2025. december 5., péntek

Szent Miklós-bazilika Bariban - Bistey Zsuzsa: Szent Miklós története


Bari egyik legjelentősebb nevezetessége a San Nicola-bazilika, amelyet 1087-ben alapítottak, hogy Szent Miklós ereklyéit őrizze. Ez a templom nemcsak a katolikus hívők, hanem az ortodox keresztények számára is zarándokhely, hiszen Szent Miklós, a Télapó legendájának alapjául szolgáló szent itt nyugszik.

Szent Miklós, ortodox ikon
- forrás: wikipedia -

Akkor kezdték építeni, amikor 1087-ben itáliai tengerészek Myrából, a törökországi szentély szarkofágjából elrabolták Szent Miklós csontjait. Ide hozták Bariba, ezzel a város egyike lett Európa legjelentősebb keresztény központjainak.

A San Nicola (magyarul Szent Miklós) bazilika Bari
forrás: wikipedia

Szent Miklós minden bizonnyal a legtöbbek által ismert és szeretett szent. A legendák szerint számos tettével rászolgált erre a népszerűségre, alakja mindmáig hirdeti az önzetlen adakozás, a szeretetteljes ajándékozás fontosságát. Magyarországon Kecskemét város védőszentje.

forrás: wikipedia

Miklós püspök 52 éves szolgálata alatt híressé vált bőkezűségéről, igazságérzetéről, jóságáról. 343 december 6-án érte utol a halál, majd szentté avatták.


Szent Miklós – a személye körül kialakult legendáknak köszönhetően halála után számtalan csoportnak vált védőszentjévé: pl. gyerekek, diákok, hajósok, kerskedők, zálogházak, illatszerészek. A katolikus és az ortodox keresztények egyaránt szentként tisztelik Miklós püspököt és az ereklyéket.


A templomban több értékes műemléket őriznek, ilyen Illés érsek trónja a 12. századból, ami az egyik legjelentősebb román kori faragott emlék, valamint az I. Anjou Károly által ajándékozott gyertyatartók.


Bariban először a Szent Miklós ereklyéket őrző kripta készült el, II. Orbán pápa szentelte fel 1089-ben. A templom felszentelésére 1197-ben került sor Hildesheimi Konrád, császári vikárius jelentétében.


Magyar vonatkozást is találunk. Itt őriznek egy olyan ereklyetartót, amit még Nagy Lajos királyunk adományozott a templomnak, amikor 1350. május 8-án -miután rövid ostrom után elfoglalta a várost – látogatást tett a templomban. Szent Miklós koporsójánál köszönetet mondott az Adriai-tengeren való sikeres átkelése miatt.
- forrás:kozelestavol.hu -

A kriptában rácsokkal elzárva őrzik Szent Miklós ereklyéit.

Szent Miklós üres szakofágja a törökországi Myrában
forrás:wikipedia

- forrás: kozelestavol.hu -

„A legtöbb Mikulás piros kabátot visel. Néhányan azonban bundában vagy sötét palástban jelennek meg. Csak kevés valódi Mikulás van, és sok a hamis. Hogyan lehet különbséget tenni közöttük? Legjobb lesz, ha elmesélem nektek, ki volt az első, az igazi Mikulás, ki volt Szent Miklós.”
- Jakob Streit -


Bistey Zsuzsa - Szent Miklós története - videó
- 2021.12.06. Ispánk -
forrás: Filantroposz

2025. december 2., kedd

Erzsébet Zubor: TÜKÖRCSEREPEK - Mennyei közjáték

A Szánalom, Együttérzés, Szeretet 
Mennyei Lelki Segélyszolgálat diskurzusa


(Idő és hely nem létezik. Előre figyelmeztetünk, Kedves Olvasónk, hogy csak a szerző élénk fantáziája talált rá egy ilyen dimenzióra, a saját maga megnyugtatására. 
(Habár... attól még nem lehetetlen efféle szellemi szférák létezése.)

Téma: Megváltók és vallások I.

Ügyeletes Angyal:

Egy kis időre elhagyjuk a földi helyszínt a hősnőnkkel egyetemben. Ő most kissé nehéz helyzetben van, ám ígérjük, hogy a folytatásban jobbra fordul a hangulata.

Rangidős Angyal:

Békesség legyen velünk! Köszöntöm a Szellem Dimenzióinak Bölcs Karát! Tanácskozásunkat ezennel megnyitom.

Metafizikus Angyal:

Mint ismeretes, a metafizika tükröződései időről-időre megváltókat mutatnak fel, az anyagi világban működő kedvezőtlen tendenciák ellensúlyaképpen. Ők ennek a ködös Lét-óceánnak messzire világító tornyai. Az anyagi Lét gyermeteg örökösei többnyire értetlenül, mondhatnánk hálátlanul fogadják szellemi tanítóik áldozatát; tanaikat is csak akkor kezdik értékelni, amikor ők már visszavonultak az anyagi létezésből.

Filozófikus Angyal:

A megváltók, rögös földi pályafutásukat bevégezvén, egy új vallás alapítóiként vallásos imádat tárgyává magasztosulnak. A tanok idővel metafizikai tézisekké rögzülnek, ezek mentén létrejönnek az egyházak, és felépítik a saját templomaikat, és fokozatosan felépül az új vallás eszmei katedrálisa is. Ezzel bezárul a kör.

Rangidős Angyal:

Végezetül a nevezett intézmények küldetésüknek tekintik, hogy a túlvilági jutalom, illetve büntetés kilátásba helyezésével a Jó oldalra, vagyis Isten felé terelgessék a nyájat. Ezt a feladatot úgy tudják betölteni, ha kijelölik a hívők számára a határokat.

Filozófus Angyal:

Vagyis korlátokat, tilalomfákat szúrnak le saját territóriumukon belül.

Rangidős Angyal:

A vallás ezáltal válik az erkölcs mércéjévé. A túlságosan tág terekben hajlamos eltévelyedni az emberi természet, így tartják az egyházak, a szűkebb rendszerekben kisebb a tévelygés veszélye.

Védelmező Angyal:

Vegyük figyelembe, hogy e tilalomfák a káoszon uralkodó Rend biztosítékai. Ne feledjük, hogy a tabuk átlépése a kisodródás, a szétszóródás veszélyét rejti magában. A tilalomfák olyan oszlopok, amelyek a Jó és Rossz közötti különbséget, vagyis az isteni rend természetét hivatottak felmutatni.

Szabadgondolkodású Angyal:

A korlátolt emberi intézmények szeretik lerögzíteni megmásíthatatlan erkölcsi tézisek formájában a gondolkodást Istenről, a világról, a létezés kérdéseiről. Végül újabb
megváltók érkeznek, hogy a dogmákat feloldják, és ezzel ismét kitágítsák az ember tudatát a Létezés felé.

Filozófus Angyal:

S náluk az igazság, mivel nem lezárt rendszerben gondolkodnak.: „Én lerombolom ezt a templomot, és három napon belül felépítem újra” – ez a kijelentés nem akárkitől, hanem a keresztény világ megváltójától származik.

Szabadgondolkodású Angyal:

A megváltó keresztre szögezésének brutalitása intő példa, hogy Istent nem szabad lerögzítenie az embernek. Istent hagyni kell fejlődni, nőni az emberi tudatban, nem pedig megfeszíteni a dogmák nevében. A megváltók valódi küldetése az ember
felemelése az anyag korlátozott világából a szellemi tudás, a transzcendencia régióiba.

Misztikus Angyal:

A keleti tanok ezzel párhuzamosan az Egységbe való visszatérést hirdetik. Ez egy extatikus állapotnak fogható fel, amelyben a létezés tudata folyamatos örömérzéssel jár.

Védelmező Angyal:

A kereszténység alapeszméje, a szeretet is előidézhet hasonló lelkiállapotot, amikor végbe megy az átlényegülés csodája. A kereszténység története azt példázza, hogy ennek átélésére a rászorultak, a szegények, az elesettek, a kitaszítottak, a bűnösök, a
szenvedők bizonyulnak a legfogékonyabbnak.

Tárgyilagos Angyal:

Úgy tűnik, hogy a „jóllakott” emberből kiveszik az efféle áhítatra való képesség. A jólét elnehezíti az embert, túlságosan is földhözragadttá válik.

