1. Az élet tanulást
jelent.
2. Ha szerepeket játszom, klisék és
minták szerint élek, tehát olyan emberként, aki egyáltalán nem én vagyok, ennek
megfelelő lesz az életem is.
3. Tudatosan és figyelmesen kell Itt
és Most lennem, önmagam úgy kifejezni, amilyen éppen most vagyok. Ezzel
egyidejűleg állandóan figyelnem kell magam, és feltenni a kérdést: valóban ez
vagyok én? Vagy csupán egy szerepet, egy viselkedési mintát valósítok meg, vagy
netán mások kívánságai, elvárásai, elképzelései és nézetei szerint élek?
4. Ha valóban tudatosan önmagam
vagyok, azt élem, amit e pillanatban tennem kell, azaz beteljesítem a
pillanatot, akkor összhangban élek önmagammal és az élettel.
5. Tanulni annyit jelent, mint
felfedezni, hogy az ember legbelül már mindent tud, és megélni, amit
felfedezett.
6. Az a feladatom, hogy amit
megtanultam, azt megéljem. Nem holt tudást kell gyűjtögetni, hanem tudatomat
tágítani, egyre szélesebbé és szélesebbé, mígnem mindent átfogóvá válok. Az
ember spirituális, mentális, emocionális és fizikai természetét egységgé kell
összeolvasztanom, és ebből az egységből kiindulva cselekednem a Teremtéssel
összhangban.
7. Az élet értelme az, hogy éljem a
saját életem! Ehhez önmagamra kell találnom, hiszen az élet csupán tükörképe
annak, amilyen vagyok. Az élet értelméhez tartozik az is, hogy tanuljak, hogy
taníthassak, és ezáltal a hozzám közel állóknak segítségére legyek!
8. Az élet értelme, hogy felfedezzem:
egyszeri és megismételhetetlen vagyok, és a magam egészen különleges és
egyedülálló módján járulok hozzá az élet egészéhez. Hogy igazi feladatomat
felismerjem és elvégezzem. Hogy „az élet üzeneteit” felismerjem, és annak
megfelelően éljek. Hogy felismerjem: valamennyi probléma csupán az élet által
állított feladat, amely egyben ajándékot is rejt magában – egy felismerést. A probléma
csupán a csomagolás, a felismerés az ajándék. Hogy felismerjem: a győzelem vagy
a veszteség mind-egy.
9. Az élet értelme szellemi örökségem
átvétele, azaz eredetem felismerése és felébresztése.
10. Mindenki azt kapja a sorstól, amit
ô maga előidézett. Teljesen mindegy azonban, hogy mit hoz elém a sors, hiszen
minden az én tanulásomat szolgálja, minden segítségemre van, minden engem
szolgál. Bármely percben megszabadulhatok a sors őrlő kerekétől, mihelyt
elengedem saját akaratomat: „…legyen meg az akaratod…” (Máté 6,10).
11. Az élet értelme az, hogy szeressünk
és éljünk!
12. Az élet értelme tapasztalatokat
gyűjteni, mely tapasztalatokból felismerések lesznek – ez az egyetlen, amit
életemből magammal vihetek.
13. Az én életem értelme az, hogy
önmagam legyek, hogy meglegyen a lehetőségem arra, hogy azt az életet éljem,
amelyért megszülettem
14. Életem értelme az,
hogy Igaz Valóm tökéletesebb formában
juttassam kifejezésre.
15. Senki nem végezheti eredményesen
hivatását, ha nem szereti a munkáját, ha a hivatás és az elhivatottság nem egy
és ugyanaz, ha nem az önmegvalósítást szolgálja és nem közhasznú.
16. Kezdetben volt az Egynek azon
akarata, hogy sok legyen, s ez az akarat teremtésként nyilvánult meg.
Valamennyi létező az ô akaratának kifejeződése.
17. Fejlődni csak akkor tud az ember,
ha valamely cél felé tart.
18. Életed egyszerű és egyedülálló
dallam, melyet te magad játszol az élet hangszerén. Teljesen mindegy, milyen
dallamot játszol vagy engedsz játszani rajta, a következményeket egyedül és
kizárólag te viseled.
19. Életem értelme az, hogy megtaláljam
igazságomat, és aszerint éljek. Ez az én ajándékom a világ és a többiek
számára. Ez az, amit kizárólag én tudok adni, ez az én legbensőbb tudásom, az
én Igaz Valóm bölcsessége, azé az istenségé, ami én vagyok.
20. Életem értelme az, hogy egyre
inkább felfedezzem saját egyszeri és megismételhetetlen voltomat, és ezt meg is
éljem.
