2025. június 17., kedd

Dr. Eőry Ajándok emlékére - A 312 meridiántorna napi 20 perc mozgás az egészséges életért


Dr. Eöry Ajándok különleges ember volt – a szegények orvosa – folyamatosan képezte magát, írt és tanított, friss szellemmel és áradó szeretettel embertársai felé, elkötelezettsége és a szegényekért végzett szolgálata felejthetetlen….
A 3-1-2 meridián torna hazai megteremtője volt.

Dr. Eőry Ajándok 1946-2020

"Ha befelé tekintek magamba, így fogalmazok: a hit lényege, hogy erőt ad. Kikezdhetetlen erőt. Az embertől mindent elvehetnek, a házát, a ruháját, a pénzét, az ennivalót, de a hitét nem vehetik el."
- Dr. Eőry Ajándok -

- - - - - - -

DR. EŐRY AJÁNDOKKAL BESZÉLGET DR. DOMJÁN LÁSZLÓ - videó
forrás:egyrejobbanklub


Dr. Eőry Ajándok biológus, matematikus, orvos, akupunktúrás orvos, a hagyományos kínai orvoslás hazai úttörője, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat orvosa. 
Dr. Eőry Ajándok két és fél évtizeden át gyógyította a karitatív szervezet háziorvosaként és a máltai mozgó orvosi rendelőben a hajléktalan embereket. 

- - - - - - 

Interjú dr. Eőry Ajándékkal, a 3-1-2 meridiántornáról - videó
forrás:Integratív Medicina


A kiszolgáltatott emberkért végzett szolgálatáért 2008-ban Batthyány-Strattmann László-díjjal kitüntetett orvos a szegényekért végzett munkájáról így fogalmazott: 
„Azt mondhatnám, hogy mindenkiben Krisztust kell látni. Úgy gondolom, ő hozza elénk a szegényeket, hogy a segítés által magunk is fejlődjünk. Lehet, hogy furcsán hangzik, de nem magamért teszem, hanem a szegényekért, miközben az én lelkem is gyarapodik.”

"Akik naponta legalább egyszer elvégzik a meridiántornát, megőrizhetik vagy helyreállíthatják egészségüket."
- Dr. Eőry Ajándok -

- - - - - 

3-1-2 Meridiántorna - videó
forrás:Integratív Medicina

2025. június 15., vasárnap

Rudolf Steiner: Sorsalakítás és élet a halál után

 


A szellemi élet a fizikai világban és a halál és az újabb születés közötti élet

Berlin, 1915. november l6.

Mivel hosszabb távollét után nagy megelégedésemre ismét az önök körében lehetek, szeretném e hét három előadását elsősorban arra fordítani, hogy pillantásunkat a szellemi világ megismerésére irányítsuk, amely közelebbi vagy távolabbi kapcsolatban áll azzal, aminek a jelentős, igen döntő kor-eseményekből annyira foglalkoztatnia és érintenie kell bennünket. Mindenekelőtt nem csupán ezekre a kor-eseményekre kell tekintenünk, hanem arra, ami bizonyára minden lélekben, minden érzésben rejtélyes kérdésként, aggódó kérdésként összefügg az ember és a világ sorsával. Az emberi léleknek arra a további sorsára kell pillantást vetnünk, amely a világlétnek azt a területét érinti, amelyre a szellemtudomány is rátekint, s amely nem a földi, materiális léttel merül ki. Kedves barátaim, ilyen közel áll hozzánk ebben az időben az, hogy bezörgessünk azon a kapun, amelyen átmegy az ember, ha ezt a földi testet valamely formában elhagyja. Arra kényszerít ez bennünket, amelyre az ember feltekinthet, ha nagy reménységre, mély erőforrásra van szüksége, mint amilyen az a remény lehet, amely csak a materiális életből jön, mint az olyan erőforrások lehetnek, amelyek csak a materiális életben rejlenek. Hány ezerszer kopogtat a szellemi világ hangja korunkban a szívünkön, hiszen olyan emberekén is, akik szívük szerint gyakran nem kívánnak eljutni a szellemi világba, bár ezek a szívek az ilyen emberek számára is ablakot jelentenek a szellemi világ felé. Milyen világosan kopogtat ezerszer is ez a szellemi világ ezeken az ablakokon, és kézenfekvő számunkra, hogy ismét egy sajátos szempontból összefoglaljunk néhány dolgot, amit tudhatunk e szellemi világról.

A szellemi világot hamarosan annak is el kell ismernie, aki a materializmus legszigorúbb előítéletein túlhaladt. A materializmusról alkotott korlátolt előítéleteknek tartom mindazt, amiből kiindulva a szellemi világ létét mindenképpen tagadják. Némileg messzebb terjed azoknak az embereknek a pillantása, akik nem tagadják a szellemi világot, hanem csak azt feltételezik, hogy emberi eszközökkel semmit sem lehet tudni róla. Mint mondtam, ha az ember nem az elsőként megnevezett korlátolt materialista állásponton áll, és az emberi élet annyira éretté tette - s hamarosan érett is lehet -, akkor egyfajta szellemi világot - ha már megismerhetőségét tagadni akarta - legalábbis elismer. Így arra kell gondolnunk, hogy a tudás, amit el tudunk sajátítani, és az élet eredményei, amelyekre törekedhetünk a mindennapi materiális életben, csekélyek azzal szemben, ami széles birodalomként tárul ki a szellemi világban, amely a fizikai-érzéki világ mögött rejlik.

Bizonyára vannak korunkban olyan kicsinyes materialista lelkek, akik az egész emberi lényt oly szűk korlátok közé akarják szorítani, hogy az embert csak egy kissé fejlettebbnek tekintsék, mint az állatot, de teljesen az állati fejlődésnek megfelelően. Bizonyára vannak ilyen emberek. De feltehetően mindig kevesebben lesznek, mivel ahogy gyakran láttuk, már a mindennapi tudomány sem engedi felszínre kerülni ezeket az előítéleteket. S ha az ember csak egyszer elismeri, hogy az emberi lényben még egyéb is van, mint ami a külső természetén túlmutat, akkor hamarosan olyan felismeréshez juthat, hogy milyen csekély, milyen korlátozott az, amit a fizikai, érzéki világ fog át, szemben azzal a naggyal, óriásival, amit az egész világ ölel fel. S ha akkor rátekintünk magára az emberre, ha tudatában vagyunk annak, ami az emberben él és élhet, akkor csak azt mondhatjuk: az ember önmagában egyfajta mikrokozmosz, odáig terjed a szellemi világ is, olyan nagy az ő birodalma is. Bár így még ismeretlen számunkra, de lényébe belenyúlik a szellemi világ egész birodalma. Mint mondtam, az érzéki szemlélet számára még annyira rejtve lehet a léleknek ez a mélysége, ahová a szellemi világ mélyebb részei belenyúlnak, de ezek beleérnek az ember lénybe. Az ember nem csak az, ami fizikai teste, külső fizikai erők és anyagok együttműködése, az ember az egész világ eredménye, egy igazi mikrokozmosz. Sok minden, amire törekszünk, amit kerestünk, arra volt szánva, hogy egyenként világossá tegye számunkra, hogy mennyire a szellemi világ eredménye az ember, mennyire keresni kell benne nemcsak e Föld erőit, hanem, mondhatnánk, az egész eget is.

Ha azonban csak egyszer is megragadják az embert ezek a gondolatok, akkor az is világossá válik számára, hogy hiszen a szokásos tudással alapjában véve a legkevesebbet tudja az emberről. Ezzel a szokásos tudással tudunk egyet-mást a természet törvényeiről, ezt a tudást a születés és a halál között szerezzük. De aki csak egy kissé is elmélyed a szellemtudományban - nem akkor, amikor csak követője, hanem akkor, ha életrejtélyeket vet fel - akkor már felismeri, hogy ha meg akarja ismerni az embert, valami egészen máshoz kell fordulnia, mint egy kevés külső ismerethez, amit a születés és a halál között a test külső eszközeivel, a külső érzékekkel és értelemmel megszerezhet, ami az agyhoz van kötve.

Nos, kedves barátaim, kössük össze ezeket a gondolatokat egy másikkal, azzal, amely vörös fonalként húzódik végig minden vizsgálódásunkon: az ismételt földi életek gondolatával. Azoknak, akik egy kissé foglalkoztak nézeteinkkel, ezekben az ismételt földi életekről szóló gondolatokban elsősorban annak kell a leginkább feltűnnie, hogy az az idő, amelyet itt töltünk el a születés és a halál között, viszonylag rövid azzal szemben, amit a halál és az új születés között töltünk el a szellemi világban. A legkülönbözőbb szempontokból beszéltük már meg, hogy általában az az idő, amelyet az embernek át kell élnie a halál és egy új születés között, sokkal, de sokkal hosszabb, mint az a viszonylag rövid idő, amit a születés és a halál között eltölt itt a fizikai életben.

Mindkét gondolat között, amelyeket most említettem, összhang áll fenn: az a kevés, amit itt a születés és a halál között megszerzünk tudásban és az élet eredményeiben, azoknak a világoknak a szellemi birodalmához tartozik, amelyekkel összefügg az ember, körülbelül olyan arányban, ahogy a születés és a halál közötti rövid idő aránylik a halál és egy új születés közötti hosszú időhöz. Némely vizsgálódásunkból az tűnhet ki az önök számára, hogy az emberi lélek feladata a halál és egy új születés között az, hogy egészen más ismerteket és erőket sajátítson el, mint azok az ismeretek és erők, amelyeket itt a fizikai életben elsajátít. Valóban, elmondhatjuk, kedves barátaim: ha ily módon belépünk a földi életbe, amikor a szellemi világból jövünk és megjelenünk egy testben, amelyet az öröklődési vonal nyújt nekünk őseinktől idáig, akkor az a feladatunk, hogy birtokoljuk mindazokat az erőket és ezeknek finom elágazásait, amelyekre szükségünk van, hogy ezt a testet átalakítsuk.