Szabadgondolkodású Angyal:

A „vallás tudorai” is képtelennek bizonyultak az effajta átlényegülésre.

Tárgyilagos Angyal:

Ezek után javaslom, hogy vegyük vizsgálat alá a vallás szükségességének kérdését.

Filozófus Angyal:

Máris jelezni szeretném, hogy értekezésünk tárgya transzcendens dimenziókat érint. Itt két egymáshoz kapcsolódó fogalomról van szó, mégpedig a hitről és a ráépülő vallásokról, s ez a kettő nehezen választható el egymástól. Ami a hit kérdését illeti, azt
ész érvekkel lehetetlen megközelíteni, mert a természetfeletti létezése érzéki tapasztalatok útján nem bizonyítható.

Rangidős Angyal:

Én amondó vagyok, hogy ne öntsük ki a gyereket a fürdővízzel együtt; az anyagi világ végső reménye egy mindenható értelemmel és hatalommal bíró, gondviselő, védelmező Erő, amit Istennek neveznek. Az ember alapvető szükséglete a benne való hit. Végeredményben ez hozta létre a különböző vallásokat.

Védelmező Angyal:

A fentiekben vetett hit az egyetlen reménysugár minden olyan teremtmény számára, aki a múlandó anyagban való létezésnél többre vágyik.

Tárgyilagos Angyal:

Az egyes népek saját istenük illetve isteneik létezését vallják, a saját felfogásuk szerint, vagyis egy öröktől fogva létező, hozzájuk képest összehasonlíthatatlanul tökéletesebb, magasabb rendű Szellemet.

Misztikus Angyal:

A teremtmények tudatában mindig is megvolt a szakralitás lenyomata. Isten fogalma a numinózus hatalmával bír az emberekre. Benne látják a természetfeletti ismérveit, úgymint a tökéletesség, igazság, bölcsesség, jóság, szépség, tisztaság, hallhatatlanság.

Tárgyilagos Angyal:

Azért ne feledjük, hogy a transzcendenciának más ismérvei is lehetnek. Van olyan vallás is, amelynek a hívei egy személyes, mindenható Isten nélküli, magasabb rendű erkölcsi elv avagy törvény működését tették maguké. Egyes keleti vallások úgy tanítják, hogy minden magasabb rendű törekvés célja, visszatalálni a kezdethez, az Egyhez.

Filozófus Angyal:

Példának okáért említsük meg a történelmi Buddha személyét, aki nem tulajdonított jelentőséget annak a más vallások részéről kardinálisnak számító kérdésnek, amely Isten létezését hirdeti. Így a világ teremtésének és végének alternatíváit sem osztotta meg az emberekkel. Ő, mint megvilágosult lény, a bölcsességgel párosuló együttérzést hirdette.

Metafizikus Angyal:

A Buddha tana mégsem materialista, hiszen a tudat elsődlegességét hirdeti, az anyag felett. A materialista felfogás szerint az anyag, a „mindenség alfa és omegája”. Ez utóbbi elmélet egyre elfogadottabbá válik a földi világban, mint az egyetlen ésszerű, helyes gondolkodás.

Filozófus Angyal:

Megjegyzem, hogy ha e szentenciaként hangoztatott elgondolás jegyében ilyen rohamosan fejlődik a tudomány, előbb-utóbb létrehozza a saját elmélete paradoxonát.


Rangidős Angyal:

E kétségtelenül figyelemreméltó tendencia következményeire még vissza fogunk térni, de most még ne szaladjunk előre.

Szabadgondolkodású Angyal:

Buddha, a megvilágosult azt tanította, hogy az ember merjen kételkedni, és csak azt fogadja, el ami a személyes meggyőződését képezi. Más vallási közösségek, egyházak viszont, hitbéli buzgóságtól vezérelve, ennél kevesebbért is kivégeztek, vagy máglyára küldtek embereket.

Filozófus Angyal:

Figyelemreméltó, hogy a buddhizmus a lélekről sem beszél, ezt a tudat fogalma váltja fel. Az anyagi létezést meglehetősen szkeptikusan felfogó buddhizmus a szenvedést jelentő élet legfőbb gyógyszerének az életvágy megszüntetését tekinti, illetve az
úgynevezett „arany közép utat”, vagyis a bölcs önmérséklet, a belátás, a tudatosság útját javasolja.

Tárgyilagos Angyal:

Valószínűnek tartom, hogy azért nincsen szó istenről, mert mit szólna Isten, a Teremtő az életvágy felszámolásához, hiszen az életvágyat a teremtéssel (lásd szaporodás) beleplántálta az emberbe.

Védelmező Angyal:

Ez a felfogás valóban eltér az általános istenhittől, mert egy isten, ugye, aki világot és lényeket teremtett, s hozzá olyan környezetet, hogy élvezhessék is a létezést, már csak hálából is elvárja teremtményeitől az élet igenlését, és a teremtés csodálatos műve iránti áhítatot.

Rangidős Angyal:

Abban viszont megegyeznek a vallások, hogy nem közömbös, hogyan él az ember, és miként fejezi be az életét. A test hanyatlását fel kell hogy váltsa a lelki-szellemi beérés, ahogy a bor is letisztulva élvezhető, és aromája csak növekszik idővel.

Metafizikus Angyal:

Amilyen tudattal távozik a halandó lény az anyag világából, olyan minőségben folytathatja fennmaradását a másik létdimenzióban.

Misztikus Angyal:

Tulajdonképpen mi a Hit? Egy messziről jött ősi üzenet. A Tudat legmélyén egy láthatatlan köldökzsinór van, ami arról biztosít, hogy „ne félj teremtménye a világnak, mert belőlem vagy, tőlem jöttél, és hozzám érkezel, az Élet és a Lét között ingázol, az örök körforgás része vagy.” A hit a Teremtés iránti áhítat. Honnan árad ez a csodálatos energia? A mozdulatlanságból kilépő Élet, a fény és árnyék örökös küzdelme, lüktetés, hullámzás, elmúlás és újjászületés, örök körforgás...

Filozófus Angyal:

Csak sejtelmeink vannak a térnek és időnek végtelen lehetőségeiről, hogy mi az itt, és mi az ott, s hogy tér és idő tágítható. Az ott letelt életed csak egy pillanat volt, s már újra itt vagy, megint csak fiatalon. Leéltél egy életet, ami nem volt valami fényes vagy
könnyű, ám nyugodt és könnyű a szíved, még ha üres az erszényed is, mert ha becsületesen játszottál, jutalmad, hogy játszhatsz még tovább, s még akár nyerhetsz is. Ha célba értél volna, az sem lenne jó, mert ott lenne a vég...

Tárgyilagos Angyal:

Összefoglalásként megállapítható, hogy a vallások szilárd alapját a transzcendens erőkben való hit biztosítja. A hit gyakorlatára jellemző azonban, hogy idővel megfellebbezhetetlen dogmává kristályosodik. A dogmák kinyilatkoztatott, leszögezett
és olykor megmásíthatatlan hitbéli meggyőződések. E hittételeket pedig kételkedés nélkül, megfellebbezhetetlen bizonyosságként kell elfogadni a híveknek.

Rangidős Angyal:

Ezekre épül az egyházi intézmények vallási rendje. Az egyház vezetői azzal érvelnek, hogy ha egyetlen téglát is elmozdítanak, széthullhat a vallás építménye.

Szabadgondolkodású Angyal:

No meg a vallással együtt oda lesz az egyház pozíciója, befolyása is.

Rangidős Angyal:

Javaslom, hogy foglaljuk össze az istenhiten alapuló vallások lényegét. Tehát a hívek a saját vallásuk keretei között és saját hitük szerint, könyörgéssel, imával, rituális gyakorlattal, áldozatokkal, vagy különféle mágikus eljárásokkal igyekeznek kieszközölni Isten, vagy az istenek kegyelmét, védelmét, vagyis a földi sorsuk jóra fordulását. A vallás gyakorlása során az emberek személyes kívánságaik, vágyaik teljesülését várják Istentől (vagy istenektől), s leginkább saját magukért, és szeretteikért imádkoznak.

Védelmező Angyal:

Isten szándéka természetesen eltérhet ettől a vágytól, az ember sorsát illetően. Isten útjai kifürkészhetetlenek és Isten malmai lassan őrölnek - így szokták mondani.

