserved © ARTISJUS (Hungary)

- - - - - - -

Kövi Szabolcs: Angyali sugallat - videó
forrás:koviszabolcs

2025. december 1., hétfő

A kislány megkérdezte, lehetek-e az apja, amíg meg nem hal, de egy okból visszautasítottam

 

Pontosan ezek voltak a szavai.

Hét éves, egy kórházi ágyban ülve, csövekkel az orrában, és felnézett rám – egy teljesen idegen, ijesztő kinézetű motorosra –, és megkérdezte, hogy úgy teszek-e, mintha az apja lennék addig, ami még hátravan.


58 éves motoros vagyok, Mike a nevem. Mindkét karomat tetoválások takarják, szakállam egészen a mellkasomon, és a Defenders Motorcycle Clubban utazom.
Minden csütörtökön önkénteskedek a Gyermekkórházban, és beteg gyerekeknek olvasok könyveket. Ez az, amit a klubunk tizenöt éve kezdett el, miután a bátyánk egyik unokája hónapokat töltött a gyermekonkológián.

A legtöbb gyerek eleinte fél tőlem. Értem. Nagy és hangos vagyok, és úgy nézek ki, hogy inkább egy motoros-banda filmben kellene lennem, nem egy gyerekkórházban.

De amint elkezdek olvasni, elfelejtik, hogy nézek ki.
Csak hallgatják a történetet.
Azt hittem, hogy ez fog történni Amarával is.
Márciusban, csütörtök délutánon léptem be a 432-es szobába.

A nővér figyelmeztetett, hogy ez új beteg. Hét éves. Negyedik stádiumú neuroblastoma. A három hét alatt, amióta bevették, nem volt családi látogatás.
"Egyáltalán nincs család?" Kérdeztem.
A nővér arca összeszorult. "Az anyja itt hagyta. Elhozta kezelésre, de soha nem jött vissza. Hetek óta próbáljuk elérni őt. Most már a gyermekvédelmi szolgálat is érintett, de Amarának nincs más családja. Nevelőszülői ellátásba kerül, amint elég stabil lesz ahhoz, hogy elmenjen."
"És ha nem elég stabil?"
A nővér elfordította a tekintetét. "Akkor itt fog meghalni. Egyedül."

Egy teljes percig álltam a 432-es szoba előtt, mielőtt bementem volna. Olvastam már haldokló gyerekeknek korábban is.
Sosem lesz könnyebb. De egy gyerek, aki teljesen egyedül halt meg? Ez egy újfajta pokol volt.

Halkan kopogtam, és kinyitottam az ajtót.
"Szia, Mike vagyok. Azért vagyok itt, hogy felolvassak neked egy történetet, ha szeretnéd."
Az ágyban lévő kislány rám nézett. Neki volt a legnagyobb barna szeme, amit valaha láttam. A haja a kemoterápia miatt eltűnt. A bőre szürkés árnyalatot kapott, ami azt jelzi, hogy a test küzd.
De mosolygott, amikor meglátott.

"Nagyon nagy vagy," mondta. Hangja halk és rekedt volt.
"Igen, ezt sokszor hallom." Felemeltem a könyvet, amit hoztam. "Van egy történetem egy zsiráfról, aki táncolni tanul. Hallani akarod?"
Bólintott. Így leültem az ágya mellé lévő székbe, és elkezdtem olvasni.
A könyv felénél jártam, amikor félbeszakított. "Mr. Mike?"
"Igen, drágám?"
"Van gyereked?"
A kérdés erősen megérintett. „Volt egy lányom. Tizenhat évesen meghalt. Autóbalesetben. Ez húsz évvel ezelőtt történt.”

Amara egy pillanatra elhallgatott. Aztán megkérdezte:
„Hiányzik, hogy apa légy?”
Összeszorult a torkom. „Minden egyes nap, drágám.”
„Az apám elment, mielőtt megszülettem” – mondta tényszerűen. „És anyukám idehozott, és soha nem jött vissza. A nővérek azt mondják, hogy soha nem jön vissza.”
Nem tudtam, mit mondjak erre. Mit mondasz egy hétévesnek, akit elhagytak haldoklás közben?