Látják, ez a test, ahogy mi megkapjuk, a szüleink által születik meg. De ezzel a testtel összekapcsolódik szellemi-lelki lényünk, amely előzőleg egy hosszú időt élt végig a szellemi világban a halál és az új születés között. Ha láthatnánk - ha egyáltalán jogosult lenne, hogy ezt a feltételezést csak egy pillanatra is mérlegeljük -, hogy mi lehetne ez a külső emberlény csupán az öröklődés erői révén, azon erők révén, amelyek az anyag sajátjai, amelyeket a szülők adtak át számunkra, akkor látnánk, hogy ezekkel az erőkkel az ember nem lehet az, ami. Ezekbe az erőkbe, amelyek külső fizikai létünket fejezik ki, ezekbe az anyagokba és szervi tagozódásokba, abba a formába, amelyet szüleinktől kapunk, bele kell öntenünk azt, amit mi, mint lelkek magunkkal hozunk, s ez az absztraktból ezt az egyedi személyiséget hozza létre, amely mi vagyunk. Mint mondtam, ez egy ostoba feltételezés, de fel kell állítanunk, hogy tisztázzunk valamit: gondolják csak el egyszer, mi lenne akkor, ha önök mindnyájan csak a szüleiktől születhettek volna? Itt eltekintünk a karmától, eltekintünk attól, hogy természetesen meghatározott családba születünk, csak a fizikai öröklésre tekintünk. Akkor önök emberként mindnyájan hasonlók lennének, csak általános fizikai emberi karakterük lenne! Hogy önök meghatározott, individuális emberek, hogy ennyi és ennyi individuális ember ül itt előttünk, az onnan ered, hogy az általános emberiség-sablonokat a legfinomabb szerveződésig kicsiszolja a szellemi individualitás, amely a szellemi világból jön és belemerül abba, amit az apa és az anya adnak. Éppen úgy, mint ahogy az embernek ujjak kellenek ahhoz, hogy a fizikai világ egy tárgyát megfogja, és ahogy éppen látnia kell a tárgyat, hogy megragadhassa, ahogy ehhez szervek kellenek és meg is kell tanulnia, hogy valamit megfogjon - hiszen a gyermek nem tud megfogni egy tárgyat, ezt előbb meg kell tanulnia -, úgy meg kellett tanulnunk, hogy kapcsolódjunk minden egyes szervhez, amelyek szervezetünket fizikailag alkotják.

Nemde, mindnyájunknak van „általában” füle, de egyéni módon hallunk. „Általában” van szemünk, de egyéni módon látunk. A külső szervekre vonatkozóan ez még a legkevésbé érzékelhető, az ember belső magatartását tekintve azonban már feltűnőbb. Ezért kell lelki-szellemi lényünket belecsúsztatni mindezekbe az egészen általános szervekbe, egészen egyénivé kell alakítanunk őket, ismernünk kell azokat az erőket, a belső szellemi-lelki fogódzókat, hogy a fület, orrot, szemet, agyat, mindazt, amit öröklött szervként kaptunk, egyénivé alakítsuk. Ez azt jelenti, hogy ha a születéssel belépünk a fizikai világba, ismeretünknek kell lennie, és nemcsak ismeretünknek, hanem gyakorlati lehetőségeinknek arról, hogyan használjuk fel az embernek ezt az egész csodálatos épületét, amelyről valójában a külső tudományból oly keveset tudunk. Például az agy egészen finom felépítését belsőleg ismernünk kell, mivel azt belülről kell átszerveznünk. S mindazokat a szellemi-lelki fogódzókat, mindazt, ami lehetővé teszi számunkra, hogy egyáltalán a születés és a halál között egy emberi testben létezzünk, mindazt meg kell szereznünk. Pontosan úgy, ahogy az életben jártasságot kell szereznünk, úgy kell megszereznünk azt a képességet, hogy a fizikai életben emberré tudjunk válni, a halál és egy új születés között.

Ezt szemügyre kell vennünk, kedves barátaim, ennek egészen világosnak kell lennie számunkra. S majd arról is fogalmat alkothatunk, amit az emberről szóló pusztán fizikai tudással nem ismerünk, és meg kell ismernünk azzal a másik tudással, amelyet gyakorlatilag a halál és egy új születés között sajátítottunk el. De tudjuk: az, amit a halál és egy új születés között elsajátítottunk, mindabból épül fel, amit a korábbi földi életben tettünk magunkévá. S ahogy bizonyos módon szabályozott fizikai életünk itt a születés és a halál között, ugyanúgy bizonyos módon szabályozott a halál és az új születés közötti életünk is. Nemde, belépünk a fizikai életbe, mondhatnánk, félig alva, álmodva, mint a kisgyermek. Először nem tudunk emlékezetet kialakítani, először meg kell tanulnunk, hogy kialakítsuk. Ha pontosabban megnézzük, azt találjuk, hogy abban az időben, ameddig az emlékezetet kifejlesztjük, bizonyos alkalmazkodást sajátítunk el a külső világhoz. A gyermek először kaparászik, s csak ezután tanul meg megfogni valamit. Itt bizonyos dolgokat elsajátít, rendszeresen elsajátít. De sokat meg is tanul ebben az időben, sokkal többet, mint ahogy általában megfigyeljünk. Majd minden egyes életkor úgy végződik, hogy a későbbi a korábbira épül rá. Az emberi élet tehát itt is a születés és a halál közötti lefolyásában épül fel, nemcsak testi felépítésében. Éppen így szabályozott az élet a halál és az új születés között. S csak néhány dolgot kell lelkünk elé idéznünk, amit már régóta tudunk, így meggyőződhetünk róla, mennyire szabályozott ez az élet.

Látják, ezt már gyakran hangsúlyoztam, itt a földi létben lelkiéletünkhöz szükségünk van énünknek egy képzetére, amely nem szakad meg, miután egyszer összekapcsolódtunk vele életünk második, harmadik, negyedik évében, abban az időpontban, ameddig visszaemlékszünk. Olyan embereknél, akiknél ez az én-fonál bizonyos mértékig megszakad, a lelki egyensúly zavarra lép fel. Vannak ilyen emberek, már gyakran említettem, de ezek mindig súlyos lelki betegségben szenvednek. Előfordul, hogy egy ember hirtelen kiszakad énjével való összhangjából. Nem emlékszik korábbi életére, amelyben élt. Pályaudvarra megy, jegyet vált valamely helyre. Értelme egész rendesen működik. Minden határállomásnál egész értelmesen megtesz minden szükségeset. De nem emlékszik arra, ami korábban volt. Belső élete csak addig a pontig terjed, amikor elhatározta, hogy jegyet vált és utazni fog. Körbeutazza a világot, értelme teljesen rendben van. Majd jön egy pillanat, amikor tudja, hogy: ő „ő”. Korábban lelkiélete emlékezet szempontjából megszűnt. Értelme lehet rendben, emlékezete kioltódott. Ekkor az énje éppenséggel szétrombolódott, és az embernek súlyos lelki betegsége van.

Nekem magamnak is volt egy ismerősöm, aki viszonylag magas állásban hirtelen ilyen betegséget kapott. Miután mindent elfelejtett, ami ő maga volt, hirtelen vágyat érzett, hogy körutazást tegyen. Ahogy mondanánk, vaktában utazott a világban egyik helyről a másikra, s végül ismét itt találta magát Berlinben, a hajléktalanok egy menedékhelyén. Ott jött rá újra: te vagy az, ez te vagy! A közbeeső idő egész érthető volt ugyan, de nem függött össze az élet többi részével. Majd másodszor is átesett ezen a betegségen; ekkor önkéntesen kereste a halált, olyan tudatban, amelyben az emlékezet az énnel együtt még nem kapcsolódott ki.

Nos, látják, ilyen módon ebben az életben a születés és a halál között az énnek egy folyamatos fonálnak kell lennie, és a napi élet folyamán egyetlen pillanatra sem szabad megszakadnia annak a lehetőségnek, hogy mindenre emlékezzék, ami a gyermekkornak addig az időpontjáig történt, ameddig visszaemlékszik az ember, s így kell ennek lennie a halál és az új születés közötti életben is. Ott is mindig meg kell lennie a lehetőségnek számunkra, hogy megőrizzük énünket. Nos, ezt a lehetőséget megkapjuk, éspedig azáltal, hogy az első idők a halál után éppen úgy folynak le, ahogy azt már gyakran leírtuk. A legelső idő a halál után úgy történik, hogy az ember mintegy nagy tablón látja lepergett életét maga előtt. Ez napokon át, tart, de mindig úgy, hogy az egész ott van, bizonyos fokig egyszerre az egész addigi élet. Olyan ez, mint egy nagy panoráma az ember előtt. Ha különben pontosabban megnézzük, akkor előáll az, hogy ezeket a napokat az eltelt életre történő visszapillantással már úgyszólván a megfigyelés bizonyos árnyalata színezi. Az ember ezekben a napokban az én szempontjából látja az életet, sajátos módon mindazt látja, amiben énje részt vett. Azt akarom mondani, hogy látja a kapcsolatokat, amelyek egy emberhez fűzték, de olyan összefüggésben látja őket, hogy felismeri, hogy neki, magának milyen gyümölcsöket hozott ez a kapcsolat ezzel az emberrel. Nem egészen objektíven látja tehát a dolgot, hanem látja mindazokat az eredményeket, amelyeket számára ez a kapcsolat hozott ezzel az emberrel. Mindenütt a középpontban látja magát az ember. S ez végtelenül fontos, mivel, amikor ily módon mindent lát, ami számára gyümölcsözővé vált, ezekből a napokból jön az a belső erő, amelyre szüksége van a halál és az új születés közötti egész életében, hogy ott az én gondolatát meg tudja őrizni. Mert az ember azt az erőt, amellyel az ént meg tudja őrizni a halál és egy új születés között, a legutóbbi élet e szemlélésének köszönheti; valójában ebből származik ez az erő. S kedves barátaim - még egyszer hangsúlyoznom kell ezt, még ha el is mondtam már itt -, különösen a halál pillanata rendkívüli jelentőségű.