Tárgyilagos Angyal:

Ha kérésük nem talált meghallgatásra, a hívek úgy érzik, hogy Isten elhagyta őket. Vannak, akik önmagukat okolják, bűntudatot éreznek a tetteik miatt, és fogadalmakat tesznek a jövőre nézve, hogy Isten kedvébe járjanak. S ha nem sikerül Istent imával,
vagy egyéb rituális eszközökkel saját oldalukra állítani, előfordul az is, hogy közömbösnek, netán gyengének tartják saját istenüket. Megtörténik, hogy elvesztik hitüket Istenben (avagy az istenekben), és vágyaik kielégítését más utakon próbálják elérni. Ilyenkor erőt vesz rajtuk a materiális okoskodás, és minden elképzelésüket, figyelmüket az érzékileg megtapasztalható anyagi létbe helyezik át.

Szabadgondolkodású Angyal:

De hát Isten nem kívánság teljesítő automata! Úgy… tehát elvárják, hogy Isten pillanatonként beleavatkozzon a földi történéseikbe, igazgassa a sorsukat, segítse őket, támogassa elképzeléseiket, akár más embertársaik szándéka ellenében is? Végeredményben a saját álláspontjukra akarják rábírni Istent? Az emberek valóban ezt szeretnék elérni?

Tárgyilagos Angyal:

Lényegében igen. Az ember szempontjából nézve ez a jogos igény.

Szabadgondolkodású Angyal:

Az emberek netán sakkfigurák akarnak lenni, akiket Isten ide-oda rakosgat, az emberek sajátos elképzelése szerint, olykor egymás ellenében is? Talán Isten nem ruházta fel az embert a szabad akarat, a gondolkodás, a döntés jogával?

Filozófus Angyal:

A bibliai bűnbeesés filozófiája szerint Isten kitaszította a Paradicsomból a teremtményeit, mivel nem követték a parancsait. Ezzel megadta az embernek a lehetőséget, hogy a személyes tapasztalás útjára lépjen, válasszon Jó és Rossz között. Ám az ember még mindig nem képes belátni, hogy saját tettei idézik fel a fejére úgy a rosszat, mint a jót.

Szabadgondolkodású Angyal:

Az utóbbi gondolat egybeesik a keleti vallások Ok és Okozat tanával. Ebből is látható, hogy a vallások lényegüket tekintve nem különböznek egymástól, még akkor is, ha az egyházak a saját dogmáik gyakorlatát vélik az egyedül üdvözítő útnak.

Rangidős Angyal:

A különféle vallási tanok egy dologban azonos állásponton vannak, mely szerint az anyagi létben való tartózkodás tökéletlen állapot és csak átmenetinek tekinthető. A transzcendens gondolkodás szerint csupán az anyag van mulandóságra ítélve, mert a teremtmény lelke, avagy tudata túléli a test pusztulását, vagyis a halált. A földi élet utáni üdvösség tekintetében viszont már eltérnek az üdvtanok. 
Legyen meg mindenkinek a hite szerint! 
Leglényegesebb, hogy higgyünk a szeretet és a bölcsesség erejében.

(A konzultáció még folytatódik, de mi most elhagyjuk a mennyei dimenziókat. Ám megnyugtatjuk a kedves olvasót, hogy a fenti témában még bőven lesz mondanivalónk e könyv
lapjain.)

- Zubor Erzsébet -

- Részlet az "Androgünosz" c. művemből 2005-2020 -
Copyright Reserved © ARTISJUS (Hungary)

- - - - - - -

Kövi Szabolcs: Angyali sugallat - videó
forrás:koviszabolcs

2025. december 1., hétfő

A kislány megkérdezte, lehetek-e az apja, amíg meg nem hal, de egy okból visszautasítottam

 

Pontosan ezek voltak a szavai.

Hét éves, egy kórházi ágyban ülve, csövekkel az orrában, és felnézett rám – egy teljesen idegen, ijesztő kinézetű motorosra –, és megkérdezte, hogy úgy teszek-e, mintha az apja lennék addig, ami még hátravan.


58 éves motoros vagyok, Mike a nevem. Mindkét karomat tetoválások takarják, szakállam egészen a mellkasomon, és a Defenders Motorcycle Clubban utazom.
Minden csütörtökön önkénteskedek a Gyermekkórházban, és beteg gyerekeknek olvasok könyveket. Ez az, amit a klubunk tizenöt éve kezdett el, miután a bátyánk egyik unokája hónapokat töltött a gyermekonkológián.

A legtöbb gyerek eleinte fél tőlem. Értem. Nagy és hangos vagyok, és úgy nézek ki, hogy inkább egy motoros-banda filmben kellene lennem, nem egy gyerekkórházban.

De amint elkezdek olvasni, elfelejtik, hogy nézek ki.
Csak hallgatják a történetet.
Azt hittem, hogy ez fog történni Amarával is.
Márciusban, csütörtök délutánon léptem be a 432-es szobába.

A nővér figyelmeztetett, hogy ez új beteg. Hét éves. Negyedik stádiumú neuroblastoma. A három hét alatt, amióta bevették, nem volt családi látogatás.
"Egyáltalán nincs család?" Kérdeztem.
A nővér arca összeszorult. "Az anyja itt hagyta. Elhozta kezelésre, de soha nem jött vissza. Hetek óta próbáljuk elérni őt. Most már a gyermekvédelmi szolgálat is érintett, de Amarának nincs más családja. Nevelőszülői ellátásba kerül, amint elég stabil lesz ahhoz, hogy elmenjen."
"És ha nem elég stabil?"
A nővér elfordította a tekintetét. "Akkor itt fog meghalni. Egyedül."

Egy teljes percig álltam a 432-es szoba előtt, mielőtt bementem volna. Olvastam már haldokló gyerekeknek korábban is.
Sosem lesz könnyebb. De egy gyerek, aki teljesen egyedül halt meg? Ez egy újfajta pokol volt.

Halkan kopogtam, és kinyitottam az ajtót.
"Szia, Mike vagyok. Azért vagyok itt, hogy felolvassak neked egy történetet, ha szeretnéd."
Az ágyban lévő kislány rám nézett. Neki volt a legnagyobb barna szeme, amit valaha láttam. A haja a kemoterápia miatt eltűnt. A bőre szürkés árnyalatot kapott, ami azt jelzi, hogy a test küzd.
De mosolygott, amikor meglátott.

"Nagyon nagy vagy," mondta. Hangja halk és rekedt volt.
"Igen, ezt sokszor hallom." Felemeltem a könyvet, amit hoztam. "Van egy történetem egy zsiráfról, aki táncolni tanul. Hallani akarod?"
Bólintott. Így leültem az ágya mellé lévő székbe, és elkezdtem olvasni.
A könyv felénél jártam, amikor félbeszakított. "Mr. Mike?"
"Igen, drágám?"
"Van gyereked?"
A kérdés erősen megérintett. „Volt egy lányom. Tizenhat évesen meghalt. Autóbalesetben. Ez húsz évvel ezelőtt történt.”

Amara egy pillanatra elhallgatott. Aztán megkérdezte:
„Hiányzik, hogy apa légy?”
Összeszorult a torkom. „Minden egyes nap, drágám.”
„Az apám elment, mielőtt megszülettem” – mondta tényszerűen. „És anyukám idehozott, és soha nem jött vissza. A nővérek azt mondják, hogy soha nem jön vissza.”
Nem tudtam, mit mondjak erre. Mit mondasz egy hétévesnek, akit elhagytak haldoklás közben?

Amara tovább beszélt. „A szociális munkás hölgy azt mondta, hogy egy nevelőszülőkhöz fogok költözni, ha jobban leszek. De hallottam az orvosokat beszélni. Nem hiszik, hogy jobban leszek.”
„Drágám…”
„Semmi baj” – mondta. A hangja olyan nyugodt volt. Túl nyugodt egy hétéveshez képest. „Tudom, hogy haldoklom. Mindenki azt hiszi, hogy nem értem, pedig értem. Hallottam, hogy azt mondják, a rák most már mindenhol jelen van. Azt mondták, talán hat hónap. Talán kevesebb.”

