2025. december 16., kedd

A Lélek teljes története - Miért vagy itt valójában?

 


Azt mondták, hogy Te csak egy test vagy, egy elme, 
egy személyiség, amit a genetika és a környezet formált. 
De mi van, ha ez csak töredéke az igazságnak? - videó
forrás: Dimenziók Határán


"A valóság merő illúzió, bár elég makacsul tartja magát."
- Albert Einstein -

2025. december 13., szombat

Bastet szerepe az egyiptomi kultúrában - Macskák a lelki fejlődésünkben



A macskák fontos szerepet játszottak az ókori egyiptomi társadalomban és kultúrában. Szent állatként tisztelték őket, és Bastet istennővel hozták őket kapcsolatba, aki az otthon, a termékenység és a szülés istennője volt, és gyakran ábrázolták oroszlán- vagy házimacska fejű nőként. Az ókori egyiptomiak úgy hitték, hogy a macskák képesek megvédeni az otthont és a családot a gonosz szellemektől, és egy macska megölése súlyos bűnnek számított, amely az istenek haragját vonhatta maga után.


Bastet az ókori Egyiptom egyik legősibb istennője volt, eredete a predinasztikus korszakra tehető, kultusza különösen Alsó-Egyiptomban volt népszerű. A Bastetre vonatkozó legkorábbi ismert utalás az Óbirodalomból származik, ahol oroszlánistennőként és a háború istennőjeként tisztelték. Idővel szerepe átalakult, és a háziasszonnyal, a gyermekszüléssel és a termékenységgel társult.

Bastet számos szobra és ábrázolása oroszlánfejű nőként vagy oroszlánlányként ábrázolja. Az oroszlánlányt erős és vad állatnak tartották, így Bastet-et is erős és vad védelmezőnek tekintették. A szülés és a termékenység istennőjeként betöltött szerepe a nők és a gyermekek védelmezőjévé is tette.

Ahogy Bastet kultusza egyre népszerűbbé vált, Bubasztisz városában lévő temploma az ókori Egyiptom egyik legfontosabb vallási központjává vált. A templom tele volt az istennő szobraival, és sok macskának adott otthont, amelyek szent állatnak számítottak, és amelyeket mumifikáltak és eltemettek a templom katakombáiban.

Bastet szerepe

A védelem és a termékenység istennőjeként betöltött szerepe mellett Bastet a művészetekkel is kapcsolatban állt, és a zene és a tánc pártfogójának tekintették. Számos zenész és táncos szentelte magát neki, és lépett fel a templomaiban.

Az Újbirodalom végén Bastet imádata hanyatlott, mivel más istennők, például Ízisz és Hathor kultusza egyre népszerűbbé vált, akiket erősebbnek tartottak és sokoldalúbb szerepet töltöttek be. Kultuszát azonban Bubasztiszban és más helyeken a fáraó-korszak végéig továbbra is ünnepelték.

Bastet az ókori Egyiptom istennője volt, eredete a predinasztikus korszakra vezethető vissza, kultusza különösen népszerű volt Alsó-Egyiptomban. Ő volt az otthon, a termékenység, a szülés istennője, a nők és a gyermekek védelmezője. A naphoz és a holdhoz is kötődött, és úgy hitték, hogy hatalma van melegséget és fényt hozni a világba, valamint a halottakat a túlvilágra vezető útjukon vezetni. A zenével, a tánccal és az örömmel is kapcsolatba hozták.


Bastetet különböző alakokban ábrázolták, többek között oroszlánfejű nőként vagy oroszlánlányként, az oroszlánlányt erős és vad állatnak tartották, így Bastetet is erős és vad védelmezőnek tekintették. Gyakran ábrázolták jellegzetes fejdíszekkel, koronákkal és más szimbólumokkal, amelyekkel azonosították sajátos isteni erejét és tulajdonságait.

Bastet kultusza

Kultusza különösen népszerű volt Bubasztisz városában, ahol a temploma állt. A templom tele volt az istennő szobraival, és sok macskának adott otthont, amelyeket szent állatnak tekintettek, és amelyeket mumifikáltak és eltemettek a templom katakombáiban. Ünnepét nagy mulatozással, zenével és tánccal ünnepelték. Sokan elzarándokoltak Bubastiszba, hogy részt vegyenek az ünnepen és hódoljanak az istennőnek.


Idővel szerepe átalakult, az Óbirodalomban oroszlánistennőként és a háború istennőjeként tisztelték, az Újbirodalomban pedig szerepe úgy alakult, hogy inkább a házimunkával, a gyermekszüléssel és a termékenységgel társult.

A védelem és a termékenység istennőjeként betöltött szerepe mellett Bastet a művészetekkel is kapcsolatban állt, és a zene és a tánc pártfogójának tekintették. Számos zenész és táncos szentelte magát neki, és lépett fel a templomaiban.

Az Újbirodalom végén azonban Bastet imádata visszaszorult, mivel más istennők, például Ízisz és Hathor kultusza egyre népszerűbbé vált, akiket erősebbnek tartottak és sokoldalúbb szerepet töltöttek be. Ennek ellenére kultuszát Bubasztiszban és más helyeken a fáraó-korszak végéig továbbra is ünnepelték.

- Rácz-Akácosi E. Laura - muvesz.ma -

- - - - - - -

Kapcsolódó írás:

A macskák megvédik otthonunkat az ártó szellemektől és jó hangulatot teremtenek!

- - - - - - -

Hogyan Segítenek a Macskák a Lelki Fejlődésünkben? - videó
forrás:A Titkos Könyvtár

2025. december 12., péntek

Villámcsapás érte az anyát - a mennyország egyáltalán nem olyan, mint elképzelte


Elizabeth Krohn 1988-ban egy texasi zsinagóga előtt villámcsapást szenvedett. Állítása szerint rövid időre a mennyországba került a balesete után.

Elizabeth Krohn

Az édesanya, aki korábban kételkedett a mennyország létezésében, azt mondja, teljesen megváltozott a világnézete, miután villám sújtotta. Elizabeth Krohn épp a zsinagóga felé tartott, amikor egy pillanat alatt felfordult a világ.

Villámcsapás érte az édesanyát, és a mennyországban döntés elé állították

"Elindultunk, és hirtelen olyan hideg érzés lett a levegőben, mint a statikus elektromosság. A kezem előttem volt, lenéztem, és azt gondoltam: Ez hülyeség, nem így kéne tartanom az esernyőt. Amint ez átfutott a fejemben, egy hatalmas villámcsapás érte az esernyő tetejét."
- emlékezett vissza.

Nem sokkal később Elizabeth észrevett egy testet a földön, ráismert, hogy ez a saját teste.

"Amint rájöttem, hogy meghaltam, fény jelent meg. Ez a fény teljes volt, élt, tudatos volt, és arra hívott, kövessem. Egy helyre vezetett, amit én csak kertnek hívtam. Nem olyan kert volt, mint amilyet a földön elképzelnél. Nincsenek szavak, amelyekkel pontosan le lehetne írni, hol voltam. Minden tökéletes volt. Ez a hely maga volt a mennyország."
- mesélte a Coming Home YouTube-csatornának.