A halál olyasmi, aminek a leggyakrabban két, egymástól teljesen különböző oldala van. A halálnak innen, a fizikai világból nézve, bizonyára sok vigasztalan, fájdalmas oldala van. De valóban úgy van, hogy innen a halált csak az egyik oldalról látjuk; ha azonban meghalunk, látjuk a másik oldalról is. Ott ez a legmegnyugtatóbb, legtökéletesebb esemény, amit egyáltalán átél az ember, mivel ez ott eleven tény. Míg itt bizonyíték arra, érzéseink számára is, hogy milyen ingatag, milyen múlékony az ember fizikai élete, a halál, a szellemi világból tekintve, éppenséggel bizonyíték arra, hogy örökké a szellem diadalmaskodik minden nem szellemi fölött, hogy örökké a szellem az élet, a maradandó, kiapadhatatlan élet. Bizonyíték arra, hogy a valóságban nem létezik halál, hogy a halál egyfajta maja, látszat. Ebben rejlik a nagy különbség a haláltól az új születésig terjedő élet, és a születéstől a halálig terjedő itteni élet között.

Láthatják, hogy egyetlen ember sem képes a szokásos fizikai megismerési eszközökkel emlékezni saját születésére. Saját születését senki sem tudja tapasztalatból igazolni, mivel nem látta. A születés olyasmi, ami az emberi szem előtt, itt a fizikai életben nem állhat meg. A születés az előtt az idő előtt történik, amelyre visszaemlékszik az ember. És a születés soha sincs jelen emlékeinkben. A halál azonban - s ezáltal különbözik jelentőségében a halál utáni születéstől - mindig a legjelentősebb, legelevenebb, legtökéletesebb eseményként áll a szellemi szem előtt a halál és az új születés közötti időben. Mivel a halál éppen az, amiből a halál utáni én-tudatunkat kapjuk. S éppen úgy, ahogy itt, fizikai létünkben lehetetlen születésünkre emlékeznünk, éppen olyan szükséges és magától értetődő ez abban az egész időszakban, amelyet a szellemi világban töltünk el a halál és az új születés között, hogy az a pillanat, amikor a szellem kiszabadítja magát a testből, mindig szellemi-lelki pillantásunk előtt áll. Mivel a halálból árad ki - éppen összhangban azzal, amit itt átéltünk - az az erő, amire szükségünk van, hogy énnek érezzük magunkat. Azt mondhatnánk: ha nem tudnánk meghalni, akkor egyáltalán nem tudnánk a szellemi ént átélni. Mert azt, hogy átélünk egy szellemi ént, annak a körülménynek köszönhetjük, hogy fizikailag meg tudunk halni. Így tehát a dolog énünk számára fontos. Ez az én azáltal erősödik meg, hogy átéljük az első napokat a halál után, amikor még étertestben vagyunk. Majd levetjük ezt az étertestet, és visszafelé menően azt az életet, amelyet az emberi lélek átmenetének nevezhetünk a lélekvilágon át, azt az életet, amely már hosszabb ideig tart, mint a rövid, csak napokig tartó élet, amely közvetlenül a fizikai halál után következik.

Nos, igen elterjedt az a vélemény, hogy aki be tud pillantani a szellemi világba, az mintegy az egészet áttekinti. Ezt már gyakran korrigáltam. Semmi sem tesz olyan szerénnyé, mint a valódi bepillantás a szellemi világba. Akkor már hosszan bepillanthat az ember oda, de a szellemi világ egyes tényeinek kutatása éppen a szellemi világban annak erőivel valóban hosszú, hosszú munka. Előítélet, ha az ember azt gondolja, hogy az, aki betekint a szellemi világba, rögtön mindenről felvilágosítást tud adni. S éppen úgy, ahogy itt a fizikai világban fokozatosan kell kikutatni a dolgokat, korszakról-korszakra, így van ez a szellemi világban is, hogy fokozatosan kell kutatni. De éppen - s itt szeretnék egy olyan pontot érinteni, amely az itt ülő egyik-másik léleknek mégiscsak fontosnak kell lennie -, éppen az egyes szellemi tények abszolút összhangja, ha fokozatosan kutatjuk ezeket, ahogy újra és újra, újból kiderülnek, akkor ezek annak is, aki még nem lát be a szellemi világba, bizonyíték arra, hogy jogos az, amit a valódi kutatás vív ki a szellemi világban. „A szellemtudomány körvonalai” (Geheimwissenschaft) c. művemben már korábban közöltem, különböző szempontokból, hogy milyen hosszú ideig tartanak az egyes szakaszok a halál és az új születés közötti életben. Nos, van egy másik szempont is, amelyet most szeretnék megemlíteni, s ezt még ott nem említettem, abból az egyszerű okból, amelyet nem szeretnék eltitkolni. Ebből önök megérthetik, hogy itt valódi, helyes módon műveljük a szellemtudományt: abból az egyszerű okból, mivel ezt akkoriban még nem tudtam, hanem csak azután tudtam kikutatni. Adódik ugyanis egy bizonyos összhang a között az élet között, amely itt, a fizikai síkon bontakozhat ki, és a halál és az új születés közötti szellemi élet között.

Hiszen tudják, hogy életünket itt fizikai életként ébrenlét és alvás között töltjük el, hogy egyrészt az ébrenlét alatt teljes tudatunk van, majd a normál ember egy öntudatlan állapotban van az elalvás és a felébredés között. Abból is tudják, amit „A magasabb világ megismerésének útja” (Wie erlangt man Erkenntnisse der höheren Welten?) c. művemben kifejtettem, hogy ezt az alvó állapotot átsugározhatja az a tudat, hogy az ember be tud pillantani abba, ami az elalvás és az ébrenlét között történik. Ha az ember eljut odáig, hogy egyre jobban megismerje azt az életet, amelyet a születés és a halál között alvással töltünk el, akkor valóban az élet óriási gazdagságát ismeri meg. Az emberélet óriási gazdagsága telik el éppen a normális emberi lét számára ebben az öntudatlan állapotban az elalvás és az ébrenlét között. Rendkívül sok minden történik ott. S igen hamar feltűnik ebben az alvó életben, hogy ez sokkal aktívabb élet, mint a felébredéstől az elalvásig tartó élet.

Az alvás alatt ugyanis énünkben és asztráltestünkben vagyunk, és fizikai és étertestünk úgyszólván rajtunk kívül található. Nos, bizonyára ez a külső élet is aktív élet, sőt némely embernél igen aktív élet is. Azért tűnik olyan aktívnak, mivel mindazt a passzivitást, amely ebben a külső életben van, valójában egyáltalán nem mérlegeljük annyira. Valóban, ha kezdeményezésünkből mindannak elő kellene jönnie, amit a külső élet hordoz, akkor igen csodálkoznánk, milyen másként történne ez. Gondolják el egyszer: minden reggel felkelnek. Aligha jutnak arra azt elhatározásra, mit jelent az, hogy felkelnek, hanem szokásból teszik. S valóban nem jutnak annak pontosabb megismeréséhez, hogy az embernek bizonyos időkben ilyen vagy amolyan állapotban el kell töltenie az életét, hogy ennek az életnek megfelelő módon ingáznia kell - igen, ahol lenne ilyen meggondolás, az egészen szokásos módon történne. S most próbálják meg meggondolni, milyen sok minden történik úgy, hogy mi bizonyos mértékig automatákként éljük az életet. Akkor rájönnek, hogy felismerjék, milyen rendkívül sok passzív dolog van az életben a felébredés és az elalvás között, de milyen sok az aktív dolog az elalvás és a felébredés közötti életben. Ott teljes az aktivitás, óriási aktivitás. Érdekes, hogy azok az emberek, akik viszonylag lassúak a külső életben a felébredés és az elalvás között, a legbuzgóbbak az elalvás és a felébredés között. Ott az ember óriási mértékben tevékeny, csak a normál életben nem tud róla. S ha pontosabban bepillant abba, amit a lélek - tehát az én és az asztráltest - ott művel, akkor ez a tevékenység valóban bensőleg összefügg az ember egész létével.

Ha így átéljük az életet, akkor tudatosan rendkívül keveset viszünk magunkkal ebből az életből. Feldolgozzuk az életet úgy, ahogy az kívülről közeledik hozzánk, egyáltalán nem hiánytalanul. Szeretnék egy közeli példát felhozni. Most hallhatják ezt az előadást, amely, mondjuk, egy óráig tart. Igen, valóban anélkül, hogy valakivel bizalmaskodni akarnék kedves barátaink közül, akik itt ülnek, szabadjon azt mondanom: lehetséges volna óriási mértékben többet hallani ennek az előadásnak a szavaiból, mint amit az egyes tisztelt barátaink hallanak, akik itt ülnek. Mert lehetséges volna sokkal többet hallani, mint amit én magam tudok arról, amit mondhatok. De önök - ezt csak azért kell mondanom, hogy a többit kihangsúlyozzam - hazamennek, lefekszenek az ágyba, alszanak, és reggel korán felébrednek. S az elalvás és felébredés között - különben a normál tudat számára teljesen öntudatlanul - Önök sokat feldolgoznak abból, amit most egyáltalán nem hallhatnak meg. Rendkívül pontosan feldolgozzák ezt a legközelebbi alvásuk alatt, és talán még a többi éjszakán is. Látjuk, hogy a lélek egészen más módon dolgozza fel az elalvás és felébredés között azt, amit felvesz magába. S ha az fordulna elő, hogy valaki igen figyelmetlenül hallgatott volna, de mintegy odaadó lenne, akkor már az odaadáson keresztül mégis összekötné lelkével azt, ami az előadásban szellemi tényezőkként, szellemi impulzusokként rejlik. S ezt akkor feldolgozná az alvás folyamán, ahogy szükségünk van rá, nemcsak a következő életre a halálig, hanem a halálon túl is.