Letettem a könyvet. „Amara, nagyon sajnálom.”
Rám nézett azokkal a hatalmas szemeivel.
„Mr. Mike, kérdezhetek valamit?”
„Bármit, drágám.”
„Leszel az apukám… amíg meg nem halok?”
A szoba elcsendesedett. Még a monitorok is elcsendesedni látszottak. Úgy éreztem, hogy ötvennyolc évem minden egyes órája ólomként nehezedik a vállamra.
Kinyitottam a számat, de először semmi sem jött ki rajta. Csak a saját lányom arcát láttam tizenhat évesen, ahogy a visszapillantó tükörben nevet, amikor utoljára élve láttam. Csak azt az űrt éreztem, ami azóta is tátong a mellkasomban.
Amara nem pislogott. Csak várt, kicsi, bátor és hihetetlenül nyugodt volt.

Igent akartam mondani. Isten segítsen, annyira akartam igent mondani, hogy fájtak a csontjaim. De én csak egy durva, öreg motoros voltam, aki hetente egyszer felbukkant a képeskönyvekkel. Hangosan motoroztam, sokat ittam, és még mindig voltak olyan éjszakák, amikor a halott lányom nevét kiabáltam egy üres házba. Mit tudtam én arról, hogy újra bárki apja lehetnék, akár csak egy rövid időre is?

Lenyeltem a torkomban lévő követ.
„Drágám… Megtiszteltetés lenne. De őszinte kell hogy legyek veled – már nem vagyok túl jó ebben az apás dologban. Lehet, hogy elrontom.”
Az egész arca felragyogott, mint a napfelkelte.
„Semmi baj. Gyakorolhatsz rajtam.”
És csak úgy újra megszületett a lányom.

Az ápolónők sírtak, amikor elmondtam nekik. A szociális munkás még jobban sírt, amikor azt mondtam, hogy ideiglenes felügyeleti jogot, orvosi gyámságot akarok, bármilyen papírt, ami lehetővé teszi, hogy hazavigyem, ha valaha is elég erős lesz, vagy minden egyes nap mellette legyek, ha nem. A klub teljes létszámmal jelent meg – huszonöt Harley dübörgött be a kórház parkolójába, halálra rémítve a biztonsági őröket, mígnem meglátták a minden motorra rászíjazott plüssállatokat.

A 432-es szobát átalakítottuk valami olyasmivé, ami már nem nézett ki kórházi szobának. Az egyik srác hozott egy rózsaszín ágyneműgarnitúrát.... Egy másik egy apró bőrmellényt hozott, aminek a hátára „Apucika” felirat volt varrva. Valaki tündérfényeket akasztott. Valaki más becsempésztett egy kiskutyát, amit határozottan nem volt szabad bevinni (csak tíz percre, de Amara annyira nevetett, hogy vissza kellett térnie az oxigénre).

A minden csütörtök mindennapossá vált. Olvastam neki a zsiráfkönyvet, amíg mindketten kívül megtanultuk, aztán áttértünk a Charlotte hálójára, majd a Harry Potterre. Amikor a kezei túl gyengék lettek ahhoz, hogy megtartsák a könyvet, én tartottam mindkettőnk helyett. Amikor a fájdalom erősödött, bemásztam abba a kis ágyba, és hagytam, hogy elaludjon a mellkasomon, miközben régi Johnny Cash dalokat dúdoltam, amiket a saját lányom szeretett.

Az orvosok folyton a fejüket rázták, mondván, hogy nem tudják megmagyarázni. A vizsgálati eredményei nem javultak pontosan – de nem is romlottak olyan gyorsan, ahogy kellett volna. Hat hónapból kilenc lett. Kilencből egy év.
Nyolcadik születésnapja reggelén Amara felébredt, és napvilágnál tisztábban azt mondta: „Apa, azt álmodtam, hogy futok. A lábaim működtek, meg minden.”
Megcsókoltam a kócos feje búbját. „Akkor megcsináljuk, kislányom.”

Két héttel később az onkológus behívott a rendelőjébe, tágra nyílt szemekkel, filmeket tartva a fény felé, mintha nem akarna hinni, annak amit lát. „A gerincében lévő daganatok… zsugorodnak. Én még soha…” Elhallgatott, megköszörülte a torkát. „Jelentős regressziót látunk. Nem tudom, hogyan magyarázzam meg.”
Tudtam, hogyan. Szerelem volt. Egyszerű, makacs, hangos, tetovált szerelem.

Tizennyolc hónappal azután, hogy megkért egy ijesztő motorost, hogy legyen az apukája „amíg meg nem hal”, Amara a saját két lábán kisétált a kórházból, fogva a kezem, apró bőrmellényében és az égnél is nagyobb mosollyal.

A klub egy fogadóbulit rendezett neki, ami megrázta a környéket. Voltak pónik. Volt egy ugrálóvár. Volt egy Harley-Davidson kerék méretű torta. És amikor lement a nap, és a tűzrakóhely ropogott, Amara felmászott az ölembe, felnézett a csillagokra, és azt suttogta: „Apu?”
„Igen, kicsim?”
„Azt hiszem, még sokáig nem fogok meghalni.”
Olyan szorosan öleltem, hogy éreztem mindkettőnk szívverését. „Jó” – mondtam, és a hangom rekedt volt, ahogy egy öregembernek kellene. „Mert most kezdek az apukád lenni.”

Most tizenöt éves. Még mindig rákmentes. Még mindig minden egyes nap apunak hív. Még mindig ugyanabban a rózsaszín lepedőben alszik, amit a 432-es szobából hoztunk.
És minden csütörtökön, esőben vagy napsütésben, együtt tekerünk vissza a Gyermekkórházba – én a Harley-mon, ő a hátsó ülésen kapaszkodik, mintha egész életében ezt csinálta volna –, és meséket olvasunk az új gyerekeknek, akik félnek és szenvednek.
Mert vannak dolgok, amik többet érnek, mint az évek, amiket kapsz.
Vannak dolgok, amik örökké tartanak.

- Edina Papp -

(Forrás: Mr Commonsense)

- - - - - - 

Szeretet energia (Gyógyító) - videó
forrás:angyalfeny

Nikola Tesla: Frekvenciák melyek átírják a valóságod

 

„Ha meg akarod érteni az univerzum titkait, gondolkodj 
energiában, frekvenciában és rezgésben.”
- Nikola Tesla -


Ez a gondolat arra utal, hogy az univerzum minden jelensége, beleértve az anyagi világot is, végső soron az energia, a frekvencia és a rezgés megértésével magyarázható. Tesla szerint ez a kulcs az univerzum titkainak megfejtéséhez.

Az energia, a frekvencia és a rezgés a legfontosabb fogalmak, melyekkel az univerzumot és annak működését megérthetjük. Tesla szerint minden létező energia, és az energia különböző formákban nyilvánul meg, különböző frekvenciákon rezegve. Ez a megközelítés a modern fizikában is fontos szerepet kap.

A rezgés az energia megnyilvánulásának egyik formája. A hang, a fény, a hő, és még az anyagi részecskék is mind rezgések formájában léteznek. Tesla ezt a gondolatot kiterjesztette az univerzum minden jelenségére, és úgy vélte, hogy a rezgések megértése kulcsfontosságú az univerzum titkainak megértéséhez.

A frekvencia pedig a rezgések számát jelenti egy adott időegység alatt. A különböző frekvenciák különböző hatásokat váltanak ki, és a Tesla által említett energia, frekvencia és rezgés összefüggése azt sugallja, hogy a különböző frekvenciák különböző dolgokat hozhatnak létre az univerzumban.

Az energia, frekvencia és a rezgés megértése kulcs az univerzum titkainak megfejtéséhez, mivel minden jelenség ezen a három fogalmon keresztül értelmezhető.

2025. november 30., vasárnap

Ördög és angyal (mese)



Nagy tanácskozás folyt a Mennyországban. Valamennyi fehérszárnyas angyal együtt volt. A Jóisten így szólt hozzájuk: - A pokol leggonoszabb ördögét kell megmenteni. Ki vállalkozik rá közületek?

A kis angyalok szolgálatkészen így feleltek: - Én is! Én is! Én is!

- Csahogy nem olyan egyszerű a dolog - folytatta a Jóisten -, aki vállalkozik, és nem képes megjavítani az ördögöt, annak vele együtt a pokolba kell süllyednie.