Röviddel ezután beszélgetést folytatott Istennel, a tavaly elhunyt nagyapja hangján keresztül, a zsinagógai szertartás során. Azt állította, hogy ez a túlvilági találkozás mély megértést adott számára az idő és a tér kapcsolatáról.

Elizabethnek ezután választás elé kellett állnia a további sorsát illetően:

"Visszamehetsz, vagy maradhatsz itt a kertben."
- mondta neki a hang.

 ,,Egy gyönyörű út vezetett a jobbra lévő hegyvonulatokhoz. Ha maradok, ezen az úton mehettem volna át a hegyeken. Egész idő alatt, amíg ott voltam, minden tökéletes volt, semmit sem kérhettem volna. Minden, amire szükségem volt, ott volt. Miért mennék vissza?"

Azonban Isten azt mondta neki, hogy van még tennivalója az életben. Meg fog születni harmadik gyermeke, egy kislány, aki őket választotta szülőknek. Ez megkönnyítette Elizabeth döntését, és visszajött. Amikor magához tért, újra az esőben találta magát, a zsinagóga emberei pedig siettek, hogy segítsenek neki. Teljesen tisztában volt azzal, ami történt, de úgy döntött, nem beszél róla, félt, hogy kinevetik.

Később megosztotta a halálközeli élményét vallási vezetőkkel, de elutasították. Édesanyja elfogadta beszámolóját, azonban férje kinevette. Ennek ellenére házasságuk még kilenc évig kitartott, és eközben megszületett harmadik gyermekük, egy lány - írja a Daily Star.

"Azt hittem, amikor meghalsz, vége, lekapcsolják a villanyt, kész. De nem ez a helyzet, a tudat tovább él."
- mondta Elizabeth.

Átalakult szemléletmódjára visszatekintve így magyarázta: „A halálközeli élményem teljesen megváltoztatta az életről, a halálról és a vallásról alkotott képemet... azt, ahogyan mindenről gondolkodom.”

- forrás:metropol.hu -

Ebben a díjnyertes esszében Elizabeth részletesen ismerteti halálközeli élményét és annak paranormális utóhatásait, azzal érvelve, hogy ezek meggyőző bizonyítékot szolgáltatnak arra, hogy a valóság több, mint a fizikai világ, és hogy még akkor is, ha földi életünk véget ér, a tudatunk tovább élni fog.

- - - - - - 

Elizabeth Krohn megosztja halálközeli élményének történetét - videó
forrás:Coming Home

2025. december 10., szerda

Waris Dirie: A sivatag virága története + Teljes Film - Szomáliától Magyarországig: Kafiya Said Mahdi története

1965-ben született a szomáliai sivatagban.
Egy tizenkét gyermeket nevelő nomád család tagjaként, akik kecskéiket terelték a világ egyik legkíméletlenebb vidékén.

Waris Dirie

Hatévesen Waris Dirie hatvan kecskéért és juhért felelt.
Minden nap kivitte őket a sivatagba.
A víz és az étel szűkösen volt. A túlélés határozta meg az életet.
A neve azt jelenti: „a sivatag virága”.

Ötéves korában egy öregasszony érkezett érte.
Egy eltört borotvapengét használt — érzéstelenítés nélkül, fertőtlenítés nélkül.
Warist bekötötték, egy fadarabot haraptatva tartották.
Anyja fogta, nagynénje leszorította.
Aztán elkezdődött a beavatkozás:
a női nemi szervek megcsonkítása (a legszélsőségesebb, III-as típus).

Mindent eltávolítottak, majd akáciatövisekkel és fehér cérnával összevarrták, mindössze egy gyufaszálnyi nyílást hagyva.
A fájdalom kimondhatatlan volt.
Egyik nővére belehalt. Két unokatestvére is.
Waris azonban túlélte.

Anyja azt mondta, „szükséges”. Allah nevében, a hagyomány nevében.
Szomáliában jártak, ahol a nők becslések szerint 98%-át éri ilyen megcsonkítás.

Tizenhárom évesen apja bejelentette, hogy férjhez adja.
Egy hatvanéves férfihoz.
A menyasszony ára: öt teve.

Anyja csendben segítette megszökni az éjszaka leple alatt.
Waris egyedül menekült át a sivatagon.
Egy tizenhárom éves lány, térkép, pénz és védelem nélkül, a világ egyik legveszélyesebb táján.

Eljutott Mogadishuba.
Onnan nagybátyja — frissen kinevezett londoni nagykövet — magával vitte Angliába, háztartási alkalmazottként.
Waris írástudatlan volt. Nem beszélt angolul. Fizetség nélkül dolgozott.

Amikor a család 1985-ben visszatért Szomáliába, Waris maradt —
illegálisan, egyedül.

Szobát bérelt a YMCA-ben. McDonald’sban takarított.
Esténként angolt tanult.
Tizennyolc éves volt, teljesen egyedül egy idegen országban.

1987-ben egy nap belépett egy híres divatfotós, Terence Donovan a McDonald’sba.
Meglátta Waris arcában a különleges szépséget és kisugárzást.
Megkérdezte, lenne-e modell.
Waris igent mondott.

Waris Dirie

Még ugyanabban az évben a Pirelli-naptárba fotózták — egy másik fiatal nővel együtt, akit Naomi Campbellnek hívtak.
Ettől a pillanattól az élete kifordult sarkaiból.

Párizs, Milánó, London és New York kifutóin vonult.
A Chanel, a Levi’s, a L’Oréal, a Revlon arca lett.
Ő volt az első fekete nő Oil of Olay reklámban.
A Vogue, Elle, Glamour címlapjára került.
Bond-lányként szerepelt a Halálos rémületben című filmben.
Egy álmot élt.

De a múltja árnyéka minden nap ott volt vele.
A fizikai és lelki sérülések, amelyek a nemi szervi megcsonkítás következményei voltak.
Krónikus fájdalmak. Intimitási nehézségek.
Évekig hallgatott.

1997-ben, karrierje csúcsán, a Marie Claire újságírója, Laura Ziv készített vele interjút.
A divatos „Hamupipőke-történetre" készültek — de Waris másról akart beszélni.
„Ez a modell-sztori nem érdekes. Ha megígéri, hogy leírja, elmondok valami valódit.”
És Waris feltárta teljes történetét.

A világ először hallotta tőle:
mi történt vele,
és mi történik lányok millióival ma is.

A cikk Az excízió tragédiája címmel jelent meg — a francia cím maradt, de a tartalom világossá tette: ez a gyakorlat brutális emberi jogsértés.
Óriási visszhangot váltott ki.
Nemzetközi interjúk, televíziós szereplések, világszerte címlapok.

1997-ben Kofi Annan ENSZ-főtitkár különleges nagykövetté nevezte ki a gyakorlat felszámolásáért.
Waris visszavonult a divatból.
Küldetése volt.

Beutazta a világot, államfőkkel, Nobel-díjasokkal, sztárokkal találkozott.
Nemcsak modell volt.
A túlélő, aki nem hallgat tovább.