Így dolgozzuk fel az egész életet, ahogy az az ébrenlétben, a felébredéstől az elalvásig folyik le. Mindazt, amit nappal átélünk, éjszaka feldolgozzuk, s így úgyszólván tanulságokat vonunk le abból, amire szükségünk van egész további életünkben a halálon túl, a következő inkarnációba menően. Saját prófétikus feldolgozói vagyunk életünknek, ha alvásba merülünk. Ez az alvás alatti élet mélyen rejtélyes, mert bensőleg összefügg azzal, amit átélünk, ahogy ez összefügghet a külső tudattal. De mindezt feldolgozzuk abból a szempontból, hogy termékeny-e következő életünk számára. Amit önmagunkból tehetünk azáltal, hogy ezt megtudtuk, azon múlik a mi munkánk az elalvás és a felébredés között. Ha lelkünkben energikusabbak, hatásosabbak leszünk, vagy ha szemrehányásokat kell tennünk magunknak: mi feldolgozzuk azt, amit ilyen módon átélünk, úgy, hogy az élet számára gyümölcsöző legyen. Látják ebből, kedves barátaim, hogy ez az élet az elalvás és a felébredés között valóban rendkívül jelentős, hogy mélyen döntő az ember egész rejtélyében.

Nos, a szellemi kutatónak egy nap az a szándéka támad - igen, joggal mondhatjuk, a szellemi kutatónak egy napon az a terve -, hogy csak egyszer ezt az alvással töltött életet összehasonlítsa egy másfajta élettel, egy érzékeken kívüli élettel. S ekkor eszébe jut, hogy összehasonlítsa ezt azokkal a napokkal, amelyek az élettablót követik a kamalókában. S látják, kedves barátaim - de ez éppen csak a kutató pillantása számára adódik -, míg az ember itt az életben emlékként mindenre emlékszik, amit itt, a mindennapi életben átélt: a halál után, miután elmúlt az a pillanat, ameddig az élettabló tartott, akkor az ember emlékezni képes minden éjszakájára. S ez egy fontos titok, ami itt kibomlik az ember számára. Emlékszik minden éjszakájára. Ez a visszaemlékezés úgy mutatkozik meg, hogy az ember valójában az utolsó éjszakától, amelyet itt az életben eltöltött, visszafelé él az előzőig és így mindig tovább. Ismét átéli az egész életét visszafelé, de úgy, ahogy ezt az éjszaka oldaláról szemlélte. Tehát mindazt, amit az ember az életben öntudatlanul gondolt és keresett, újra átéli a visszafelé menő emlékezetben. Valóban átmegy az egész életén, de nem a nappali oldalról kiindulva. Körülbelül meddig tarthat ez? Nos, gondolják el, hogy az ember életének mintegy egyharmadát átalussza. Vannak emberek, akik természetesen még sokkal többet alszanak, de átlagban mégis az élet egyharmadát alussza át az ember. Ezért a visszafelé vezető út is körülbelül az eltöltött földi élet egyharmadáig tart, ami alatt az ember átéli az éjszakákat. Gondolják el, milyen csodálatosan összecseng ez a többi adódó szemponttal. Mindig azt mondtuk, hogy a kamalóka-élet körülbelül az élettartam egyharmadáig tart. Ha azonban figyelembe vesszük az előbb mondottakat, akkor belátjuk, hogy ennek ismét egyharmadnak kell lennie. Így hangolódnak össze a dolgok! Minden egyes dolog mindig újra összhangban van. Ez a csodálatos a szellemi kutatásban: az ember megismer egy tényt, s ez meg van határozva, így megismeri egy másik oldalról. Úgy van ez, mintha egy hegyre mászna fel: ott van kilátás az egyik, majd a másik oldalról is. A változatosság ellenére a lényeges dolgok mindig összecsengenek. Így elmondhatjuk itt: a földi életben a születés és a halál között úgy éli át az ember az életet, hogy azt mindig megszakítja az éjszakai élet, és az ember a nappali életre emlékszik, azokra a dolgokra, amelyeket nappal élt át. De az éjszakai életben az ember másként foglalkozik ezekkel a dolgokkal, ezeket, mint mondtuk, csak feldolgozza. Arra, amire itt a fizikai életben nem tud emlékezni, a kamalóka-életben azonban emlékezni tud. Ez egy fontos összefüggés, s ebből megérthetnek némely dolgot, amelyek különben nem érthetőek minden további nélkül.

Különösen a mostani időkben igen sok, viszonylag fiatalember megy át a halál kapuján. Már több szempontból említettem azt, milyen jelentősége van ennek az ember egész életére vonatkozóan. De nézzünk elsősorban csak erre a két szakaszra, amelyet most jellemeztem - a másikhoz még eljutunk ezekben a napokban -, arra az életre, amely csak napokig tart az étertestben, ahol az élettabló jelenik meg az ember előtt, majd a lélek életére a lélekvilágban. Mialatt az ember éjjelenként az előző földi életen megy át, könnyen beláthatja, miért kell azt mondania a szellemi kutatónak: már az életnek ez a két szakasza a halál és az új születés között más egy olyan ember számára, aki viszonylag korán ment át a halál kapuján, mint annak, aki csak későn ment át rajta. Ez közeli számunkra, mivel most oly sok ember megy át viszonylag fiatal korban a halál kapuján.

Látják, úgy van ez, hogy az egyes szakaszok, amelyeket a fizikai élet számára adtam meg, nagy jelentőségűek ennek az életnek a szempontjából. A következő életszakaszokat adtam meg: az elsőt a hetedik évig, a fogváltásig, majd tizennégy éves korig, a nemi érésig, majd huszonegy éves korig és így tovább, hét évenként. S ha ezt komolyan veszik, ami az elfolyó életnek ezekben a különbségeiben rejlik, akkor a 35 éves kor egy fontos életszakasz. Eddig úgyszólván egyfajta előkészületben vagyunk, míg később az előkészület befejeződött, és az élet inkább annak alapján épül fel, ami 35 éves korig előkészült. Ennek a 35 éves kornak nagy jelentősége van. Eddig tart ugyanis nemcsak a testi, hanem a lelki növekedése is annak az embernek, aki valóban növekszik lelkileg. Ekkor döntő hangsúlyozni azt, hogy az élet érettségéből némely dolgot csak 35 éves kor után lehet elérni. Nos, ha ezt a 35 éves kort más szempontból szemléljük, akkor még jelentősebbnek tűnik számunkra. Látják, ha ezeket a hétéves életszakaszokat lelkünk elé idézzük, akkor először 7 éves korig a fizikai test kialakítását, 14 éves korig az étertest kialakítását látjuk. Tizennégytől 2l éves korig tagozódik ki, alakul ki az, amit asztráltestnek nevezünk, majd az érzőlélek 28 éves korig, az értelmi, vagy kedélylélek 35 éves korig, majd később a tudati lélek, 42 éves korig. S ezután jutunk a szellem-énhez, ami egyfajta visszafejlődés az asztráltesten, és így tovább. A többi életszakasz nem hétéves periódusokban történik, hanem rendszertelenül. Csak a jövőben válik ez majd rendszeressé. Eltekintve attól, amit itt a nevelés, mint bűnt elkövet, 35 éves korig ez azonban viszonylagos rendszerességgel történik.

Nos, feltűnhet valakinek ennek az egész élet-kialakításnak a mélyebb jelentősége, nevezetesen akkor, ha olyan embereket szemlél, akik ezekben a különböző életkorokban halnak meg. Tegyük fel - ezt elsősorban példaként említem -, hogy követjük egy 11, 12, vagy 13 éves kislány vagy fiú lelkét, egy olyan lelket, aki tehát 11, 12, vagy 13 évesen ment át a halál kapuján. Ezután, mint ahogy már kifejtettem, ilyen esetben az történik, hogy az étertest - hiszen ez elméletben még az összes következő évekről gondoskodhatott volna - fel nem használt erőkkel rendelkezik. De különben is az történik, hogy az ember valójában egész élete folyamán a születés és halál között a halálra készül elő. Valóban a halálra készül elő, mivel lényegében egész életünk abban áll, hogy előkészülünk a halálra, amennyiben folytonosan a test szétrombolásán dolgozunk. Ha nem tudnánk szétrombolni, akkor egyáltalán nem tudnánk semmiféle tökéletességhez eljuttatni, mivel ezt a tökéletességet úgyszólván a külső fizikai test szétrombolásával vásároljuk meg. Ha most egy 13 éves ember megy át a halál kapuján, akkor nem végez olyan hosszú rombolási munkát, mint amelyet valójában végezhetett volna. Nem viszi végbe azt, amit végigvihetett volna. Ez figyelemreméltó módon fejeződik ki.

Ha követünk egy ilyen lelket, akkor a szellemi világban egy meghatározott időben a halál és az új születés között viszonylag hamar egy - mondhatnám - igen figyelemreméltó társaságban találjuk. Olyan lelkek között találjuk meg, akik úgy készülnek egy következő életre, hogy már hamarosan le kell jönniük a Földre, tehát olyan lelkek között, akik nemsokára megtestesülnek. Ezek között élnek olyan lelkek, akik 11, 12, 13, 14 éves korukban mentek át a halál kapuján, ezeket a lelkeket helyezték oda. S ha pontosabban körülnézünk ezekben az összefüggésekben, akkor sajátos módon kitűnik az, hogy ezeknek a lelkeknek, akik hamarosan alászállnak földi életükbe, arra van szükségük, amit számukra ez a többi lélek fel tud vinni a Földről, hogy ismét erősödjenek abból az energiából, amelyre szükségük van, hogy megtestesüljenek. Tehát a fiatal lelkek erőteljes segítséget jelentenek azoknak a lelkeknek, akiknek hamarosan le kell jönniük a Földre.