Erre azonnal visszahúzódtak az angyalok. - Azt már nem - kiáltották. - Ilyen nagy dologra nem vállalkozunk.

- Senki sincsen közületek, aki mégis meg merné próbálni? - kérdezte az Isten.

Ekkor előrelépett egy selymes fürtű, liliomfehér ruhába öltözött szépséges kis angyalka, és így szólt: - Én vállalom!

A Jóisten szeretettel megsimogatta és csak annyit mondott: - Menj hát!

A pokol leggonoszabb ördöge éppen egy fiúval verekedett. Úgy tépázta szegény gyereket, hogy az keservesen sírt-rítt. Az angyalka, aki épp akkor szállt le a Mennyországból, odaállt a fiú elé, hogy megvédje őt. Nosza több sem kellett az ördögnek, haragosan rákiáltott: - Elmenj innét, mert mindjárt rád kerül a sor!

- Üss inkább engem, csak ezt a szegény fiút ne bántsd!

- Azt éppen megkaphatod! - felelte az ördög.

Elengedte a fiút, és az angyalt kezdte ütlegelni. Mikor látta, hogy hagyja magát, türelmetlenül rászólt: - Ugyan miért nem sírsz már? Talán bizony nem érzed eléggé?

- Azért nem sírok, mert nem akarom, hogy a Jóisten meghallja a sírásomat, és téged megbüntessen - felelte az angyal.

Az ördög erre elengedte és nem verte tovább. Nagy csoport fiút pillantottak meg, akik a mezőn játszadoztak.

- Meglásd, milyen ijedten fognak szétrebbenni - mondta az ördög és köveket hajigált feléjük.

Az angyal erre eléjük állt, úgy, hogy a kövek mind őt érték el. Egészen véres lett a ruhája.

- De buta vagy - bosszankodott az ördög -, talán bizony nem fájnak neked az ütések? Miért nem engeded, hogy őket érjék a kövek?

- Én azért vagyok itt, hogy mindenkinek a fájdalmát átvegyem - felelte szelíden az angyal.

Az ördög erre fölhagyott a kődobálással. Csahogy most egy szépséges rózsatövet pillantott meg, hát neki akart esni, hogy letépje az épp hasadni készülő bimbócskát. Az angyal megint eléje állt.

- Inkább a szárnyaimat tépd ki - könyörgött neki.

- Hogyan repülsz akkor vissza a Mennyországba?

A kis angyalka bánatosan nézett rá. - Ha te nem javulsz meg, nekem nincsen helyem többé a Mennyországban. Ezesetben én is a pokolba kerülök veled.

A gonosz ördög nevetett. - Gyere, csak gyere!

És magával vonszolta. Egyszerre óriási szélvihar támadt, a fák, bokrok csak úgy hajladoztak. Villámlás, mennydörgés rázta meg az eget. Zuhogott az eső. Az angyal a testével védte meg az ördögöt az eső elől. Az ördög csodálkozott ezen.

- Miért nem véded inkább önmagadat? Hiszen rossz voltam hozzád, ütöttelek és köveket hajigáltam feléd.

- Nekem az a hivatásom, hogy jó legyek, mindent eltűrjek és megbocsássak - felelt az angyal.

Az ördög szégyenkezve kullogott mellette. Így értek egyre közelebb a pokol felé. Nagy piros lángnyelvek csaptak feléjük. Az ördög egyszerre felkiáltott: - Forduljunk vissza! Nem akarom, hogy te is ide kerülj a gonoszok közé!

De már késő volt. Egész csoport ördög tartott feléjük. Körülfogták az angyalt és meg akarták cibálni fehér szárnyait. De az ördög, aki vele volt, nem engedte őt bántani. A többi persze nevette őt.

- Eredj, hajíts köveket a játszadozó fiúk közé, mert neked az a hivatásod, hogy rossz légy! - mondták neki.

- Nem megyek! - felelte az ördög - Soha többé nem bántom őket.

- Tépd le a rózsatő hasadó bimbócskáit - küldték a többiek.

- A rózsatövet sem bántom soha többé! - válaszolta az ördög, és nem tágított az angyal mellől.

Erre valamennyi ördög nekiesett az angyalnak, és ütötték, verték. De az ördög eléje állt úgy, hogy őt érjék az ütések. Már csupa vér volt a ruhája és a vér lemosta róla a fekete színt. Mikor a gonosz ördögök ezt látták, ijedten futottak vissza a pokolba. S alighogy odaértek, hatalmas robaj, dübörgés hallatszott és a pokol valamennyi ördögével együtt eltűnt. Az angyalka pedig nagy diadallal vitte magával a leggonoszabb ördögöt, akit ő váltott meg, és fölszállt vele a Mennyországba.

- ismeretlen szerző -

- forrás: angyalklub.gportal.hu - Laci És Gitta Biró -

- - - - - - 

Angyalok éneke a mennyből - videó

2025. november 28., péntek

Mit köszönhet Jung a nőknek? – Anyjának, szeretőinek hatása a nagy gondolkodóra


Carl Gustav Jung (1875-1961)
(svájci pszichiáter, pszichológus, analitikus)

Carl Gustav Jung a pszichológia történetének egyik legnagyobb hatású alakja. Számos, ma már evidenciaként kezelt fogalom atyja, aki saját, húsba vágó tapasztalatainak talaján dolgozta ki az analitikus terápia elveit, és vizsgálta a tudattalannak nevezett, embert irányító tényezőket. Lássuk, mi mindent köszönhet Jung a nőknek, akikben oly sokáig nem bízott! 

A nők gazdagították a tudását

Naplóinak tanúsága szerint sokkal fontosabbnak érezte mindazt, ami a lélekben történik annál, mint ami a külvilágban zajlik, saját életét nézve azonban e külső tényezők nélkül valószínűleg nem válhatott volna azzá, akivé. Az őt körülvevő nők nélkül talán nem indulhatott volna el ilyen bátran befelé, és nem tett volna szert mindarra a tudásra, amivel ma mi is gazdagabbak vagyunk.

„Minden sikeres férfi mögött egy nő áll”

Tartja a mondás, ebből pedig logikusan az következhet, hogy a sikertelen férfiak mögött nem áll ott ez a nő – például az édesanyjuk. Anélkül, hogy leegyszerűsítenénk a dolgokat, kijelenthetjük, hogy az anyával való – kora gyermekkori – kapcsolat sorsformáló erejű, és nagyon úgy tűnik, hogy ez a világhírű tudós életében sem elhanyagolható tényező.

Amikor a kis Carl Jung hároméves volt, 
édesanyja idegösszeomlást kapott, és több hónapnyi kórházi kezelésre szorult.

Egy ilyen esemény minden gyermek életében hatalmas törést okoz, különösen az anya alapvető lelki betegségével megspékelve. Nem volt ez másként Jung esetében sem, aki gyermekkorából egy életre elegendő terápiás anyagot hozott, édesanyjához való ambivalens viszonya pedig később kihatott a nőkkel való kapcsolataira is.

Emlékek, álmok, gondolatok

Az 1961-megjelent, ma már kultikus könyvében így ír erről a korai elszakadásról: „Ettől kezdve mindig bizalmatlannak éreztem magam, amikor a »szeretet« szó elhangzott. Az érzés, amit a »nő«-höz társítottam, sokáig a veleszületett megbízhatatlanság volt.” Úgy tűnik, a kocka időközben elég nagyot fordult.

Emma Jung és az anyagi biztonság

A pszichiáter hamar összekötötte az életét Emma Rauschenbachhal, Svájc második leggazdagabb családjának leányával, a házasság pedig anyagi stabilitást biztosított a nem éppen vagyonos orvostanhallgató számára. 1896-ban, amikor találkoztak, Emma mindössze tizennégy éves volt, Jung pedig huszonegy, és a férfi állítólag már akkor tudta, hogy feleségül fogja venni a lányt.

A rossz nyelvek szerint ebben a döntésben legalább annyira, 
ha nem jobban – közrejátszottak a pénzügyek, mint a vonzalom.

Hét évvel később, 1903-ban házasodtak össze, és Emma akkor még nem sejtette, hogy férjének briliáns elméje és elbűvölő karizmája meglehetősen zűrzavaros érzelmi élettel párosul, mely hamarosan, Jung első páciensének érkezésekor hatalmas hullámokat vetett.