1998-ban megjelent az önéletrajza, Sivatagi virág.
Világsiker lett: több mint 11 millió példányban, 50 nyelven.
A világ először értette meg igazán, hogy a gyakorlat nem „tradíció”, hanem súlyos erőszak.

2001-ben és 2002-ben megalapította alapítványait Szomáliában és Európában a megelőzésért és a túlélők támogatásáért.
Berlinben, Stockholmban, Párizsban és Amszterdamban nyíltak központjai.
További könyvei jelentek meg.

2009-ben film készült az életéről — Sivatagi virág —, amely nemzetközi díjakat nyert.

De a legnagyobb változás globális volt.
A statisztikák drámaian csökkentek.
Törvények születtek.
Oktatási programok indultak.
Milliókat mentettek meg.

Waris ma ötvenes évei végén jár, de így szól:
„Azt akarom, hogy az életemben véget érjen a női nemi szervek megcsonkítása.”

Egy ötéves gyermek, akit erőszakkal tartottak le.
Egy tizenhárom éves lány, aki átszökött a sivatagon.
Egy tizennyolc éves bevándorló takarítónő.
A világ egyik leghíresebb modellje.
Az aktivista, aki megtörte a csendet.

Waris Dirie nemcsak túlélte.
A fájdalmát küldetéssé tette.
A hallgatását globális mozgalommá.
Hangja milliókat adott vissza a saját hangjukhoz.

Minden lány, akit ma megvédenek, az ő bátorságának egy darabját hordozza.
Minden törvény az ő történetének lenyomata.
Minden túlélő, aki egy Desert Flower Centerben segítséget kap, az ő nyomában jár.

A sivatag virágának született.
És gondoskodott róla, hogy millió másik lány is kivirágozhasson —
nem áldozatként, hanem erős, teljes, legyőzhetetlen nőként.

- forrás: Merj élni -


Szomáliától Magyarországig: Kafiya Said Mahdi története:

Kafiya Said Mahdi

Kafiya Said Mahdi tizennégy évesen menekült el Szomáliából, amikor édesapja eladta egy idős férfinak. Egy jobb élet reményében egy éven át utazott, bolyongott egy számára ismeretlen világ felé.
Magyarországig hatalmas utat tett meg, fizikailag és lélekben egyaránt.

Szomáliától Magyarországig -Kafiya Said Mahdi története - videó
forrás:TEDx Talks

Kafiya Said Mahdi

- - - - - - 

A sivatag virága Teljes film - videó

2025. december 8., hétfő

Mit tudott Ő, amit a Cia el akart titkolni? - Itzhak Bentov

Ez a videó Itzhak Bentov életét és titokzatos kutatásait mutatja be, amelyek 
annyira előremutatóak voltak, hogy a CIA is érdeklődött irántuk. 

Itzhak Bentov (1923-1979)
- tudós, feltaláló, misztikus és író -

Bentov olyan elméleteket dolgozott ki a tudatról, az energiáról és az emberi valóság szerkezetéről, amelyek megkérdőjelezik a tudomány mai határait. Fedezd fel, mit tudott ő, amit mások el akartak titkolni.

MIT TUDOTT Ő, Amit A CIA El Akart Titkolni? | Itzhak Bentov - videó
forrás: Titkok Könyvtára


Itzhak Bentov (1923–1979) szlovákiai születésű tudós, feltaláló, misztikus és író volt, aki túlélte a holokausztot, Izrael megalapításában is részt vett, majd az Egyesült Államokba emigrált. 

Számos találmánya közt szerepelt a navigálható szívkatéter, és úttörő szerepet játszott a bio-mérnöki iparágban. A tudatosság kutatásának egyik korai szószólója volt, több könyvet is írt erről a témáról.

 Korai évek és háború: 1923-ban született Humennéban, Csehszlovákiában (ma Szlovákia). A második világháború alatt a náci koncentrációs táborokban elvesztette szüleit, öccsét és húgát.

Izraelben: Túlélte a holokausztot, és a brit Palesztinába költözött, ahol a sóval kibucban élt. Bár nem volt egyetemi diplomája, csatlakozott az izraeli Tudományos Hadtesthez, amely a HEMED nevet kapta. 1948-ban részt vett Izrael első rakétájának megtervezésében a függetlenségi háborúhoz.

Amerikában: 1954-ben kivándorolt az Egyesült Államokba, Massachusettsben telepedett le, és 1962-ben amerikai állampolgár lett.

Feltalálóként és íróként: Irányítható szívkatétert és más orvosi eszközöket szabadalmaztatott, hozzájárulva a bio-mérnöki iparág fejlődéséhez. Úttörőként foglalkozott a tudatosság kutatásával, és több könyvet írt a témában.

Halál és örökség

Bentov 1979. május 25-én vesztette életét az American Airlines 191-es járatának utasaként, amely röviddel a chicagói O'Hare nemzetközi repülőtérről való felszállás után lezuhant. 
Halálakor Kaliforniába utazott, ahol tudományos és miszticizmussal kapcsolatos elképzeléseit egy japán tudóscsoportnak kellett volna bemutatnia. 55 éves volt. 

Lánya, Sharona Ben-Tov Muir angol professzor 2005-ben írt egy emlékiratot az apjáról, a The Book of Telling: Tracing the Secrets of My Father's Lives címűt. 
Csak apja halála után szerzett tudomást apja izraeli védelmi erőknél töltött életéről, és arról, hogy ő alkotta meg Izrael első rakétáját. Muir Izraelbe utazott, és kutatta az ott töltött éveket.

- forrás:wikipedia -

2025. december 6., szombat

Bízz a lelked erejében!


10 szabály (egyetemes igazság) az emberi léthez


1. Kapsz egy testet. Szeresd vagy utáld, egy életre a tiéd, így el kell fogadnod!
Az számít, ami belül van.

2. A leckéket felmutatják neked. Az élet egy állandó tanulási élmény, minden nap lehetőséget kínál arra, hogy egyre többet tanulj. Ezek a leckék kifejezetten rád vonatkoznak, és a tanulásod a kulcsa annak, hogy felfedezd és kiteljesítsd saját életed értelmét és relevanciáját.

3. Nincsenek hibák, csak tanulságok. A bölcsesség felé való spirituális fejlődés kísérletezés, próbálkozás és tévedések folyamata, így elkerülhetetlen, hogy a dolgok nem mindig a terv szerint alakulnak, vagy nem úgy, ahogy szeretnéd.
Az együttérzés a gyógyír a kemény önmagunk és mások feletti ítéletekre. A megbocsátás nemcsak egyetemes törvény, hanem „az érzelmi adósság törlésének aktusa is”. Az etikus, tisztességes viselkedés, a humor (különösen az önmagadon és saját szerencsétlenségeiden való nevetés képessége) megkönnyíti számodra, hogy a „hibákat” egyszerű leckéknek tekintsd.