21. Meghatározott szándékkal születtem
erre a világra. Beteljesülést csak akkor találok, ha elhivatottságomat
felismerem, elfogadom és elvégzem. A hivatásnak olyasvalaminek kellene lennie,
amiért az ember él, nem pedig amiből él!
22. Ha netán hamis hangot ütsz meg,
gondolj arra, hogy egyetlen ember sincs, aki hibátlanul játszana. Ám tanulj a
hibádból, hogy dallamod egyre tisztábban csengjen, az a dallam, amely neked
egészséget, szeretetet, harmóniát és örömet szerez.
23. A látszat mögött rejlő valóság az
abszolútum, egy öröktől fogva létező, mindenütt jelen lévő, határtalan és
megváltoztathatatlan princípium, amelyen még csak gondolkodni is lehetetlen,
hiszen korlátolt értelmünkkel képtelenek vagyunk felfogni mindent átfogó
határtalanságát. Ezt a minden létező mögött rejlő „egyetlen erőt” csak a
sokféleség jelenléteként ismerhetjük fel. Meghatározásához nem találunk
megfelelő kifejezést vagy hasonlatot, de létezik ez az „egyetlen erő”, amely
valamennyi manifesztálódott, korlátok közé szorított létező előzménye, melyet
teremtő őserőnek nevezhetünk, valamennyi létező szellemi ős okának vagy
Istennek.
24. Meghatározott céllal és feladattal
születtem a Földre. Beteljesülést csak akkor érhetek el, ha életfeladatomat
felismerem, elfogadom, és eleget teszek neki.
25. Az a feladatom, hogy
jólétet, egészséget, boldogságot és harmóniát teremtsek mindenki számára, és
felelősséget vállaljak mindenért. Az a feladatom, hogy életemet mesterművé
tegyem.
26. Aki a szellemi útra lép, annek
elsősorban birtokba kell vennie és értelmesen fel kell használnia mindazt, amit
már elért.
27. Élni annyit jelent, mint adni
önmagamat, a szeretetet, amely én magam vagyok, hagyni, hogy minden áramoljon,
semmit sem megkötni.
28. Minden, ami van, volt
és valaha is lesz, az örök, mert mindennek egy és ugyanaz az
alapszubsztanciája, minden az örökkévalóság manifesztációja. A tudós ezt az
alapszubsztanciát energiának nevezi, a metafizikus szellemnek, a hívő
egyszerűen istennek.
29. Igen gyakran csupán ezért keressük
a szeretetet valamely partnerkapcsolatban, mert képtelenek vagyunk magunkat
szeretni.
30. A szeretet adni akar, és az adásban
teljesíti ki magát.
31. A szeretet azt jelenti, hogy
megértően, tudatosan elfogadom a tökéletlent.
32. Azzal, hogy nem fogadjuk el
magunkat olyannak, amilyenek vagyunk, csak azt az érzésünket erősítjük, hogy
másmilyennek teremtettek bennünket. Másmilyenek azonban csupán akkor leszünk,
ha megváltoztatjuk magunkat.
33. A szeretet alaptörvénye annak az
erőnek, melyet mi Istennek nevezünk. Ha megtanulunk szeretni, és ezt párosítani
is tudjuk bölcsességgel, akkor tökéletesek leszünk. Feladatunk és egyben
életünk értelme is ezen a földön, hogy megtanuljunk szeretni. Nemcsak a
partnerünket, hanem egy olyan, mindent átfogó szeretet képességét kell
elsajátítanunk, amely többé már senkit és semmit nem zár ki.
34. Ezen a világon semmi sem történik
véletlenül, hanem minden az ok és okozat törvénye szerint működik. Minden élet
törvény.
35. A szeretetben mindig éppen azt a társat
találjuk meg, aki nekünk megfelel, ugyanis a rezonancia törvényének megfelelően
csak ilyen partnert tudunk magunkhoz vonzani.
36. Ha valakit szeretek, akkor
önmagamat adom, az illetőnek a legjobbakat akarom és kívánom, anélkül, hogy
ezért bármiféle ellenszolgáltatást várnék.
37. A szeretet az az öröm, amelyet
akkor érzünk, amikor a szeretett emberre gondolunk, vagy a társaságában
vagyunk, vagy valamely közösen végzett munkában beteljesülést találunk.
38. Szerelmesnek lenni és igazán
szeretni két különböző dolog, miként a virág és a gyümölcs. A gyümölcs
megjelenésével eltűnik a virág.
39. A kozmoszban mindennek
van tudata, függetlenül attól, milyen szinten jelenik meg. Nincs halott anyag,
miként nincsen vak, tudattalan törvény sem.