Sabina Spielrein, az indulatáttétel, és a poligámia kísértése

A tizennyolc éves orosz zsidó lány 1904-ben érkezett a burghölzli pszichiátriára, ahol Jung Jung orvossegédként, majd hamarosan főorvosként dolgozott. Spielrein az ekkor harmincéves férfi páciense lett, és hamarosan egymásba szerettek. Bár Jung hivatalosan csak egy évig kezelte a lányt, kapcsolatuk egészen 1910-ig tartott, míg Spielrein, aki maga is analitikus lett, el nem utazott Svájcból.

Jung és Freud

Spielrein esete nagyban hozzájárult ahhoz, hogy Jung Freuddal kezdett levelezni, majd ahhoz is, hogy a két analitikus között megszakadt a kapcsolat.

Az első levelet Jung 1906-ban írta, melyben elküldte szóasszociációval kapcsolatos tanulmányát. Freud örömmel vette a levelet, és válaszában egy válogatást küldött a cikkeiből. A következő levélben azonban Jung rá is tért egy páciensének esetére: „az Ön módszerével most egy hisztérikus nőbeteget kezelek. Húszéves orosz diáklány, nehéz eset, már hat éve beteg… Végtelenül hálás leszek Önnek, ha közli velem néhány szóban a véleményét erről az esetről.” A levelezés során kibomlik Jungnak a páciensével folytatott kapcsolata, Freudban viszont csak azután áll össze a kép arról, hogy Jung leveleiben egy és ugyanazon páciensről van szó, miután maga Spielrein is felkeresi őt, hogy segítséget kérjen. Freud számára végül világossá válnak a részletek és az, hogy Jungnak talán viszonya volt páciensével. Mindez lerombolja benne kollégájáról alkotott képét, végül 1913-ban ezt írja Sabinának:

„A személyes kapcsolatom az Ön germán hősével véglegesen megszakadt. 
Túlságosan méltatlanul viselkedett. Miután megkaptam az Ön első levelét, 
a róla alkotott véleményem merőben más lett.”

Levelezésük során, Jung virágnyelven próbált érzéseiről Freudnak beszélni, Freud nem győzte hangsúlyozni, hogy mit is jelent az áttétel-indulatáttétel, vagyis a vonzalom a terapeuta-páciens kapcsolatában. Freud leveleiben azt ecsetelte, hogy a gyógyulást segíti ez az úgynevezett „terápiás szerelem”, de fizikai kapcsolat ne legyen köztük. Hogy volt-e vagy sem, arról erősen megoszlanak a vélemények. Mindenesetre tény: ebben a viszonyban kiütközött az, hogy Jung előtte nem vett részt analízisen, ez tehát egyben a saját terápiája, jobban mondva, terápiájának kezdete is volt. Így aztán nem csoda, hogy saját démonaival, ahogy ő nevezi: „az ördöggel is meg kellett küzdenie”, melyhez akkor még a poligámia iránti vágyát is sorolta.

A szerető gondolatai Jung tanulmányában

Ezek a tapasztalatok adhatták a kezdő lökést a tudattalan archetípusainak, az anima és az árnyék koncepióinak bevezetéséhez, míg Spielreint az élmények a romboló ösztön témához vezették. Utóbbi gondolatokból később Freud is merített, amikor szembeállította a szerelem- és a halálösztönt. Nem tudjuk pontosan, Jungra mennyiben hatott Spielrein, de a lány egyik naplóbejegyzésben ezek a sorok olvashatók: 

„Csalódást okozott, amikor Jung egyik tanulmányában 
viszontláttam a saját gondolataimat”.

E kapcsolatban mindketten sokat őrlődtek, és Jung végül hirtelen, zavarodottan vágta el a szálakat. Nem kellett azonban sokat várnia az újabb szerelemre. A kísértésnek itt már nem is próbált ellenállni, a viszony végül sajátos helyzethez, nyíltan vállalt poligámiához vezetett.

Toni Wolff, a „másik feleség”

Toni Wolff 1910-ben, huszonkét évesen kezdett analízisbe Junggal, és hamarosan románc alakult ki köztük. Viszonyuk nagyjából akkoriban kezdődött, amikor a férfinak megszületett az ötödik gyermeke. Talán ennek is köze lehet ahhoz, hogy megkezdődött Jung „lelki alászállása”, ami a saját tudattalanjából feltörő impulzusokkal való munkához vezetett.

A terapeuta 1913-ban közel került a pszichózis állapotához, 
hangokat hallott és hallucinált.

Mint írta: tudattalanja azzal fenyegette, hogy elnyeli, ezért fontos volt, hogy megőrizze kapcsolatát a külvilággal, és ne adja fel a munkáját.

Ekkor kezdte el írni a Vörös Könyvet, melyben dokumentálja mintegy tizenhat évig tartó, tudattalanban tett utazását. Ezalatt Toni Wolffban lelt támaszra, aki segített neki megérteni a belső képek jelentését, mint Jung írta: 
„Ekkoriban senki mással nem tudtam beszélni belső élményeimről”.

Az élet két nővel

Feleségétől el akart válni, de Emma Jung nem egyezett bele, inkább elviselte, hogy Jung „a másik feleségével” megy nyaralni, majd oda is költözteti hozzájuk új szerelmét.

Ez a hármas felállás kicsit sem volt fájdalommentes a nők számára, 
mégis kitartottak a tudós mellett.

Wolff közben maga is a kutatás felé fordult, és bár kevés tanulmányt publikált a saját nevén, olyan alapvető fogalmakat segített meghatározni Jungnak, mint az anima, az animus, a persona, emellett a személyiségtípusok elméletének kialakításában is részt vett.

Nem vitatható, hogy Jung eredeti, kivételes és bátor gondolkodó volt. Ezek nélkül talán nem lett volna képes arra, hogy a saját psziché ingoványában szerzett tapasztalataiból tovább élő és hasznosítható tudásra tegyen szert, és végül megújulva, szellemi épségét megőrizve térjen vissza az „utazásról”. Mindezt azonban nem egyedül érte el. 
Úgy tűnik, ő maga és életműve is sokat köszönhet azoknak a nőknek, akik mellette álltak.

- Fábián Emese -
- WMN szerkesztőség- wmn.hu -

- - - - - - 

Amit csak kevés férfi tud a női vágyakról | Carl Jung - videók
forrás:Gondolkodás és Lét

2025. november 27., csütörtök

Miért kiabálunk, amikor dühösek vagyunk? Tanmese

 

Egy hindu szent, aki elment a Gangesz folyóhoz megfürödni, egy családot látott a folyóparton, akik mérgesen kiabáltak egymásra. Odafordult a tanítványaihoz, mosolygott és megkérdezte:
"Miért kiabálnak az emberek, amikor idegesek egymásra?"


A tanítványok gondolkodtak egy ideig, majd az egyikük ezt mondta:

"Azért, mert ilyenkor elveszítjük a nyugalmunkat."

"De miért kiabálunk, amikor a másik személy ott áll mellettünk? Mondhatnánk neki sokkal halkabban is" - kérdezte a szent.

A tanítványok tanakodtak még, de nem találták a megfelelő választ.

Végül a szent elmagyarázta:

"Mikor két ember mérges egymásra a lelkük eltávolodik egymástól. Hogy leküzdjék, ezt a távolságot kiabálniuk kell, hogy meghallják egymást. Minél mérgesebbek, annál hangosabban kiabálnak, hogy leküzdjék a nagy távolságot. Mi történik a szerelmeseknél? Ők nem kiabálnak egymásra, hanem halkan beszélnek, mert a lelkük nagyon közel van egymáshoz. Köztük lévő távolság nincs is vagy nagyon kicsi."

A szent folytatta:

"Amikor még jobban szeretik egymást mi történik? Nem beszélnek, csak suttognak, és így még közelebb kerülnek egymáshoz. Végül már suttogniuk sem kell, csak egymás tekintetéből megértik egymást. Ez mutatja meg milyen közel áll két ember egymáshoz, amikor szeretik egymást."

Ránézett a tanítványaira és ezt mondta:

"Ezért amikor vitáztok, ne hagyjátok, hogy lelketek eltávolodjon. Ne mondjatok olyan dolgokat, amik eltávolítanak egymástól, különben egyszer eljön a nap, mikor akkora lesz a távolság köztetek, hogy lelketek többé nem talál vissza egymáshoz."