4. A leckét addig ismételjük, amíg meg nem tanuljuk. Ami problémaként, kihívásként nyilvá- nul meg, ami ingerültséget és frusztrációt vált ki, az még több tanulsággal jár – mindaddig meg kell ismételni, amíg olyannak látod, és tanulsz belőlük. A tudatosságod és változtatási (változási) képességed megléte követelmény a lecke megtanulásához. Szintén alapvető annak elfogadása, hogy nem vagy a sors vagy a körülmények áldozata.
Fel kell ismerned az „ok-okozati összefüggéseket” (vagyis azért történnek veled a dolgok, mert amit gondolsz, és ahogy gondolod, és amit teszel, vagy ahogyan teszed, az rossz, azaz szembe helyezkedik az Univerzum és az Élet törvényeivel). Valakit vagy valamit hibáztatni szerencsétlenségedért menekülés és tagadás egyszerre; te magad vagy a felelős önmagadért, és azért is, ami történik veled. Türelemre van szükség – a változás nem megy egyik napról a másikra, ezért adj időt a változásra!

5. A tanulás nem ér véget. Amíg élsz, mindig van mit tanulnod. Haladj az „élet áramlásával”, ne küzdj ellene! Legyél elég alázatos ahhoz, hogy mindig felismerd saját gyengeségeid, és legyél elég rugalmas, és ne alkalmazkodj ahhoz, amit megszoktál, mert a megszokásokba ragadás (a merevség) megtagadja az új lehetőségek beteljesítését.

6. Az „ott” nem jobb, mint az „itt”. Lehet, hogy a másik kertje zöldebb, mint a tiéd, de az ottlét nem az örök boldogság kulcsa. Légy hálás, és élvezd, amid van, és azért, ahol tartasz az úton! Értékeld azt a bőséget, azt a szépséget és jóságot, azt a kegyelmet, ami körülötted (és benned) van, ahelyett, hogy olyan dolgokat kérnél és halmoznál fel, amelyek valójában nem vezetnek boldogsághoz! A jelenben élés segít elérni a békét.

7. Mások csak a tükreid. Aszerint szeretsz vagy utálsz valamit egy másik emberben, hogy mit szeretsz vagy utálsz magadban. Légy toleráns, fogadj el másokat olyannak, amilyenek, és törekedj tudatod tisztaságára, törekedj saját lényed, gondolataid és érzéseid valódi megértésére és objektív észlelésére! A negatív tapasztalatok lehetőséget kínálnak a régi (akár inkarnációkon át hurcolt) sebek begyógyítására. Támogass másokat, ezzel vagy leginkább önmagad mecénása! Ha nem tudsz másokat támogatni, az annak a jele, hogy nem elégíted ki a saját szükségleteid.

8. Rajtad múlik, hogy mit gondolsz az életedről. Minden eszközzel és erőforrással rendelkezel, amire szükséged van. Az, hogy mit kezdesz velük, az egyedül tőled függ. Vállalj felelősséget magadért (gondolataidért, érzéseidért, szavaidért, tetteidéért)! Tanulj meg elengedni, ha nem tudsz változtatni a dolgokon!
Ne haragudj semmi miatt; a keserű emlékek összezavarják az elmédet. A bátorságot akkor használd, amikor arra van szükség, hogy azt cselekedd, ami jó a számodra.

9. A kérdésekre a válaszok már benned vannak. Bízz ösztöneidben és legbensőbb érzéseidben, (akár belső hangként, akár inspirációként hallod őket)! Hallgass a megérzéseidre és a belső hangokra is! Láss, hallgass és bízz! Gyűjtsd össze inspirációidat!

10. Születéskor mindent elfelejtesz. Mindannyian isteni kegyelmi ajándékokkal, tehetségekkel, különleges képességekkel érkezünk, de a fizikai világba lépve -elszakadva lelkünk céljától és korábban megélt tapasztalatainktól- kételkedővé, cinikussá, hitetlenné és bizalmatlanná válunk.

A tíz szabály nem parancsolat, hanem egyetemes igazság, amely mindannyiunkra vonatkozik. Ha eltévedsz, igazodj mindig hozzájuk! Nincsenek más korlátok, mint amiket te magad állítasz. Bízz a lelked erejében!
Arra törekszünk, hogy bölcsek legyünk. A bölcsesség az életeken (inkarnációkon) átívelő út utolsó lépcsőfoka. Lépj fel rá!

- Késmárki László:A boldogság kulcsa -

A pozitív gondolkodás nagy könyve 2.kiadás Ankh kiadó 2024.
Késmárki László:A lélek kulcsa A sorsalakítás nagy könyve Ankh kiadó 2025.

- - - - - - -

A lélek ébredése - videó
- forrás:By Zsu -

2025. december 5., péntek

Szent Miklós-bazilika Bariban - Bistey Zsuzsa: Szent Miklós története


Bari egyik legjelentősebb nevezetessége a San Nicola-bazilika, amelyet 1087-ben alapítottak, hogy Szent Miklós ereklyéit őrizze. Ez a templom nemcsak a katolikus hívők, hanem az ortodox keresztények számára is zarándokhely, hiszen Szent Miklós, a Télapó legendájának alapjául szolgáló szent itt nyugszik.

Szent Miklós, ortodox ikon
- forrás: wikipedia -

Akkor kezdték építeni, amikor 1087-ben itáliai tengerészek Myrából, a törökországi szentély szarkofágjából elrabolták Szent Miklós csontjait. Ide hozták Bariba, ezzel a város egyike lett Európa legjelentősebb keresztény központjainak.

A San Nicola (magyarul Szent Miklós) bazilika Bari
forrás: wikipedia

Szent Miklós minden bizonnyal a legtöbbek által ismert és szeretett szent. A legendák szerint számos tettével rászolgált erre a népszerűségre, alakja mindmáig hirdeti az önzetlen adakozás, a szeretetteljes ajándékozás fontosságát. Magyarországon Kecskemét város védőszentje.

forrás: wikipedia

Miklós püspök 52 éves szolgálata alatt híressé vált bőkezűségéről, igazságérzetéről, jóságáról. 343 december 6-án érte utol a halál, majd szentté avatták.


Szent Miklós – a személye körül kialakult legendáknak köszönhetően halála után számtalan csoportnak vált védőszentjévé: pl. gyerekek, diákok, hajósok, kerskedők, zálogházak, illatszerészek. A katolikus és az ortodox keresztények egyaránt szentként tisztelik Miklós püspököt és az ereklyéket.


A templomban több értékes műemléket őriznek, ilyen Illés érsek trónja a 12. századból, ami az egyik legjelentősebb román kori faragott emlék, valamint az I. Anjou Károly által ajándékozott gyertyatartók.


Bariban először a Szent Miklós ereklyéket őrző kripta készült el, II. Orbán pápa szentelte fel 1089-ben. A templom felszentelésére 1197-ben került sor Hildesheimi Konrád, császári vikárius jelentétében.


Magyar vonatkozást is találunk. Itt őriznek egy olyan ereklyetartót, amit még Nagy Lajos királyunk adományozott a templomnak, amikor 1350. május 8-án -miután rövid ostrom után elfoglalta a várost – látogatást tett a templomban. Szent Miklós koporsójánál köszönetet mondott az Adriai-tengeren való sikeres átkelése miatt.
- forrás:kozelestavol.hu -

A kriptában rácsokkal elzárva őrzik Szent Miklós ereklyéit.