Az ilyen segítséget, normál körülmények között olyan gyermekek, akik teljesen normálisak voltak, vagyis nem volt semmiféle kiemelkedő szellemi életük, hanem csak érdeklődő gyermekek voltak - az ilyen segítséget, amelyet ők nyújtanak, az ember többé már nem tudja nyújtani, ha későbbi korban hal meg. Akkor is megvan a maga feladata. Mindenkinek a karmájához kell alkalmazkodnia, és nem kell azt gondolnia: én ebben vagy abban az életkorban szeretnék meghalni; hanem az ember abban a korban hal meg, amelyben a karma meghalni engedi. Az olyan segítséget, amelyet az ember lélekként olyan lelkeknek nyújthat, akik inkarnációjukra várnak, már nem tudja nyújtani, ha későbbi életkorban hal meg. Ez azzal függ össze, hogy az élet első felében az ember még bizonyos módon közelebb áll a szellemi világhoz, mint a második felében. Más módon megint nem így áll a dolog; de bizonyos módon az élet első felében az ember közelebb áll a szellemi világhoz. Az egész élet ugyanis úgy folyik le, hogy minél hosszabb ideig él az ember fizikai testben, annál inkább távolodik a szellemi világtól. Egy egyéves gyermek még igen közel áll a szellemi világhoz. Még 14 éves korig is így van; akkor úgy van benne az ember a fizikai testben, hogy könnyen eljuthat olyan lelkek világába, akik nemsokára ismét keresik inkarnációjukat. Ez feltételezi, hogy igen fiatal korban bekövetkezett halállal van összekötve, már a tablónál is, amit ott átél az ember, mást él át, mint az, aki későbbi életkorban hal meg. S itt a 35 éves kor fontos határt jelent.

Ha az ember a 35. éve előtt hal meg, akkor elsősorban átéli az élettablót, majd visszafelé megy az életen, az éjszakákon keresztül. De erre az elmúlt életre való visszatekintés alatt mintegy a „tükör mögött” látja az ember a szellemi világot, mintha keresztülnézne az élettablón, a szellemi világot, amelyet elhagyott, amikor megszületett. Ha átlépte a 35. évet, akkor ez egészen más. Az ember nem lát úgy befelé, mintha ő maga belül lenne, mielőtt megszületett. Most egyenesen úgy tűnik számára, hogy ez valami abból, ahol oly sok ember fiatalon hal meg. Mivel annak, hogy „még hátulról látja a szellemi világot”, 35 éves korig nagy jelentősége van. Tizennégytől 16 éves korig különben semmiféle ilyenfajta közvetlen látás már nincsen, de ettől számítva 35 éves korig, ha akkor hal meg az ember, úgy van, mintha az élettablóban, a visszapillantásban még mindenütt belülről tükröződne a szellemi élet. Ha tehát az ember egészen gyermekként hal meg, akkor valójában nem sokat lát az átélt életéből; ott csaknem rögtön egyenesen a szellemi világba lát be. Ha az ember 13 évesen hal meg, akkor már van visszapillantása, de e mögött rejlik a szellemi világ. Még világosan birtokolja a szellemi világot. Ha később hal meg, akkor ugyan közvetlenül már nem birtokolja, de a szellemi világ azt tartalmazza, amit saját életeként lát az ember. Tehát még összefügg azzal, amiből leszállt, egészen 35 éves koráig. Így az, aki a 35. éve előtt hal meg, valóban már ezekben az első életszakaszokban, amelyeket ott azokban a napokban él át, amikor az élettablót látja, majd ismét a visszafordulásban a szellemvilágon át, valójában ezen átélés alatt közvetlenül egyfajta hazába tér meg ismét, amelyet születésekor elhagyott. Közvetlenül az az élménye van: belépsz egy olyan világba, amelyből kiléptél. Ez óriási jelentőségű, mivel az, aki így hal meg, az közvetlenül, mint látják, bizonyos szempontból könnyebben léphet a szellemi világba, mint az, aki később hal meg. Tehát a halál utáni visszapillantásból rendkívül sok spirituális, szellemi tartalmat visz be következő életébe a születés és a halál között. S azok sokan, akik mostani időnkben korán halnak meg, ebből a szempontból is a szellemi igazságok és felismerések fontos hordozói lesznek, ha egy következő inkarnációjukban ismét lejönnek a Földre.

Így látjuk, ahogy az óriási fájdalom, amely most kiárad a világra, mégis szükséges a létezés egész alakulásához. Mert a most kifolyó vér a spirituális élet bizonyos fokú felfrissülésének a szimbóluma lesz a jövőben, ami szükséges az emberiségfejlődés egésze szempontjából. Mivel mások lesznek azok a lelkek, akik most oly korán mennek át a halál kapuján, és alászállnak, a legtöbben másként jönnek le, mintha az élet legszélső határáig jutottak volna a materiális létben, és ezután haltak volna meg. Az is a kozmikus bölcsességhez tartozik, hogy most számos lelket hívnak el, hogy már a visszapillantásban és a visszafelé élésben mély szellemi titkokat szemlélhessenek a földivel rokon módon. Az is a kozmikus bölcsesség, hogy ezeket a lelkeket majd eltöltheti az, amit jobban látnak, ha még egyszer megszemlélik, és megerősödnek a rövidebb földi élet által, amelyet végigéltek.

Ez az igazi kozmikus bölcsesség. S így elmondhatjuk, hogy sok minden, ami joggal fájdalmas számunkra, ha pillantásunkat csupán a földi lét szempontjából irányíthatjuk rá, az engesztelő tekintetünknek mutatkozik meg, ha a szellemi szemlélet szempontjából vizsgáljuk. Nos, így van ez az egész élettel. Bizonyos, kedves barátaim, hogy a földi fájdalom az ilyen szemlélet révén nem csökken. Ezt is át kell élnünk. Mert ez éppen annak a feltétele, hogy újra ki lehessen egyenlíteni. Ha nem éltük volna át a fizikai világban, akkor nem lehetne kiegyenlíteni. Ha azonban sok minden miatt szenvednünk is kell a fizikai világban, mégis vannak olyan pillanatok, amikor a szellem álláspontjára helyezkedhetünk. Akkor olyan dolgokat, amelyek alacsonyabb szempontból fájdalmasnak tűnnek számunkra, mintegy áldozatnak fogjuk tekinteni, amelyet meg kell hoznunk a magasabb szellemi világok lényei számára, hogy ne egyoldalú, hanem sokoldalú módon jusson előre az egész világ és az emberi lét fejlődése.

Az engesztelődést bizonyos fájdalmakra először ki kell küzdeni, s ehhez a fájdalmat előbb végig kell élni. A szellemtudomány bizonyára nem tudja megtakarítani számunkra a fájdalmat, de megtaníthat bennünket arra, hogy odavigyük a létezés oltárára, és keressük a kiegyenlítést, és ismerjük fel a kozmikus bölcsességet minden fájdalom ellenére, amelyet magasabb célok érdekében kell okoznia. Ez az, amit fontos útravalóként adhat számunkra, az egész emberi lét számára a szellemtudomány. S ebből a szempontból is, mondhatnám, egyenesen abból az érzésből, amit a szellemtudomány adhat számunkra, rátekintve korunk fájdalmas eseményeire is, mondjuk el azt, amit már gyakran elmondtunk itt:

A küzdők bátorságából,
A harcmezők véréből,
Az elhagyottak szenvedéséből,
A népek áldozatos tetteiből
Nő ki a szellem gyümölcse -
Mely a lelkeket, önmagát ismerve
Irányítja a szellemi térbe.

- forrás: old.antropozofia.hu -

- - - - - - 

Az Antropozófia... Rudolf Steiner tanításain keresztül - videó
forrás:Transzcendens Tudat 

2025. június 13., péntek

Egy tudós öt furcsa nyomot fed fel, amelyek állítása szerint bizonyítják, hogy létezik túlvilági élet


Míg egyesek úgy vélik, hogy ha meghalunk, akkor vége, mások meg vannak győződve arról, hogy a földi életünk után vár ránk egy túlvilági élet.


A Pew Research Center adatai szerint 2021-ben az amerikai felnőttek közel háromnegyede mondta azt, hogy hisz a mennyországban.

Ezt a hitet főként a keresztény válaszadók vallották, de kiderült, hogy az agnosztikusok 26 százaléka is hisz a mennyországban.

Bár nem mindenki mondta azt, hogy hisz a mennyország létezésében, azok egy része, akik azt mondták, hogy nem hisznek a mennyben vagy a pokolban, bevallották, hogy fontolóra veszik az elképzelést, hogy létezik valamilyen túlvilági élet.

Az egyik, aki szerint létezik túlvilági élet, Dr. Hugh Ross kanadai asztrofizikus és keresztény szerző.

Dr. Hugh Norman Ross 
kanadai asztrofizikus

Dr. Ross a Torontói Egyetemen csillagászatból doktorált, valamint fizikából is diplomát szerzett.

Szakértelmét szem előtt tartva Dr. Ross öt „bizonyítékot osztott meg egy transzcendens, túlvilági birodalom létezésére”.

Az univerzum határai

Mint bizonyára mindenki tudja, az univerzum átkozottul hatalmas – de hogy pontosan mennyire hatalmas, az ismeretlen.

Ezt szem előtt tartva Dr. Ross azt sugallja, hogy mivel nem tudjuk megfigyelni az egész világegyetemet, lehet, hogy van valami, ami túl van azon, amit jelenleg látunk.

„Tekintettel arra, hogy a világegyetemben létezik tömeg, és hogy az általános relativitáselmélet megbízhatóan leírja a tömeges testek mozgását a világegyetemben, ezek a tételek egy téren és időn túli ok-okozati tényező (más néven Teremtő/Isten) szükségességét támasztják alá” – mondta Dr. Ross a MailOnline-nak.

„[A Teremtő] felelős a tér és az idő, valamint a kozmoszt alkotó összes anyag és energia létrehozásáért.”

A Biblia

Sokan megkérdőjelezhetik, hogy mennyire megbízható a Biblia, de Dr. Ross ragaszkodik ahhoz, hogy „bizonyítottan megbízható”.