- forrás:joportal.hu -

2025. november 25., kedd

Dr. Bruce H. Lipton - Epigenetika - Tudtad, hogy az elméd az, ami megbetegít?

 

A "Buddha azzá válunk, amit hiszünk" idézet valójában 
"Azzá válunk, amit gondolunk" gondolatból származik, amely Buddha tanításait foglalja össze. 
Ez azt jelenti, hogy gondolataink és hitünk alakítja a valóságunkat és azt, hogy miként viselkedünk, így a gondolataink a következményeinkké válnak.

"Az embereknek fel kell ismerniük, hogy gondolataik elsődlegesebbek, mint a génjeik, mert a gondolataink befolyásolják a környezetet, ami aztán alakítja a génjeinket."
- Bruce H. Lipton -

Dr. Bruce H. Lipton

Dr. Bruce Lipton amerikai kutatóorvos, sejtbiológus, és genetikus, aki az új biológia, az epigenetika és az őssejtkutatás területén szerzett nemzetközi hírnevet. 
Több mint harminc éve végzett kutatásai eredményeként állítja, hogy a genetikánk, a DNS működését a gondolataink és a hitrendszerünk befolyásolja. 

Világszerte tart előadásokat és workshopokat mind tudományos, mind laikus közönségek számára a legmodernebb biológiai és kvantum fizikai tudományos felfedezésekről valamint ezeknek a pozitív gondolkodással és a spirituális alapelvekkel való összefüggéseiről.

Prof. Dr. Bruce Lipton felfedezte, hogy az az elképzelés, miszerint a genetikánk irányítja a biológiát téves. Egész életét a sejtek és azok viselkedésének szentelte, amelyből megszületett az epigenetika.

Na de mi az az epigenetika?

A szó görög eredetű, „genetikán túli”-t jelent. Ez az új tudomány az örökítő anyag működését befolyásoló környezeti tényezőket vizsgálja. Egyszerűsítve ez azt jelenti, hogy a génjeink által hordozott információ nincs kőbe vésve, a környezeti hatások nagyban befolyásolják.

A mai orvostudomány álláspontja szerint a gének irányítanak minket, azonban ez nem jó elgondolás. Prof. Dr. Bruce Lipton a mai orvoslást az autószereléshez hasonlítja. Az orvosok úgy kezelik a testünket, mintha autót szerelnének: ha valami elromlik kicserélik, transzplantálnak, szintetikus ízületeket helyeznek be stb. Azonban ha ezzel nem érik el a kívánt eredményt, akkor a gépet, azaz a testünket kezdik el hibáztatni. Viszont egy nagyon fontos tényezőt kifelejtenek: a sofőrt. Ha józan ésszel belegondolunk, ha olyannak adjuk az autónkat, aki nem tud vezetni, nyilvánvalóan semmi jó nem származik majd belőle.

Ezt a gondolatsort a testünkre is levetíthetjük. Ha nem megfelelően használjuk, nem ügyelünk az életmódunkra, akkor az egészségünkre sem vigyázunk. A kulcs: megfelelő gondolkodás, helyes táplálkozás és testmozgás. Ha szükséges online pszichológus segítségét is igénybe vehetjük.

Dr. Ornish szív- és érrendszeri betegek számára meghatározó életmódbeli változásokat vezetett be, például stressz-csökkentő technikákat sajátítottak el, továbbá jobb étrendet írt elő számukra és a hatás megdöbbentő volt. Képessé váltak gyógyszerek nélkül élni az életüket, a szív- és érrendszeri problémáik megoldódtak.

Az epigenetika megdöbbentő erejét egy kísérlet bizonyítja a legjobban. Prof. Dr. Lipton egy őssejtet tenyésztőedénybe helyezett. A sejt tíz óránként osztódott, két hét múlva pedig már több ezer, genetikailag azonos sejt volt az edényben. Ezután 3 különböző edénybe csoportosította őket és mindegyiknél eltérően módosította a táptalajt, azaz a környezetet. Majd megdöbbenve tapasztalta, hogy az egyik edényben a sejtek csontsejtekké, a másikban izomsejtekké, az utolsóban pedig zsírsejtekké váltak, a környezet módosításának megfelelően.

Ez minden kétséget kizáróan azt bizonyítja, hogy hiába rendelkeztek ugyanazokkal a génekkel, a környezet határozta meg, hogy mivé válnak. Ránk nézve tehát, ha egészségtelen környezetben élünk, nem kellene meglepődnünk, hogy mi is azzá válunk.

A testünkre is úgy tekinthetünk, mint egy nagy, bőrrel borított Petri-csészére. Esetünkben a vér a táptalaj és a környezet a vér kémiai összetételére van hatással. A vér kémiáját az agyunk befolyásolja, így az agy felfogása alapján módosul a vér összetétele is. Például, ha agyunk szeretetet érzékel, akkor oxitocint (anyagcsere szabályzó – és növekedési hormon) szabadít fel. Ezzel szemben, ha valaki fél, az agya egyből stressz hormonokat (kortizol, hisztamin, noradrenalin) szabadít fel, amelynek pont ellentétes hatása van, tehát gátolják az immunrendszert és a növekedési folyamatokat. Egy mondatban összefoglalva:
 a gondolataid tehát elsöprő mértékben képesek befolyásolni sejtjeid működését.

Így akár olyan félelmetes betegségekben is, mint a rák, az elménknek kimagasló szerepe van, akár a kialakulását tekintve, akár a gyógyulásban.

Az életünk 95%-át a tudatalattink irányítja, így azok a hiedelmek vagy berögzött programok fogják eldönteni a sorsunkat, amelyeket életünk folyamán, főleg az első 7 évben megszereztünk. Az első 7 évben vagyunk a legfogékonyabbak, nem véletlen, hogy a történelemben is ebben az életkorban vitték el a gyermekeket, hogy megfelelően kiképezzék. Ha ebben az időszakban rossz programokat telepítünk az agyunkba (szülőktől, tanároktól, környezetből) ez alapján fogjuk leélni az életünket. A sajnálatos hír pedig, hogy a megszerzett programok 70%-a romboló hatású. Ezek a bevésődött programok pedig az egészségünket is rossz irányba befolyásolják.

A betegségeink csupán 1%-a köszönhető a géneknek, az összes többi az életmódunkhoz és felfogásunkhoz kötődik.

A tudósok érdekes megfigyelést jegyeztek le egy családban, ahol visszatérő minta egy bizonyos típusú rák. Örökbe fogadtak egy gyermeket és nála is jelentkezett ugyanaz a ráktípus, mint a család vér szerinti érintettjein.
Hogyan lehetséges ez?
A környezet miatt. Ez a program vésődött bele a tudatalattijába, ami meghatározta az egészségét is.

Mi a megoldás?

A legelső lépés, hogy ismerjük el a tudatalattink létezését, illetve, hogy milyen nagy hatással van az életünkre
Ha betegséggel szembesülünk, gondoljunk rá, hogy nagy valószínűséggel a tudatalattinkban létrejött program miatt alakult ki
Ezután érdemes megszabadulni a bűntudattól és az önvádtól
Majd fontos, hogy átírjuk a tudatalattinkba beépült programokat.

Az epigenetika magában hordozza a jövő új ígéretét. 
Elképzelhetetlen erőt és képességeket szabadíthatunk fel általa. Nem győzöm hangsúlyozni mennyire fontos a tudatosság, hiszen ha sikerül kiütnünk azokat a hibás programokat, amelyek tudtunk nélkül épültek be a tudatalattinkba, nem csak egészségesebb, de boldogabb életet is élhetünk.

- forrás: andrasibetty.com -

- - - - - - 

Dr. Bruce H. Lipton: Mi okozza a betegségeket? - videó
forrás:sevaster1


Az epigenetika egyik legújabb felismerése, hogy a betegségeknek alig 1%-át okozzák hibás gének. Sokkal inkább magunk vagyunk felelősek saját betegségeinkért.