Amara tovább beszélt. „A szociális munkás hölgy azt mondta, hogy egy nevelőszülőkhöz fogok költözni, ha jobban leszek. De hallottam az orvosokat beszélni. Nem hiszik, hogy jobban leszek.”
„Drágám…”
„Semmi baj” – mondta. A hangja olyan nyugodt volt. Túl nyugodt egy hétéveshez képest. „Tudom, hogy haldoklom. Mindenki azt hiszi, hogy nem értem, pedig értem. Hallottam, hogy azt mondják, a rák most már mindenhol jelen van. Azt mondták, talán hat hónap. Talán kevesebb.”

Letettem a könyvet. „Amara, nagyon sajnálom.”
Rám nézett azokkal a hatalmas szemeivel.
„Mr. Mike, kérdezhetek valamit?”
„Bármit, drágám.”
„Leszel az apukám… amíg meg nem halok?”
A szoba elcsendesedett. Még a monitorok is elcsendesedni látszottak. Úgy éreztem, hogy ötvennyolc évem minden egyes órája ólomként nehezedik a vállamra.
Kinyitottam a számat, de először semmi sem jött ki rajta. Csak a saját lányom arcát láttam tizenhat évesen, ahogy a visszapillantó tükörben nevet, amikor utoljára élve láttam. Csak azt az űrt éreztem, ami azóta is tátong a mellkasomban.
Amara nem pislogott. Csak várt, kicsi, bátor és hihetetlenül nyugodt volt.

Igent akartam mondani. Isten segítsen, annyira akartam igent mondani, hogy fájtak a csontjaim. De én csak egy durva, öreg motoros voltam, aki hetente egyszer felbukkant a képeskönyvekkel. Hangosan motoroztam, sokat ittam, és még mindig voltak olyan éjszakák, amikor a halott lányom nevét kiabáltam egy üres házba. Mit tudtam én arról, hogy újra bárki apja lehetnék, akár csak egy rövid időre is?

Lenyeltem a torkomban lévő követ.
„Drágám… Megtiszteltetés lenne. De őszinte kell hogy legyek veled – már nem vagyok túl jó ebben az apás dologban. Lehet, hogy elrontom.”
Az egész arca felragyogott, mint a napfelkelte.
„Semmi baj. Gyakorolhatsz rajtam.”
És csak úgy újra megszületett a lányom.

Az ápolónők sírtak, amikor elmondtam nekik. A szociális munkás még jobban sírt, amikor azt mondtam, hogy ideiglenes felügyeleti jogot, orvosi gyámságot akarok, bármilyen papírt, ami lehetővé teszi, hogy hazavigyem, ha valaha is elég erős lesz, vagy minden egyes nap mellette legyek, ha nem. A klub teljes létszámmal jelent meg – huszonöt Harley dübörgött be a kórház parkolójába, halálra rémítve a biztonsági őröket, mígnem meglátták a minden motorra rászíjazott plüssállatokat.

A 432-es szobát átalakítottuk valami olyasmivé, ami már nem nézett ki kórházi szobának. Az egyik srác hozott egy rózsaszín ágyneműgarnitúrát.... Egy másik egy apró bőrmellényt hozott, aminek a hátára „Apucika” felirat volt varrva. Valaki tündérfényeket akasztott. Valaki más becsempésztett egy kiskutyát, amit határozottan nem volt szabad bevinni (csak tíz percre, de Amara annyira nevetett, hogy vissza kellett térnie az oxigénre).

A minden csütörtök mindennapossá vált. Olvastam neki a zsiráfkönyvet, amíg mindketten kívül megtanultuk, aztán áttértünk a Charlotte hálójára, majd a Harry Potterre. Amikor a kezei túl gyengék lettek ahhoz, hogy megtartsák a könyvet, én tartottam mindkettőnk helyett. Amikor a fájdalom erősödött, bemásztam abba a kis ágyba, és hagytam, hogy elaludjon a mellkasomon, miközben régi Johnny Cash dalokat dúdoltam, amiket a saját lányom szeretett.