Szent Miklós üres szakofágja a törökországi Myrában
forrás:wikipedia

- forrás: kozelestavol.hu -

„A legtöbb Mikulás piros kabátot visel. Néhányan azonban bundában vagy sötét palástban jelennek meg. Csak kevés valódi Mikulás van, és sok a hamis. Hogyan lehet különbséget tenni közöttük? Legjobb lesz, ha elmesélem nektek, ki volt az első, az igazi Mikulás, ki volt Szent Miklós.”
- Jakob Streit -


Bistey Zsuzsa - Szent Miklós története - videó
- 2021.12.06. Ispánk -
forrás: Filantroposz

2025. december 2., kedd

Erzsébet Zubor: TÜKÖRCSEREPEK - Mennyei közjáték

A Szánalom, Együttérzés, Szeretet 
Mennyei Lelki Segélyszolgálat diskurzusa


(Idő és hely nem létezik. Előre figyelmeztetünk, Kedves Olvasónk, hogy csak a szerző élénk fantáziája talált rá egy ilyen dimenzióra, a saját maga megnyugtatására. 
(Habár... attól még nem lehetetlen efféle szellemi szférák létezése.)

Téma: Megváltók és vallások I.

Ügyeletes Angyal:

Egy kis időre elhagyjuk a földi helyszínt a hősnőnkkel egyetemben. Ő most kissé nehéz helyzetben van, ám ígérjük, hogy a folytatásban jobbra fordul a hangulata.

Rangidős Angyal:

Békesség legyen velünk! Köszöntöm a Szellem Dimenzióinak Bölcs Karát! Tanácskozásunkat ezennel megnyitom.

Metafizikus Angyal:

Mint ismeretes, a metafizika tükröződései időről-időre megváltókat mutatnak fel, az anyagi világban működő kedvezőtlen tendenciák ellensúlyaképpen. Ők ennek a ködös Lét-óceánnak messzire világító tornyai. Az anyagi Lét gyermeteg örökösei többnyire értetlenül, mondhatnánk hálátlanul fogadják szellemi tanítóik áldozatát; tanaikat is csak akkor kezdik értékelni, amikor ők már visszavonultak az anyagi létezésből.

Filozófikus Angyal:

A megváltók, rögös földi pályafutásukat bevégezvén, egy új vallás alapítóiként vallásos imádat tárgyává magasztosulnak. A tanok idővel metafizikai tézisekké rögzülnek, ezek mentén létrejönnek az egyházak, és felépítik a saját templomaikat, és fokozatosan felépül az új vallás eszmei katedrálisa is. Ezzel bezárul a kör.

Rangidős Angyal:

Végezetül a nevezett intézmények küldetésüknek tekintik, hogy a túlvilági jutalom, illetve büntetés kilátásba helyezésével a Jó oldalra, vagyis Isten felé terelgessék a nyájat. Ezt a feladatot úgy tudják betölteni, ha kijelölik a hívők számára a határokat.

Filozófus Angyal:

Vagyis korlátokat, tilalomfákat szúrnak le saját territóriumukon belül.

Rangidős Angyal:

A vallás ezáltal válik az erkölcs mércéjévé. A túlságosan tág terekben hajlamos eltévelyedni az emberi természet, így tartják az egyházak, a szűkebb rendszerekben kisebb a tévelygés veszélye.

Védelmező Angyal:

Vegyük figyelembe, hogy e tilalomfák a káoszon uralkodó Rend biztosítékai. Ne feledjük, hogy a tabuk átlépése a kisodródás, a szétszóródás veszélyét rejti magában. A tilalomfák olyan oszlopok, amelyek a Jó és Rossz közötti különbséget, vagyis az isteni rend természetét hivatottak felmutatni.

Szabadgondolkodású Angyal:

A korlátolt emberi intézmények szeretik lerögzíteni megmásíthatatlan erkölcsi tézisek formájában a gondolkodást Istenről, a világról, a létezés kérdéseiről. Végül újabb
megváltók érkeznek, hogy a dogmákat feloldják, és ezzel ismét kitágítsák az ember tudatát a Létezés felé.

Filozófus Angyal:

S náluk az igazság, mivel nem lezárt rendszerben gondolkodnak.: „Én lerombolom ezt a templomot, és három napon belül felépítem újra” – ez a kijelentés nem akárkitől, hanem a keresztény világ megváltójától származik.

Szabadgondolkodású Angyal:

A megváltó keresztre szögezésének brutalitása intő példa, hogy Istent nem szabad lerögzítenie az embernek. Istent hagyni kell fejlődni, nőni az emberi tudatban, nem pedig megfeszíteni a dogmák nevében. A megváltók valódi küldetése az ember
felemelése az anyag korlátozott világából a szellemi tudás, a transzcendencia régióiba.

Misztikus Angyal:

A keleti tanok ezzel párhuzamosan az Egységbe való visszatérést hirdetik. Ez egy extatikus állapotnak fogható fel, amelyben a létezés tudata folyamatos örömérzéssel jár.

Védelmező Angyal:

A kereszténység alapeszméje, a szeretet is előidézhet hasonló lelkiállapotot, amikor végbe megy az átlényegülés csodája. A kereszténység története azt példázza, hogy ennek átélésére a rászorultak, a szegények, az elesettek, a kitaszítottak, a bűnösök, a
szenvedők bizonyulnak a legfogékonyabbnak.

Tárgyilagos Angyal:

Úgy tűnik, hogy a „jóllakott” emberből kiveszik az efféle áhítatra való képesség. A jólét elnehezíti az embert, túlságosan is földhözragadttá válik.

Szabadgondolkodású Angyal:

A „vallás tudorai” is képtelennek bizonyultak az effajta átlényegülésre.

Tárgyilagos Angyal:

Ezek után javaslom, hogy vegyük vizsgálat alá a vallás szükségességének kérdését.

Filozófus Angyal:

Máris jelezni szeretném, hogy értekezésünk tárgya transzcendens dimenziókat érint. Itt két egymáshoz kapcsolódó fogalomról van szó, mégpedig a hitről és a ráépülő vallásokról, s ez a kettő nehezen választható el egymástól. Ami a hit kérdését illeti, azt
ész érvekkel lehetetlen megközelíteni, mert a természetfeletti létezése érzéki tapasztalatok útján nem bizonyítható.

Rangidős Angyal:

Én amondó vagyok, hogy ne öntsük ki a gyereket a fürdővízzel együtt; az anyagi világ végső reménye egy mindenható értelemmel és hatalommal bíró, gondviselő, védelmező Erő, amit Istennek neveznek. Az ember alapvető szükséglete a benne való hit. Végeredményben ez hozta létre a különböző vallásokat.

Védelmező Angyal:

A fentiekben vetett hit az egyetlen reménysugár minden olyan teremtmény számára, aki a múlandó anyagban való létezésnél többre vágyik.