„Bár a Biblia kétségtelenül ki van téve (és gyakran ki is volt) félreértelmezéseknek, az ésszerűen védhető értelmezések mégis azt mutatják, hogy amit a Biblia a történelemről, a tudományról és a földrajzról feljegyez, az helyesnek bizonyul” – mondta.


Dr. Ross azt állította, hogy a Bibliában olyan tudományos jelenségekre utalnak, amelyeket később a jövő emberei fedeznek fel, például az ősrobbanásra.

A Bibliában egy transzcendens kozmikus kezdetről és egy általános, folyamatos táguláson áteső világegyetemről beszél (az ősrobbanás két alapja).

Pontosabban az Ézsaiás 42:5-ben erről szól: „Ezt mondja az Úr, aki az eget teremtette és kiterítette”.

UFO-k

Az emberek feljegyzett tapasztalatai, miszerint látszólagos UFO-kat látnak az égen, egy másik jel lehet a túlvilági életre.

Az évek során észlelt azonosítatlan tárgyak közül néhányat „a fizika törvényei nem engedtek át” – mondja Dr. Ross.

Hogy ez milyen bizonyíték a túlvilági életre, azt a tudós elmondta: „A nem-fizikai valóság létezése bizonyítékként áll a világegyetem dimenzióin túli birodalom létezésére”.

Halálközeli élmények

Sokan, akik közel álltak a halálhoz, megszólaltak azok után, amit az életük végéhez közeledve tapasztaltak, köztük Jose Hernandez is.

Hernandez elmondta, hogy „igazi ateista” volt, de a halálközeli élménye során, amit ő mennyországnak nevezett, újra találkozott néhai édesapjával.

„Amikor a túlvilágon találkoztam apámmal, rájöttem, hogy néha lehet, hogy itt nem tudunk valamit elmondani, [de] valahol máshol igen” – mondta utána.

Hernandez azt is állította, hogy testén kívülről nézte végig, ahogy az orvosok megpróbálják megmenteni az életét.

Az ilyen halálközeli élmények (NDE) Dr. Ross szerint összhangban vannak azzal a keresztény hittel, hogy a lélek a halál során elhagyja a testet.

„Néhány NDE-állítás az agy oxigénhiánnyal magyarázható” – mondta Dr. Ross a Mail Online-nak.

„Sok más azonban továbbra is szilárdan megalapozott, ahogy azt Michael Sabom kardiológus – egy korábbi NDE-szkeptikus – könyvében dokumentálta”.

Az ima hatékonysága

Dr. Ross azt állította, hogy az imádkozás elég ahhoz, hogy bebizonyítsuk, hogy létezik egy „transzcendens birodalom”.

Megmagyarázva, hogy miért, azt mondta: „Azok az emberek, akikért a keresztény Istenben hívők imádkoznak, mérhetően gyorsabb és teljesebb gyógyulást tapasztalnak műtétekből vagy orvosilag igazolt betegségekből, mint azok, akikért nem imádkoznak”.

Ez azt jelentené, hogy van Isten, tehát van túlvilág.

- Forrás:napjainkportal.hu -

- - - - - -

Élet az élet után - Halálközeli élmények - videó
forrás:petrosz

2025. június 12., csütörtök

Ronna Herman - MENNYEI FÉNY VÁROSOK ÉS PORTÁLOK


Ronna Hermant nemzetközileg Mihály arkangyal közvetítőjeként (médium) ismerik.

Michael arkangyal tanítása

Nyissátok meg a rátok várakozó Fény városokhoz vezető utat.


MENNYEI FÉNY VÁROSOK ÉS PORTÁLOK

Gyakran beszéltünk nektek az Egységhez való visszatérésről. Ugyanakkor tisztában vagyunk azzal, hogy jelenleg még nem vagytok tudatában ennek az eszmének a fontosságával. Nem látjátok ezen Fénysugarakat, ugyanakkor pedig minden egyes lélekkel ezen a bolygón egy energetikai Fénysugárral össze vagytok kapcsolva, ami nagyon, de nagyon törékeny, és szinte alig látható, ezért szoktuk azt mondani, hogy ami az „egyikkel történik, az történik minddel”. Bizonyos értelemben minden dolog, ami a Földön történik, legyen az negatív vagy pozitív, hatással van az emberiség egészére, valamint univerzum szerte is visszhangot kelt, csökkentett vagy éppen nagyított terjedelemben. (akkor csökkentve, ha negatív energiáról van szó, és akkor növelve, ha pozitív energiáról van szó) És ezáltal, ahogy finoman felemelitek és finomítjátok az energiát, és továbbléptek, belülről áradó Fényetek egy végtelen jelet sugároz magából minden irányba.

Ti göngyölitek ki az utat, szeretteim. Ti mutatjátok az utat, és most arra kérünk benneteket, hogy lépjetek előre és nyissátok meg a rátok várakozó Fény városokhoz vezető utat.

Arra kérünk titeket, hogy azok közületek, akik készen álltok és hajlandóak vagytok a találkozásra, csatlakozzatok Fény fivéreitekhez és Fény nővéreitekhez annak érdekében, hogy beteljesítsétek a felemelkedő emberiség Isteni Tervének következő fázisát. Minél többen válaszoltok a hívásra, és megtanuljátok elérni a Fény Mennyei Városait annak érdekében, hogy a felemelkedés Élő Fényét lehorgonyozzátok magatokban és a Földben, az ötödik dimenzióba történő átalakulás annál gyorsabban fog végigseperni a Földön.

A Fény Seregek Egysége és egységtudata megnövekszik azáltal, hogy lehetővé teszitek számunkra, hogy Bevilágítsunk és vezessünk benneteket ezen a nagyszerű utazás során, ami a Fény birodalmába vezet. Mint mindig, most is vezettetésünk és védelmünk alatt álltok

Mihály Arkangyal VAGYOK

MIELŐTT ELVÉGEZNÉD A FÉNY VÁROS MEDITÁCIÓT, ARRA KÉRLEK, VÁLASZOLJ AZ ALÁBBI KÉRDÉSEKRE:

Készen állsz-e arra, hogy a megfelelő mennyiségben és a megfelelő időben elengedd múltad összes visszamaradt negatív energiáit, amit még most is magadban hordozol?

Felkészültél-e arra, hogy a Fény Hordozója, a Fény magasabb frekvenciáinak az edénye légy?

Törekedni fogsz-e arra, hogy a szíved középpontjában maradj, és igyekezni fogsz-e, hogy mentál és érzelmi testedet harmonikus egyensúlyba hozd?

Törekszel-e arra, hogy magadba fogadd a lehető legtöbb Teremtő Fényt, amennyit még biztonságosan elbírsz?

Beleegyezel-e abba, hogy annyit használj belőle, amennyire szükséged van, és a többit átadod a Földnek, és az emberiségnek?

Készen állsz-e a következő lépés megtételére a felgyorsított felemelkedési folyamat során melléd rendelt angyali vezetőid és tanítóid irányítása mellett?

Hajlandó vagy-e akaratodat isteni énednek átadni minden résztvevő legnagyobb javának szolgálatára?

Nem kell tökéletesnek lenned, Mindössze annyit kérünk tőled, hogy igyekezz a tőled telhető legjobbat tenni.

(Mindig folyamodjatok egyszerűségért, könnyedségért és kegyelemért)


MENNYEI FÉNY VÁROSOK ÉS PORTÁLOK MEDITÁCIÓ

Vegyél néhány mély lélegzetet, és lassan fújd ki. (amennyiben ismered a folyamatot, végy néhány végtelen lélegzetet egymás után) Minden egyes lélegzetvétellel képzeld azt, ahogy gyorsan és mélyen belépsz Szent Szív Központodba. Láss lelki szemeid előtt egy csodálatosan ragyogó termet, ahol Gyémánt Mag Isteni Sejted a szoba közepén áll egy piedesztálon. A Tizenkét Sugár összes színében beragyogja az egész szobát. Úgy képzeld el, ahogy ez neked a legjobban megfelel. Most azt látod, hogy Isteni Sejted mögött egy sugárzó Fény Lény áll: ez önmagad esszenciája éterikus formában. Nézd, ahogy Gyémánt Mag Isteni Sejted és éterikus formád összeolvad. És most érzékeld, vagy érezd, ahogy te magad összeolvadsz éteri alakoddal. Egy pillanatig érezd át a Felettes Én összeolvadásának csodálatos érzését.

Képzeld el, vagy valamiképpen érzékeld, hogy egy csodálatos Fény sugár kúszik le személyes Fény oszlopodon, és figyeld, ahogy behatol a korona csakrádba, és továbbhalad lefelé, egészen le szíved szent kamrájába. Nézd, ahogy körülölel téged, éterikus alakodat. Ez a Fény sugár kizárólag a te számodra lett tervezve, és biztosítja, hogy biztonsággal utazhass a magasabb dimenziókba, anélkül, hogy „túltöltekeznél”. Minden egyes magasabb dimenziókba történő utazáskor hozzád finomodik és igazodik, vagyis minden alkalommal olyan vibrációs atmoszféra fog körbevenni, ami számodra lett megtervezve, hozzád lett igazítva.

Most ebben a Fény kapszulában érezd, ahogy a kamra hátsó falához húzódsz, és hirtelen kinyílik egy ajtó, és te már kint is vagy a magasabb dimenziókban. Most elvisznek személyes Fény Piramisodba, vagy az ötödik dimenzió azon szintjére, ami számodra megfelelő. Két angyali vezető segít téged, és segítenek felfeküdni a kristály asztalra. Most figyeld meg, ahogy egy még ragyogóbb Fénysugár körülölel, és lassan felemelkedsz az asztalon függő kvarz kristályon keresztül egészen addig, míg kiemelkedsz a piramis tetejéből. Most belépsz egy, az óra mutató járásával megegyező irányú Fény spirálba, és gyorsan felfelé emelkedsz, magasabbra, még magasabbra, és még magasabbra. Hirtelen két vibráló boltív előtt találod magad. Az egyik a bejárata, a másik pedig a kijárata a Fény Városának. Téged a jobb oldali boltívhez vezetnek. Ott két, az eddigieknél még ragyogóbb Angyali Lény áll, hogy üdvözöljön téged: egyikük csodálatos, dinamikus férfi energiát sugároz, míg a másikuk finom, szerető női energiát.