Az orvosok folyton a fejüket rázták, mondván, hogy nem tudják megmagyarázni. A vizsgálati eredményei nem javultak pontosan – de nem is romlottak olyan gyorsan, ahogy kellett volna. Hat hónapból kilenc lett. Kilencből egy év.
Nyolcadik születésnapja reggelén Amara felébredt, és napvilágnál tisztábban azt mondta: „Apa, azt álmodtam, hogy futok. A lábaim működtek, meg minden.”
Megcsókoltam a kócos feje búbját. „Akkor megcsináljuk, kislányom.”

Két héttel később az onkológus behívott a rendelőjébe, tágra nyílt szemekkel, filmeket tartva a fény felé, mintha nem akarna hinni, annak amit lát. „A gerincében lévő daganatok… zsugorodnak. Én még soha…” Elhallgatott, megköszörülte a torkát. „Jelentős regressziót látunk. Nem tudom, hogyan magyarázzam meg.”
Tudtam, hogyan. Szerelem volt. Egyszerű, makacs, hangos, tetovált szerelem.

Tizennyolc hónappal azután, hogy megkért egy ijesztő motorost, hogy legyen az apukája „amíg meg nem hal”, Amara a saját két lábán kisétált a kórházból, fogva a kezem, apró bőrmellényében és az égnél is nagyobb mosollyal.

A klub egy fogadóbulit rendezett neki, ami megrázta a környéket. Voltak pónik. Volt egy ugrálóvár. Volt egy Harley-Davidson kerék méretű torta. És amikor lement a nap, és a tűzrakóhely ropogott, Amara felmászott az ölembe, felnézett a csillagokra, és azt suttogta: „Apu?”
„Igen, kicsim?”
„Azt hiszem, még sokáig nem fogok meghalni.”
Olyan szorosan öleltem, hogy éreztem mindkettőnk szívverését. „Jó” – mondtam, és a hangom rekedt volt, ahogy egy öregembernek kellene. „Mert most kezdek az apukád lenni.”

Most tizenöt éves. Még mindig rákmentes. Még mindig minden egyes nap apunak hív. Még mindig ugyanabban a rózsaszín lepedőben alszik, amit a 432-es szobából hoztunk.
És minden csütörtökön, esőben vagy napsütésben, együtt tekerünk vissza a Gyermekkórházba – én a Harley-mon, ő a hátsó ülésen kapaszkodik, mintha egész életében ezt csinálta volna –, és meséket olvasunk az új gyerekeknek, akik félnek és szenvednek.
Mert vannak dolgok, amik többet érnek, mint az évek, amiket kapsz.
Vannak dolgok, amik örökké tartanak.

- Edina Papp -

(Forrás: Mr Commonsense)

- - - - - - 

Szeretet energia (Gyógyító) - videó
forrás:angyalfeny

Nikola Tesla: Frekvenciák melyek átírják a valóságod

 

„Ha meg akarod érteni az univerzum titkait, gondolkodj 
energiában, frekvenciában és rezgésben.”
- Nikola Tesla -


Ez a gondolat arra utal, hogy az univerzum minden jelensége, beleértve az anyagi világot is, végső soron az energia, a frekvencia és a rezgés megértésével magyarázható. Tesla szerint ez a kulcs az univerzum titkainak megfejtéséhez.

Az energia, a frekvencia és a rezgés a legfontosabb fogalmak, melyekkel az univerzumot és annak működését megérthetjük. Tesla szerint minden létező energia, és az energia különböző formákban nyilvánul meg, különböző frekvenciákon rezegve. Ez a megközelítés a modern fizikában is fontos szerepet kap.

A rezgés az energia megnyilvánulásának egyik formája. A hang, a fény, a hő, és még az anyagi részecskék is mind rezgések formájában léteznek. Tesla ezt a gondolatot kiterjesztette az univerzum minden jelenségére, és úgy vélte, hogy a rezgések megértése kulcsfontosságú az univerzum titkainak megértéséhez.

A frekvencia pedig a rezgések számát jelenti egy adott időegység alatt. A különböző frekvenciák különböző hatásokat váltanak ki, és a Tesla által említett energia, frekvencia és rezgés összefüggése azt sugallja, hogy a különböző frekvenciák különböző dolgokat hozhatnak létre az univerzumban.

Az energia, frekvencia és a rezgés megértése kulcs az univerzum titkainak megfejtéséhez, mivel minden jelenség ezen a három fogalmon keresztül értelmezhető.