Tárgyilagos Angyal:

Az egyes népek saját istenük illetve isteneik létezését vallják, a saját felfogásuk szerint, vagyis egy öröktől fogva létező, hozzájuk képest összehasonlíthatatlanul tökéletesebb, magasabb rendű Szellemet.

Misztikus Angyal:

A teremtmények tudatában mindig is megvolt a szakralitás lenyomata. Isten fogalma a numinózus hatalmával bír az emberekre. Benne látják a természetfeletti ismérveit, úgymint a tökéletesség, igazság, bölcsesség, jóság, szépség, tisztaság, hallhatatlanság.

Tárgyilagos Angyal:

Azért ne feledjük, hogy a transzcendenciának más ismérvei is lehetnek. Van olyan vallás is, amelynek a hívei egy személyes, mindenható Isten nélküli, magasabb rendű erkölcsi elv avagy törvény működését tették maguké. Egyes keleti vallások úgy tanítják, hogy minden magasabb rendű törekvés célja, visszatalálni a kezdethez, az Egyhez.

Filozófus Angyal:

Példának okáért említsük meg a történelmi Buddha személyét, aki nem tulajdonított jelentőséget annak a más vallások részéről kardinálisnak számító kérdésnek, amely Isten létezését hirdeti. Így a világ teremtésének és végének alternatíváit sem osztotta meg az emberekkel. Ő, mint megvilágosult lény, a bölcsességgel párosuló együttérzést hirdette.

Metafizikus Angyal:

A Buddha tana mégsem materialista, hiszen a tudat elsődlegességét hirdeti, az anyag felett. A materialista felfogás szerint az anyag, a „mindenség alfa és omegája”. Ez utóbbi elmélet egyre elfogadottabbá válik a földi világban, mint az egyetlen ésszerű, helyes gondolkodás.

Filozófus Angyal:

Megjegyzem, hogy ha e szentenciaként hangoztatott elgondolás jegyében ilyen rohamosan fejlődik a tudomány, előbb-utóbb létrehozza a saját elmélete paradoxonát.


Rangidős Angyal:

E kétségtelenül figyelemreméltó tendencia következményeire még vissza fogunk térni, de most még ne szaladjunk előre.

Szabadgondolkodású Angyal:

Buddha, a megvilágosult azt tanította, hogy az ember merjen kételkedni, és csak azt fogadja, el ami a személyes meggyőződését képezi. Más vallási közösségek, egyházak viszont, hitbéli buzgóságtól vezérelve, ennél kevesebbért is kivégeztek, vagy máglyára küldtek embereket.

Filozófus Angyal:

Figyelemreméltó, hogy a buddhizmus a lélekről sem beszél, ezt a tudat fogalma váltja fel. Az anyagi létezést meglehetősen szkeptikusan felfogó buddhizmus a szenvedést jelentő élet legfőbb gyógyszerének az életvágy megszüntetését tekinti, illetve az
úgynevezett „arany közép utat”, vagyis a bölcs önmérséklet, a belátás, a tudatosság útját javasolja.

Tárgyilagos Angyal:

Valószínűnek tartom, hogy azért nincsen szó istenről, mert mit szólna Isten, a Teremtő az életvágy felszámolásához, hiszen az életvágyat a teremtéssel (lásd szaporodás) beleplántálta az emberbe.

Védelmező Angyal:

Ez a felfogás valóban eltér az általános istenhittől, mert egy isten, ugye, aki világot és lényeket teremtett, s hozzá olyan környezetet, hogy élvezhessék is a létezést, már csak hálából is elvárja teremtményeitől az élet igenlését, és a teremtés csodálatos műve iránti áhítatot.

Rangidős Angyal:

Abban viszont megegyeznek a vallások, hogy nem közömbös, hogyan él az ember, és miként fejezi be az életét. A test hanyatlását fel kell hogy váltsa a lelki-szellemi beérés, ahogy a bor is letisztulva élvezhető, és aromája csak növekszik idővel.

Metafizikus Angyal:

Amilyen tudattal távozik a halandó lény az anyag világából, olyan minőségben folytathatja fennmaradását a másik létdimenzióban.

Misztikus Angyal:

Tulajdonképpen mi a Hit? Egy messziről jött ősi üzenet. A Tudat legmélyén egy láthatatlan köldökzsinór van, ami arról biztosít, hogy „ne félj teremtménye a világnak, mert belőlem vagy, tőlem jöttél, és hozzám érkezel, az Élet és a Lét között ingázol, az örök körforgás része vagy.” A hit a Teremtés iránti áhítat. Honnan árad ez a csodálatos energia? A mozdulatlanságból kilépő Élet, a fény és árnyék örökös küzdelme, lüktetés, hullámzás, elmúlás és újjászületés, örök körforgás...

Filozófus Angyal:

Csak sejtelmeink vannak a térnek és időnek végtelen lehetőségeiről, hogy mi az itt, és mi az ott, s hogy tér és idő tágítható. Az ott letelt életed csak egy pillanat volt, s már újra itt vagy, megint csak fiatalon. Leéltél egy életet, ami nem volt valami fényes vagy
könnyű, ám nyugodt és könnyű a szíved, még ha üres az erszényed is, mert ha becsületesen játszottál, jutalmad, hogy játszhatsz még tovább, s még akár nyerhetsz is. Ha célba értél volna, az sem lenne jó, mert ott lenne a vég...

Tárgyilagos Angyal:

Összefoglalásként megállapítható, hogy a vallások szilárd alapját a transzcendens erőkben való hit biztosítja. A hit gyakorlatára jellemző azonban, hogy idővel megfellebbezhetetlen dogmává kristályosodik. A dogmák kinyilatkoztatott, leszögezett
és olykor megmásíthatatlan hitbéli meggyőződések. E hittételeket pedig kételkedés nélkül, megfellebbezhetetlen bizonyosságként kell elfogadni a híveknek.

Rangidős Angyal:

Ezekre épül az egyházi intézmények vallási rendje. Az egyház vezetői azzal érvelnek, hogy ha egyetlen téglát is elmozdítanak, széthullhat a vallás építménye.

Szabadgondolkodású Angyal:

No meg a vallással együtt oda lesz az egyház pozíciója, befolyása is.

Rangidős Angyal:

Javaslom, hogy foglaljuk össze az istenhiten alapuló vallások lényegét. Tehát a hívek a saját vallásuk keretei között és saját hitük szerint, könyörgéssel, imával, rituális gyakorlattal, áldozatokkal, vagy különféle mágikus eljárásokkal igyekeznek kieszközölni Isten, vagy az istenek kegyelmét, védelmét, vagyis a földi sorsuk jóra fordulását. A vallás gyakorlása során az emberek személyes kívánságaik, vágyaik teljesülését várják Istentől (vagy istenektől), s leginkább saját magukért, és szeretteikért imádkoznak.

Védelmező Angyal:

Isten szándéka természetesen eltérhet ettől a vágytól, az ember sorsát illetően. Isten útjai kifürkészhetetlenek és Isten malmai lassan őrölnek - így szokták mondani.