Most a hatodik dimenzió legtávolabbi szintjén vagy állomásán tartózkodsz. (minden egyes dimenzión belül hét al-dimenzió vagy szint található) Nézz körül és csodáld meg ennek a helynek a hihetetlen szépségét. Lágy fények sugároznak a falakból, akárcsak egy színkavalkádban tündöklő sarki vagy északi fény. Rendkívül sokfajta, különböző méretű és színű kristály vetül ki a hajlított mennyezetből és a falakról. A folyosó meglehetősen tágas, és az átjáró mindkét falán szorosan egymás mellett kristályszékekkel ellátott fülkék sorakoznak. Több száz ilyen bemélyedés található egész végig a falak mentén, mivel a Fény Városának első szintjét teljes mértékben ezek alkotják. Édes és ihletett dallamok kísérnek végig, olyan fület gyönyörködtetőek, amilyeneket soha ezelőtt nem hallottál. Lágy szellő és illat lengi be a teret, amit nem tudsz beazonosítani, de tudod, hogy már korábban is átélted ezt, és egy csodálatos időszak emlékét idézi fel benned, ami nagyon régről származik. Bekísérnek az egyik ilyen kamrába, és leültetnek a kristályszékbe. Egyszerre csak a létező összes fényben pompázó Fénysugarak zuhannak alá a mennyezetről, a boltív oldalfalairól és a padlóról is, és ezzel lezárul ez a Felemelkedés Felgyorsító Kamra. Fordulj magadba, és vizsgáld meg rádtörő érzéseidet. Maradj így egy pár pillanat erejéig. Érezd az éteri testedbe behatoló energiát, majd ahogy megváltoztatod tudatodat, érzed fizikai tested érzeteit, ami a fizikai világban ül egy székben. Ismételten maradj még egy kicsit ebben az állapotban, hogy teljes mértékben átéld ezeket az érzéseket. Tudatában vagy annak, hogy most legnagyobb hasznodra váló és számodra megfelelően összeállított és tökéletesen megtervezett Fény frekvenciákban fürdőzöl, amely nem haladja meg azt a mértéket, amit már nem tudnál biztonsággal magadba fogadni ez alkalommal.

Lélegezz jó mélyen, miközben magadhoz veszed az Élő Fényt, és átjár az Élet Isteni Elixírje. Olyan sokáig maradhatsz ebben a kamrában a kristályszékben ülve, ameddig csak kedved tartja. Megnyugtatásodra közöljük, hogy van egy biztonsági rendszere a folyamatnak, ami soha nem teszi lehetővé, hogy a neked megfelelő szintnél magasabb frekvenciájú energiát fogadj magadba.

A Fényhullámok lassan elcsendesednek, majd teljesen abbamaradnak. Két angyali vezetőd most kiemel a kamrából, és úgy tűnik, mintha részben összeolvasztanák Fény sugarukat a tiéddel, és te ott vagy kettejük közt egyensúlyban, ahogy gyorsan átkísérnek az első szint teljes területén. Sugárzó Fénynyalábokat látsz és érzékelsz magadból kivetülni a hatalmas folyosóra, ahogy megteszitek a teljes kört. Látod, amint itt hagyod energetikai lenyomatodat, ami hozzáadódik ennek a szintnek az Isteni mintájához. Értékes ajándékot kaptál, és te is hátrahagyod személyes ajándékodat, ami aztán hozzáadódik a tudás kozmikus tárházához a jövőben történő felhasználásra. Most visszaértél a bejárathoz, és búcsút intesz angyali barátaidnak, akik a bejárattal szembeni boltívhez kísérnek, és ahogy előrelépsz, elkezded az óra mutató járásával ellentétes irányú leereszkedésedet személyes fény piramisodba. A kristályasztalon lévő rövid pihenésedet követően a bejárathoz vezetnek, és gyorsan visszajutsz földi világodba. Lélegezz jó mélyen, ahogy érzed a Fény testi alakodba történő áramlását. Cseng a füled, ahogy egy energia nyaláb behatol Lényed legbelsőbb magjába, és megfürdet a Fényben. Engedd meg, hogy ez a Fény túltöltsön. Amikor úgy érzed, hogy teljes mértékben feltöltött a Fény, engedd meg, hogy ez a Fény a gyökércsakrádon keresztül a Föld magjába áramoljon. Ne feledkezz meg közben a mély légzésről, mert ezt az energiát a lélegzet vezeti. Amikor úgy érzed készen vagy, érezd, ahogy az Élő Fény szoláris erő központodból minden irányban sugárzik. Lélegezd ki ezt a Fényt a világba egy rövid ideig. Lassan térj vissza a normális légzéshez, és tudatodat újra szív központodra összepontosítsd. Érezd a lábad a talajon, és a fizikai test érzeteit. Lassan lélegezz, amíg visszatérsz teljes tudatodhoz, és amikor készen állsz, kinyithatod a szemed.


Ezt a meditációt Mihály Arkangyal inspirálta és világította be.
Átadta: Ronna Herman www.RonnaStar.com
(Fordította: Telegdi Ildikó)
- forrás:angyalforras.hu -

- - - - - - 

Kapcsolódó írás:

A halál csodája - Mihály arkangyal üzenete Ronna Hermanon keresztül érkezett

- - - - - - -

Mennyei Szférák zenéje - videó

2025. június 9., hétfő

Agárdy Gábor, született Gabriel Arkaliján színművész és ikonfestő


Agárdy Gábor (1922-2006) a Nemzet Színésze címmel kitüntetett, Kossuth- és kétszeres Jászai Mari-díjas színművész, érdemes és kiváló művész, a Halhatatlanok Társulatának örökös tagja. 
Talán kevesebben tudják róla, hogy kiváló ikonfestő is volt.

Fára festett, mint a középkori mesterek 
Fotó: Blikkruzs

„Én nem vagyok templomba járó, Jézussal odahaza is együtt lehetek. Amikor viszont ikont festek, akkor biztosan mellettem áll Krisztus. Ilyenkor ő vezeti a kezemet…”

1996-ban ikonjaiból kiállítás nyílt Budapesten. 
Számos alkotása felszentelve a görögkeleti templomok kegytárgyai között is megtalálható.

Gabriel Arkaliján először csak saját maga szórakoztatására alkotott ikonokat, aztán az évek során ahogy fejlődött, ahogy egyre inkább ráérzett, úgy lett egyre elismertebb. A lelkesedése határtalan volt, kitanulta az aranyozást, a veretkészítést, sőt, az ötvösmunkát és mindennek a tetejébe a cirill betűs írást is. Ezeket aztán mind-mind felhasználta művészete fejlesztésére.

Agárdy számára Szent Miklós volt a legkedvesebb szent, 
mivel az édesapja is Miklós volt

Fóton volt egy kis háza, hangulatos menedéklak, ahová el lehetett vonulni a világtól, ahol madárfütty kíséretében nagyokat lehetett gondolkodni, olykor szunyókálni, s persze alkotni. Egyre jobban felfedezte a környéket és a feljegyzések szerint szinte megszállottan járta a környékbeli öreg pincéket. S nem évtizedes borospalackokat, zamatos nedűvel teli hordókat keresett – hanem régi, szétesett hordódongákat. Merthogy ez az időtálló és kissé viseltes kemény faanyag tökéletes alapot és felszínt jelentett az ikonok elkészítéséhez.


Gabriel Arkaliján pontosan tudta, hogy a dolgok nem véletlenül történnek az életben. 

„Egyszer azt kérdezte tőlem egy püspök, mit gondolsz, miért esett éppen akkor a jég? Hát azért, hogy bemenj a templomba. Valóban a Teremtő akarata volt ez. Kaptam egy jelet, hogy foglalkoznom kell az ikonokkal…” 


A sors, vagy ahogy az ikonfestő mondja, a Teremtő a templomba vezérelte őt. Bulgáriában történt. Egészen pontosan Szófia egyik különleges hangulatú épületében – az Isten házában. Akkoriban ott forgatták az Egri csillagok című filmet és egyik pillanatról a másikra irtózatos vihar támadt, brutális jégeső verte a földet, a stáb pedig, amely épp egy jelenetet készült felvenni, menekülni kényszerült. Valamennyien behúzódtak a közeli templomba. A falakon gyönyörű ikonok voltak, melyek rabul ejtették a tétova, vizes, ázott vendégsereget…


Gabriel Arkaliján örmény származású, szabómester gyermeke, és ugyanabból az örmény faluból menekült a családja, ahonnan a híres francia énekes, zeneszerző és színész, Charles Aznavour is származik. Valóban menekülniük kellett az örmény népirtás elől. A legenda szerint idősebb Arkaliján egy szekérre felkapaszkodva és ott elbújva menekült meg. Később aztán futott, futott, előbb Franciaországba, majd Székelyudvarhelyre, és meg sem állt Szegedig. Fia már a Tisza-parti városban született. S mennyire életrevaló gyerek volt, azt mi sem bizonyítja jobban, minthogy 8 esztendősen már játszott, fellépett a szegedi Szabadtéri Színpadon, 15 évesen pedig már szerződést írhatott alá a helyi színházhoz.


Ő volt az úgynevezett táncos boy és kardalos. Így indult színészi pályafutása. A szerepek megformálása, a szavak, a mondatok tökéletes, ízes kiejtése, az örömjáték. Ez volt immár az életcél. Az ifjú színészt aztán 1942-ben bevonultatták, a háború szörnyűségeit ő sem kerülhette el. Ment a frontra, és Kisinyovban esett hadifogságba. Nem büszkélkedett azzal, hogy színész, inkább azt hazudta, hogy festő, így aztán portrékat készíthetett az orosz fogvatartóiról. Talán ezért sem bántották, mert látták, hogy ügyes kezű, hogy talpraesett, hogy a jég hátán is megél és így, valami csodaszerűen, kilenc hónap után hazaengedték. Hazatért és újra színész lett.