2025. november 24., hétfő

Ha nem akarsz megbetegedni…

 

Ha nem akarsz megbetegedni… engedd, hogy az érzéseidnek helye legyen

A lenyelt, elfojtott, szőnyeg alá söpört érzelmek nem tűnnek el.
Testté válnak. Gyomorideggé, alvásproblémává, derékfájássá, gerincbe költöző feszültséggé.
Amit nem mondasz ki, azt előbb-utóbb a tested mondja ki helyetted.
A beszélgetés, a kimondás, az őszinte jelenlét sokszor nagyobb gyógyszer, mint bármi a patikában.

Ha nem akarsz megbetegedni…hozz döntéseket.

Az örök bizonytalanság felőrli az idegrendszert.
Aki nem dönt, az két tűz között él, szorongva, feszülten, állandó készenlétben.

Dönteni néha veszteség, néha lemondás, de mindig könnyebb, mint lebegni a semmiben.

A bizonytalanság gyomrot bánt, bőrt gyötör, idegeket koptat.

Ha nem akarsz megbetegedni…keresd a megoldást.

A negatív gondolkodás nem a valóságot írja le, hanem elsötétíti.
A panaszkodás elszívja az energiát, mint egy állandóan működő vákuum.

Elég néha egy apró fény, egy kis lépés előre, és máris más lesz a levegő.

A gondolataink irányt szabnak, és amit sokáig hordozunk magunkban, az testet ölt.
Belső fény vagy belső sötét..., mindkettő teremt.

Ha nem akarsz megbetegedni…ne élj szerepekben.

Az állandó látszatfenntartás hatalmas teher.
Mosoly, ami mögött fájdalom van. Tökéletesség, ami mögött rettegés.
Akinek csak a felszíne fényes, de nincsenek gyökerei, az előbb-utóbb összeomlik.
A szerepek szorítanak, a hitelesség szabadít.

Ha nem akarsz megbetegedni…fogadd el magad.

Aki önmagát utasítja el, az soha nem érzi magát otthon a saját bőrében.
Az önelfogadás nem rózsaszín felhő, hanem tiszta, józan belső béke.
Ha nem tudod szeretni magad, könnyen leszel irigy, féltékeny, görcsös vagy versengő.
Aki elfogadja önmagát, annak a világ sem ellensége.

Ha nem akarsz megbetegedni…merj bízni.

A bizalmatlan ember állandóan egy szigeten él, ahol soha, senki nem tudja meglátogatni.
Kapcsolat nincs, mélység nincs, barátság nincs, csak végtelen védekezés.
A bizalom nem naivitás, hanem egy belső engedés, hogy kapcsolódhassunk egymáshoz.
Bizalom nélkül mindenki bezárul, és a lélek is fuldoklik.

Ha nem akarsz megbetegedni…ne ragadj bele a szomorúságba.

A jókedv, a nevetés, a pihenés, a könnyedség nem luxus, hanem terápia.
A derű helyet csinál az energiának.
Aki tud mosolyogni, annak a teste is könnyebben gyógyul.
A lélek öröme az egyik legerősebb immunerő.

Inspiráció : Esprit Du Serpent Blanc

- Forrás: Gini - Spirituális utazás -

- - - - - - 

Ocho Macho - Jó Nekem - videó
forrás:Ocho Macho Official

2025. november 22., szombat

Raffaello Sixtusi Madonnája Rudolf Steiner szerint gyógyító hatással van az egész emberiség számára


A kép hatással volt Goethe-re, Wagnerre és Nietzsche-re. 
Dosztojevszkij szerint a festmény „az emberi szellem legnagyobb kinyilatkoztatása” volt.
A kép titkát Rudolf Steineren kívül sokan mások is kutatták, köztük dr. Harald Schwaetzer, a Hildesheimi Egyetem professzora.

Raffaello Sixtusi Madonnája gyógyító, az étertestet kiegyenlítő, 
egyensúlyba hozó erővel rendelkezik.
A kép a férfi és a női alapelv egyensúlyát képviseli.

Raffaello: Sixtusi Madonna (1513-14) 
Forrás: közkincs/wikipedia)
-Drezda Zwinger- Alte Meister Képtár-
A képen II. Sixtus pápa és Szent Borbála látható, a híres angyalokkal.

Rudolf Steiner így ír a festmény mélyebb jelentésrétegéről: 

"...És a kereszténység áramlatából lassanként kibontakozik az a csodálatos nőalak, akinek a misztériumai mélyen el vannak rejtve. Csak egyszer kell magunk elé idéznünk Raffaello Sixtusi Madonnáját, amely a legbámulatosabban ábrázolja a festőművészetnek ezt a csodálatos nőalakját. Mindenki ismeri a szűzies asszonyt e kép középpontjában s a Madonna karján ülő gyermeket és bizonyosan mindenkinek a lelkét átjárta már a megilletődés, amikor e kép előtt állott. Engedjék meg, hogy elmondjak valamit erről a képről, - amely oly csodálatosan fejezi ki az említett három kultúra fokán álló emberiség szellemi törekvését. - Azt akarom mondani, hogy a művész nem hiába ábrázolta a Madonnát felhő közepette, amelyből a gyermekhez hasonló angyalkák sokasága jön elő. 

S most mélyedjünk el minden érzésünkkel ebbe a madonnaképbe. A finom érzésű ember sejti, kiérzi majd, hogy e képben egyéb is van, nemcsak az, amit a közönséges, profán értelem lel fel rajta. Vajon nem mondanak-e nekünk valamit ezek a Madonna körül lebegő felhő-angyalok? Valóban jelentőségteljeset suttognak lelkünknek, ha elmélyedve szemléljük őket: „Csodát látunk magunk előtt a szó igazi értelmében.” Es szavukat hallva nem hisszük többé, hogy a Madonna karján ülő gyermek a megszokott módon született ettől az asszonytól. A felhőbeli angyalok úgy jelennek meg csodálatosan, lebegőn, mintha most ébrednének életre, s a karon ülő gyermek csak a megsűrűsödött s jobban kikristályosodott kifejezése lenne a lebegő angyalalakoknak. Olyan ez a gyermek, mintha a felhőkből szállott volna az anya karjába, s nem anya szülte volna. Megérezzük a gyermek s a Szűzanya közötti titokzatos kapcsolatot. S ha felidézzük szellemünkbe ezt a képet, egy másik szűzanya képe merül fel előttünk: a régi egyiptomi Isis a gyermek Hórusszal. Titokzatos összefüggést sejtünk meg a keresztény Madonna és az egyiptomi Isis között, akinek templomára a következő szavakat írták: „En vagyok, aki volt, van és lesz, fátylamat halandó sohasem lebbentheti fel.” Amit a madonnaképpel kapcsolatban, mint csodát, csak jeleztünk, azt az egyiptomi mítosz is elmondja: Hóruszt nem fogamzás útján származtatja, hanem úgy hogy Ozirisz fénysugara Isisre esik. Íme, a szeplőtelen fogantatás egy neme: a Hórusz gyermek megjelenik. Láthatjuk, hogy húzódnak át a fonalak szinte földi összefüggés nélkül a mi korunkba."

Raffaello gyógyító Sixtusi Madonnája - videó
forrás: Tündérdombi fények
A képet kontemplálva, vagy belső meditációban magunk elé idézve érezhetjük megnyugtató hatását. Ehhez segít hozzá Monteverdi csodálatos, szintén gyógyító zenéje -Vespro della Beata Virgine - Magnificat (7 szólamban)


A festmény két kis kerubja


A festmény kiemelkedő eleme, a Mária alatti szárnyas angyalok önmagukban is híresek.
Gustav Kobbé már 1913-ban kijelentette, hogy "egyetlen kerub vagy kerubcsoport sem olyan híres, mint az a kettő, amely az oltár tetejére támaszkodik, és amely a kép alján látható.

A Fra Magazine 1912-es cikke szerint, amikor Raffaello a Madonnát festette, modellje gyermekei bejöttek megnézni. A történet szerint a testtartásuk megdöbbentette őket, és pontosan úgy adta hozzá őket a festményhez, ahogyan látta őket. 
Egy másik, 1912-ben a St. Nicholas Magazine -ban feljegyzett történet szerint Raffaellot két gyermek ihlette, akikkel az utcán találkozott, amikor látta őket, hogy „vágyadozva néznek be egy pékség kirakatába”.

- forrás:wikipedia -

Raffaello Sanzio: önarckép, a művész feltehetőleg 23 éves 
- Forrás: közkincs/wikipedia -