Tárgyilagos Angyal:

Ha kérésük nem talált meghallgatásra, a hívek úgy érzik, hogy Isten elhagyta őket. Vannak, akik önmagukat okolják, bűntudatot éreznek a tetteik miatt, és fogadalmakat tesznek a jövőre nézve, hogy Isten kedvébe járjanak. S ha nem sikerül Istent imával,
vagy egyéb rituális eszközökkel saját oldalukra állítani, előfordul az is, hogy közömbösnek, netán gyengének tartják saját istenüket. Megtörténik, hogy elvesztik hitüket Istenben (avagy az istenekben), és vágyaik kielégítését más utakon próbálják elérni. Ilyenkor erőt vesz rajtuk a materiális okoskodás, és minden elképzelésüket, figyelmüket az érzékileg megtapasztalható anyagi létbe helyezik át.

Szabadgondolkodású Angyal:

De hát Isten nem kívánság teljesítő automata! Úgy… tehát elvárják, hogy Isten pillanatonként beleavatkozzon a földi történéseikbe, igazgassa a sorsukat, segítse őket, támogassa elképzeléseiket, akár más embertársaik szándéka ellenében is? Végeredményben a saját álláspontjukra akarják rábírni Istent? Az emberek valóban ezt szeretnék elérni?

Tárgyilagos Angyal:

Lényegében igen. Az ember szempontjából nézve ez a jogos igény.

Szabadgondolkodású Angyal:

Az emberek netán sakkfigurák akarnak lenni, akiket Isten ide-oda rakosgat, az emberek sajátos elképzelése szerint, olykor egymás ellenében is? Talán Isten nem ruházta fel az embert a szabad akarat, a gondolkodás, a döntés jogával?

Filozófus Angyal:

A bibliai bűnbeesés filozófiája szerint Isten kitaszította a Paradicsomból a teremtményeit, mivel nem követték a parancsait. Ezzel megadta az embernek a lehetőséget, hogy a személyes tapasztalás útjára lépjen, válasszon Jó és Rossz között. Ám az ember még mindig nem képes belátni, hogy saját tettei idézik fel a fejére úgy a rosszat, mint a jót.

Szabadgondolkodású Angyal:

Az utóbbi gondolat egybeesik a keleti vallások Ok és Okozat tanával. Ebből is látható, hogy a vallások lényegüket tekintve nem különböznek egymástól, még akkor is, ha az egyházak a saját dogmáik gyakorlatát vélik az egyedül üdvözítő útnak.

Rangidős Angyal:

A különféle vallási tanok egy dologban azonos állásponton vannak, mely szerint az anyagi létben való tartózkodás tökéletlen állapot és csak átmenetinek tekinthető. A transzcendens gondolkodás szerint csupán az anyag van mulandóságra ítélve, mert a teremtmény lelke, avagy tudata túléli a test pusztulását, vagyis a halált. A földi élet utáni üdvösség tekintetében viszont már eltérnek az üdvtanok. 
Legyen meg mindenkinek a hite szerint! 
Leglényegesebb, hogy higgyünk a szeretet és a bölcsesség erejében.

(A konzultáció még folytatódik, de mi most elhagyjuk a mennyei dimenziókat. Ám megnyugtatjuk a kedves olvasót, hogy a fenti témában még bőven lesz mondanivalónk e könyv
lapjain.)

- Zubor Erzsébet -

- Részlet az "Androgünosz" c. művemből 2005-2020 -
Copyright Reserved © ARTISJUS (Hungary)

- - - - - - -

Kövi Szabolcs: Angyali sugallat - videó
forrás:koviszabolcs

2025. december 1., hétfő

A kislány megkérdezte, lehetek-e az apja, amíg meg nem hal, de egy okból visszautasítottam

 

Pontosan ezek voltak a szavai.

Hét éves, egy kórházi ágyban ülve, csövekkel az orrában, és felnézett rám – egy teljesen idegen, ijesztő kinézetű motorosra –, és megkérdezte, hogy úgy teszek-e, mintha az apja lennék addig, ami még hátravan.


58 éves motoros vagyok, Mike a nevem. Mindkét karomat tetoválások takarják, szakállam egészen a mellkasomon, és a Defenders Motorcycle Clubban utazom.
Minden csütörtökön önkénteskedek a Gyermekkórházban, és beteg gyerekeknek olvasok könyveket. Ez az, amit a klubunk tizenöt éve kezdett el, miután a bátyánk egyik unokája hónapokat töltött a gyermekonkológián.

A legtöbb gyerek eleinte fél tőlem. Értem. Nagy és hangos vagyok, és úgy nézek ki, hogy inkább egy motoros-banda filmben kellene lennem, nem egy gyerekkórházban.

De amint elkezdek olvasni, elfelejtik, hogy nézek ki.
Csak hallgatják a történetet.
Azt hittem, hogy ez fog történni Amarával is.
Márciusban, csütörtök délutánon léptem be a 432-es szobába.

A nővér figyelmeztetett, hogy ez új beteg. Hét éves. Negyedik stádiumú neuroblastoma. A három hét alatt, amióta bevették, nem volt családi látogatás.
"Egyáltalán nincs család?" Kérdeztem.
A nővér arca összeszorult. "Az anyja itt hagyta. Elhozta kezelésre, de soha nem jött vissza. Hetek óta próbáljuk elérni őt. Most már a gyermekvédelmi szolgálat is érintett, de Amarának nincs más családja. Nevelőszülői ellátásba kerül, amint elég stabil lesz ahhoz, hogy elmenjen."
"És ha nem elég stabil?"
A nővér elfordította a tekintetét. "Akkor itt fog meghalni. Egyedül."

Egy teljes percig álltam a 432-es szoba előtt, mielőtt bementem volna. Olvastam már haldokló gyerekeknek korábban is.
Sosem lesz könnyebb. De egy gyerek, aki teljesen egyedül halt meg? Ez egy újfajta pokol volt.

Halkan kopogtam, és kinyitottam az ajtót.
"Szia, Mike vagyok. Azért vagyok itt, hogy felolvassak neked egy történetet, ha szeretnéd."
Az ágyban lévő kislány rám nézett. Neki volt a legnagyobb barna szeme, amit valaha láttam. A haja a kemoterápia miatt eltűnt. A bőre szürkés árnyalatot kapott, ami azt jelzi, hogy a test küzd.
De mosolygott, amikor meglátott.

"Nagyon nagy vagy," mondta. Hangja halk és rekedt volt.
"Igen, ezt sokszor hallom." Felemeltem a könyvet, amit hoztam. "Van egy történetem egy zsiráfról, aki táncolni tanul. Hallani akarod?"
Bólintott. Így leültem az ágya mellé lévő székbe, és elkezdtem olvasni.
A könyv felénél jártam, amikor félbeszakított. "Mr. Mike?"
"Igen, drágám?"
"Van gyereked?"
A kérdés erősen megérintett. „Volt egy lányom. Tizenhat évesen meghalt. Autóbalesetben. Ez húsz évvel ezelőtt történt.”