Később így emlékezett vissza a kezdetekre: 
„Játszom, mióta csak megvagyok. Szegeden lakott a családunk és én nem lehettem több hat-nyolc évesnél, amikor betoppant egy szomszéd, a szegedi színház tagja, mondván gyermekszínészt keresnek. Így kezdődött. Később aztán több mint egy évtizeden át vándortársulatokkal jártam az országot. Általában három hónapot töltöttünk egy városban, kisebb helységekben még annyit sem, s játszottunk klasszikust, modernet, prózát, operettet, minden. Nincs olyan vidéke az országnak, ahol meg ne fordultam volna…”


Soha nem tagadta meg örmény származását. Nagyapját, aki a népirtás áldozata lett, apját, aki csodaszerűen megmenekült a mészárosok elől. Talán ezért is tudott annyira kemény lenni, kemény, határozott és öntudatos végig a pályafutása során. Első felesége Tóth Ila színésznő volt, és lányuk Ilona ugyancsak színésznőként dolgozhatott. Aztán megismerkedett Rácz Borival, a Magyar Állami Operaház ünnepelt balerinájával és 1956-ban összeházasodtak. A művésznő élete végéig kitartott mellette. S nem csak kitartott, büszke volt rá. 

Élete párjával, Borikával az ikonfal előtt
fotó: Blikk ruzs

Gabriel Arkaliján, ahogy mondani szokták, Thália kegyeltje volt. Játszhatott Miskolcon, majd a Fővárosi Operettszínház tagja lett, később a Petőfi Színház ünnepelt sztárjaként rajongott érte a publikum. Olyan emlékezetes szerepek fűződnek a nevéhez, mint Molnár Ferenc Liliom című művének a címszerepe, aztán Bertold Brecht Koldusoperájának Bicska Maxija. A Csárdáskirálynőben Miska pincér. De megmutatta komoly, fajsúlyos énjét is az Advent a Hargitán című Sütő-darabban. És a mai napig írnak arról a zseniális alakításról, amit a Svejkben nyújtott, Katz tábori lelkész megformálásával.

Legendák egymás között. Agárdy Gábor Márkus László és Garas Dezső társaságában.
Fotó: Fortepan/Szalay Zoltán

Gabriel Arkaliján, vagyis Agárdy Gábor imádott komédiázni és gyönyörűen énekelt. Kabaréjelenetekben nyújtott maradandót, drámákban mutatta meg egészen különleges tehetségét. A Gyertyák csonkig égnek című Márai-regényből született színházi előadás, majd későbbi filmadaptáció művészete csúcspontja volt. Számtalan filmben láthatjuk őt, például A dunai hajósban, ahol Dragos Károly rendőrfelügyelőt alakította. Ikonfestőként is itt van velünk, olyan műveket készített, amelyek közül egy Oroszországban, a Danyilov kolostorban tekinthető meg és a Vatikánban is őriznek tőle egy táblaképet, ezzel még II. János Pál pápát ajándékozta meg annak idején.


Agárdy Gábor 2006-ban, 83 éves korában aludt el örökre. Biztosak lehetünk benne, hogy azóta vigyáznak rá, ott fent, a magasban. Hiszen tudjuk, aki ikont fest, abban Jézus él…

- forrás:ujsagmuzeum.hu - 

fotók:Agárdy Gábor ikongyűjteménye
- forrás:dunaninnendunantul.blogspot.com -

Agárdy Gábor és Koncz Gábor a forgatáson

Hajszálon múlt az élete

„A Vaskapunál forgattunk, ahol negyven méter mély volt a Duna. Gabi, szegény, megcsúszott, és beleesett a vízbe, ahol egy örvény elkapta. Az egész stáb bénultan nézte, én pedig utánaugrottam, és kihúztam. Nem tudott úszni, én pedig pontosan tudtam, mit kell csinálni, ha lehúz az örvény”
Agárdy nagyra értékelte, hogy Koncz Gábor utánavetette magát, amit egy ikonnal hálált meg neki. Koncz elmondta, hogy ezt az ajándékot azóta is nagy becsben tartja.
– mesélte Koncz Gábor

Agárdy Gábor emlékére - videó
forrás:M5
A videóban elmeséli Koncz Gábor a forgatás alatti történéseket.

A művész feleségéről, Rácz Boriskáról 
az Operaház egykori szólótáncosáról készült.

- - - - - - - 

Színpad és ikon | Agárdy Gábor | „Él az én lelkem” - videó
forrás:Görögkatolikus Médiaközpont


A művész önarcképe

Ikonok - Agárdy Gábor emlékkiállítás a Klauzál Házban
forrás:Budafok-Tétény

2025. június 6., péntek

Rudolf Steiner: Krisztus megjelenése az éteri világban


Rudolf Steiner 1910. január 12-én Stockholmban beszélt először Krisztus megjelenéséről az éteri világban. Erről az előadásról nem maradtak fenn jegyzetek. Ettől a naptól kezdve Rudolf Steiner nem mulasztotta el, hogy említést ne tegyen erről a hatalmas eseményről.
A téma az antropozófia iránt érdeklődők számára különös jelentőséggel bír.


„… Az emberek megszerezhetik az éteriben való észlelés új képességét – először legalábbis bizonyos számú ember –, a többiek pedig egyre követik majd őket, mivel az emberiségnek 2500 éve lesz arra, hogy egyre jobban kibontakoztassa ezeket a képességeket. Az embereknek nem szabad ez idő alatt elszalasztaniuk ezt az alkalmat. Ennek elmulasztása óriási szerencsétlenség volna, és az emberiségnek várnia kellene egy későbbi időre, hogy pótolhassa mulasztását, hogy még utólag kifejleszthesse ezt az új képességet. Ez pedig az a képesség lesz, hogy az emberek látni fognak a környezetükben valamit az éteriségből, amit eddig normális körülmények között nem észlelhettek. Most csak a fizikai testét látják az embernek, akkor azonban képesek lesznek arra, hogy – legalábbis árnyszerű képben – az étertestét is lássák, és valamennyi mélyebb történés összefüggését is átélik majd az éteriségben. Képük és sejtelmük lesz a szellemi világ eseményeiről, és átélik, hogy az ilyen események három-négy nap múlva beteljesednek a fizikai síkon. Látni fognak éteri képekben bizonyos jelenségeket, és tudni fogják, hogy másnap vagy néhány nap múlva ez vagy az fog történni.

Az ember lelki képességei ilyen változásokon fognak keresztülmenni. Létrejön valami, amit éteri látásnak nevezhetünk. És mi kapcsolódik ehhez? Nos, az a lény, akit Krisztusnak nevezünk, aki egykor, időszámításunk kezdetén hús-vér testben élt a Földön. Fizikai testben nem jön el már többször, mert az egy egyszeri történés volt. Éteri alakban azonban visszatér az említett időkben. Ekkor az emberek megtanulják Krisztus észlelését, amennyiben éteri látásuk révén felnőnek hozzá, mivel fizikai testbe nem fog már leszállni, csak étertestbe. Az embereknek tehát fel kell nőniük Krisztus észleléséhez. Mert igaz Krisztus kijelentése: „Veletek vagyok minden nap, a világ végezetéig.” Ő itt van, itt van szellemi világunkban, és különösen áldottak azok, akik mindig észlelhetik őt ebben a szellemi-éteri világban.

Egy ilyen észlelés győzte meg különös erővel Pált is a damaszkuszi esemény során. Ez az éteri látás azonban természetes képességként fog kialakulni egyes embereknél. Az eljövendő kor emberei számára egyre inkább lehetséges lesz a damaszkuszi eseménynek, Pál élményének átélése.

A szellemtudományt ily módon most egészen más értelemben ragadjuk meg. Megtanuljuk, hogy a szellemtudomány olyasvalami, ami óriási felelősséget ró ránk, mert a szellemtudomány előkészítés Krisztus újbóli megjelenésének egészen konkrét történésére. Krisztus amiatt jelenik meg ismét, mert az emberek fel fognak hozzá emelkedni az éteri látásban. Ha ezt felfogjuk, akkor a szellemtudomány akként fog megmutatkozni számunkra, mint ami előkészíti az embereket Krisztus visszatérésére – nehogy bekövetkezzen az a szerencsétlenség, hogy ezt a hatalmas eseményt elmulasszák –, előkészíti őket arra, hogy éretté váljanak Krisztus visszatérésének, ennek a nagy pillanatnak a felfogására. Az ember képes lesz arra, hogy lássa az étertesteket, és ezek között Krisztus étertestét is megláthatja, vagyis egy olyan világba növekszik bele, amelyben újonnan felébredt képességeinek megjelenik Krisztus.

Ezek után nem lesz már szükség arra, hogy Krisztus létezését mindenféle okiratokból bizonyítsák, hanem lesznek az élő Krisztus jelenlétének szemtanúi, olyanok, akik étertestben élik majd át Őt, és akik ebből az élményből fogják megtanulni, hogy ez a lény ugyanaz, mint aki időszámításunk kezdetén a Golgotai Misztériumot végrehajtotta; hogy ez a lény Krisztus. Ahogy Pál Damaszkusznál meggyőződött arról, hogy: ez Krisztus, úgy lesznek majd olyanok, akik éteri átélésük révén győződnek meg arról, hogy Krisztus valóban él.

Ez korunk legnagyobb titka: Krisztus visszatérésének titka, melynek ez az igazi formája.”

Máté evangéliuma 28,20.

- Rudolf Steiner -

(Elhangzott 1910. január 25-én, Karlsruheban – részlet)
Fordította: Kótai Zita

- - - - - - -

01. A parúszia. ÚJ! Krisztus újra eljövetele az éteri térben. 
(Rudolf Steiner tanításai nyomán) - videó
forrás:RodNash LeAchim