Amara egy pillanatra elhallgatott. Aztán megkérdezte:
„Hiányzik, hogy apa légy?”
Összeszorult a torkom. „Minden egyes nap, drágám.”
„Az apám elment, mielőtt megszülettem” – mondta tényszerűen. „És anyukám idehozott, és soha nem jött vissza. A nővérek azt mondják, hogy soha nem jön vissza.”
Nem tudtam, mit mondjak erre. Mit mondasz egy hétévesnek, akit elhagytak haldoklás közben?

Amara tovább beszélt. „A szociális munkás hölgy azt mondta, hogy egy nevelőszülőkhöz fogok költözni, ha jobban leszek. De hallottam az orvosokat beszélni. Nem hiszik, hogy jobban leszek.”
„Drágám…”
„Semmi baj” – mondta. A hangja olyan nyugodt volt. Túl nyugodt egy hétéveshez képest. „Tudom, hogy haldoklom. Mindenki azt hiszi, hogy nem értem, pedig értem. Hallottam, hogy azt mondják, a rák most már mindenhol jelen van. Azt mondták, talán hat hónap. Talán kevesebb.”

Letettem a könyvet. „Amara, nagyon sajnálom.”
Rám nézett azokkal a hatalmas szemeivel.
„Mr. Mike, kérdezhetek valamit?”
„Bármit, drágám.”
„Leszel az apukám… amíg meg nem halok?”
A szoba elcsendesedett. Még a monitorok is elcsendesedni látszottak. Úgy éreztem, hogy ötvennyolc évem minden egyes órája ólomként nehezedik a vállamra.
Kinyitottam a számat, de először semmi sem jött ki rajta. Csak a saját lányom arcát láttam tizenhat évesen, ahogy a visszapillantó tükörben nevet, amikor utoljára élve láttam. Csak azt az űrt éreztem, ami azóta is tátong a mellkasomban.
Amara nem pislogott. Csak várt, kicsi, bátor és hihetetlenül nyugodt volt.

Igent akartam mondani. Isten segítsen, annyira akartam igent mondani, hogy fájtak a csontjaim. De én csak egy durva, öreg motoros voltam, aki hetente egyszer felbukkant a képeskönyvekkel. Hangosan motoroztam, sokat ittam, és még mindig voltak olyan éjszakák, amikor a halott lányom nevét kiabáltam egy üres házba. Mit tudtam én arról, hogy újra bárki apja lehetnék, akár csak egy rövid időre is?

Lenyeltem a torkomban lévő követ.
„Drágám… Megtiszteltetés lenne. De őszinte kell hogy legyek veled – már nem vagyok túl jó ebben az apás dologban. Lehet, hogy elrontom.”
Az egész arca felragyogott, mint a napfelkelte.
„Semmi baj. Gyakorolhatsz rajtam.”
És csak úgy újra megszületett a lányom.

Az ápolónők sírtak, amikor elmondtam nekik. A szociális munkás még jobban sírt, amikor azt mondtam, hogy ideiglenes felügyeleti jogot, orvosi gyámságot akarok, bármilyen papírt, ami lehetővé teszi, hogy hazavigyem, ha valaha is elég erős lesz, vagy minden egyes nap mellette legyek, ha nem. A klub teljes létszámmal jelent meg – huszonöt Harley dübörgött be a kórház parkolójába, halálra rémítve a biztonsági őröket, mígnem meglátták a minden motorra rászíjazott plüssállatokat.

A 432-es szobát átalakítottuk valami olyasmivé, ami már nem nézett ki kórházi szobának. Az egyik srác hozott egy rózsaszín ágyneműgarnitúrát.... Egy másik egy apró bőrmellényt hozott, aminek a hátára „Apucika” felirat volt varrva. Valaki tündérfényeket akasztott. Valaki más becsempésztett egy kiskutyát, amit határozottan nem volt szabad bevinni (csak tíz percre, de Amara annyira nevetett, hogy vissza kellett térnie az oxigénre).

A minden csütörtök mindennapossá vált. Olvastam neki a zsiráfkönyvet, amíg mindketten kívül megtanultuk, aztán áttértünk a Charlotte hálójára, majd a Harry Potterre. Amikor a kezei túl gyengék lettek ahhoz, hogy megtartsák a könyvet, én tartottam mindkettőnk helyett. Amikor a fájdalom erősödött, bemásztam abba a kis ágyba, és hagytam, hogy elaludjon a mellkasomon, miközben régi Johnny Cash dalokat dúdoltam, amiket a saját lányom szeretett.

Az orvosok folyton a fejüket rázták, mondván, hogy nem tudják megmagyarázni. A vizsgálati eredményei nem javultak pontosan – de nem is romlottak olyan gyorsan, ahogy kellett volna. Hat hónapból kilenc lett. Kilencből egy év.
Nyolcadik születésnapja reggelén Amara felébredt, és napvilágnál tisztábban azt mondta: „Apa, azt álmodtam, hogy futok. A lábaim működtek, meg minden.”
Megcsókoltam a kócos feje búbját. „Akkor megcsináljuk, kislányom.”

Két héttel később az onkológus behívott a rendelőjébe, tágra nyílt szemekkel, filmeket tartva a fény felé, mintha nem akarna hinni, annak amit lát. „A gerincében lévő daganatok… zsugorodnak. Én még soha…” Elhallgatott, megköszörülte a torkát. „Jelentős regressziót látunk. Nem tudom, hogyan magyarázzam meg.”
Tudtam, hogyan. Szerelem volt. Egyszerű, makacs, hangos, tetovált szerelem.

Tizennyolc hónappal azután, hogy megkért egy ijesztő motorost, hogy legyen az apukája „amíg meg nem hal”, Amara a saját két lábán kisétált a kórházból, fogva a kezem, apró bőrmellényében és az égnél is nagyobb mosollyal.

A klub egy fogadóbulit rendezett neki, ami megrázta a környéket. Voltak pónik. Volt egy ugrálóvár. Volt egy Harley-Davidson kerék méretű torta. És amikor lement a nap, és a tűzrakóhely ropogott, Amara felmászott az ölembe, felnézett a csillagokra, és azt suttogta: „Apu?”
„Igen, kicsim?”
„Azt hiszem, még sokáig nem fogok meghalni.”
Olyan szorosan öleltem, hogy éreztem mindkettőnk szívverését. „Jó” – mondtam, és a hangom rekedt volt, ahogy egy öregembernek kellene. „Mert most kezdek az apukád lenni.”

Most tizenöt éves. Még mindig rákmentes. Még mindig minden egyes nap apunak hív. Még mindig ugyanabban a rózsaszín lepedőben alszik, amit a 432-es szobából hoztunk.
És minden csütörtökön, esőben vagy napsütésben, együtt tekerünk vissza a Gyermekkórházba – én a Harley-mon, ő a hátsó ülésen kapaszkodik, mintha egész életében ezt csinálta volna –, és meséket olvasunk az új gyerekeknek, akik félnek és szenvednek.
Mert vannak dolgok, amik többet érnek, mint az évek, amiket kapsz.
Vannak dolgok, amik örökké tartanak.

- Edina Papp -

(Forrás: Mr Commonsense)

- - - - - - 

Szeretet energia (Gyógyító) - videó
forrás:angyalfeny