40. Mindenki alkot magának egy
ideálképet önmagáról, akár tudatosan, akár tudattalanul, és így saját másságát
nem fogadja el. Minthogy a külső csupán a belső tükörképe, ekképpen saját
külsejét is elutasítja. Az ideálkép azonban cél, és valamely célt csak úgy
érhet el az ember, ha nekivág az útnak.
41. A „kozmosz” szó rendet jelent, és
jelzi, hogy minden létező a kozmoszban benne rejlő teremtéstervnek
engedelmeskedik. Ez a teremtésterv a szellemi törvényekben fejeződik ki.
42. A szeretet azt
jelenti, hogy megnyitom magam, és beengedem a többieket, hagyom, hogy részt
vegyenek mindabban, ami engem foglalkoztat, megosztom magam velük, önmagamat
felkínálom nekik.
43. A szeretet egyszerre jelenti, hogy
adok és kapok, és mindig az adással kezdődik. Ez a szeretet, szerelem
legnagyobb titka.
44. Lelki társakként olyan szeretetben
élünk, amely szabadságot ad, és mindkét fél számára a továbbfejlődés távlatait
nyújtja. Ez a szeretet utat mutat ahhoz, hogy saját igazságomat megtaláljam és
kövessem.
45. A szeretet azt a vágyat kelti
életre szívemben, hogy a másik boldog legyen, és kész vagyok ennek érdekében
bármit megtenni: időt adni neki, ha időre van szüksége, figyelmet, ha
figyelemre van szüksége, és szabadságot, ha szabadságra van szüksége.
46. Mindarra, ami bennünket tökéletessé
tesz, szükségünk van, és magunkhoz vonzzuk. Azt mondhatjuk hát, hogy az
alapvető hasonlóságok egy kapcsolat alapját adják, az egymást kiegészítő különbözőségek
pedig az igézetet.
47. Lelki társamat a lélek szintjén
találom meg, nem a szerepek és elvárások szintjén. Ekképpen lesz ô az én
számomra „kapu a belső Paradicsomhoz”, amely saját tökéletességemhez vezet. Úgy
szeretem őt, ahogy van, és nem olyannak, amilyennek véleményem szerint lennie
kell.
48. Mihelyt megszabadulunk attól a félelmünktől, hogy
egyedül maradunk, képesek leszünk partnerünknek is nagyobb szabadságot adni.
Csak ekkor válik lehetővé az igaz szeretet, mert a szeretet nem zár be, és nem
tart fogva. Ha megpróbáljuk a másikat láncra verni, meghal a szeretet, és nem
marad belőle más, mint a megszokás.
49. A szeretetben nem várok feltétlen
viszonzást, cselekedeteim mozgatórugója a gyengéd odafigyelés, nagyrabecsülés
és csodálat. Szerethetek mellette másokat is, és ezt a jogot neki is megadom.
50. A lélektársi kapcsolatban az a cél,
hogy teljesen önmagam legyek, és a társamat hozzásegítsem ahhoz, hogy
mindazokat a gondolat- és érzelemmintákat feloldja, melyek bennünket újra meg
újra az elvárások és szerepek szintjére rántanak le. A szabadság és bizalom
légkörében élek vele, amelyet kizárólag az igaz szeretet, szerelem tesz
lehetővé.
51. Szabadság létezik valamely társ
szeretete, szerelme nélkül is, a szeretet azonban nem létezik szabadság nélkül.
52. A szerelmes birtokolni akarja
szerelmét, kisajátítani, függővé tenni. Csakhogy mindaddig, amíg a szeretetben
a függőségnek bármilyen formája megvan, a kapcsolat nem tökéletes.
53. A szeretet azt jelenti, hogy
örömmel munkálkodom mások javán, és hozzájárulok személyes kibontakozásukhoz.
54. Minden ember keresi ideális társát,
és csak kevesen érzik úgy, hogy meg is találták. Az ideális társ, az
úgynevezett lelki társ az, aki mindkettőjük számára lehetővé teszi az optimális
fejlődést. Nem csupán két ember közötti kapcsolatról van szó, hanem két lélek
között létrejött kapcsolatról, s ebből a tényből az együttélésre és a
szeretetre vonatkozóan nem kevés tanulság vonható le.
55. Vonzódunk a hozzánk hasonlókhoz,
mert általuk megerősítve érezzük magunkat abban, amilyenek vagyunk.
56. Egy ember egész
életében az ideális partnert kereste. Gazdag lett és híres, de egyedül maradt.
Amikor megöregedett, megkérdezte őt egy riporter, sikerrel járt-e a
keresgélése, mire ô ekképpen válaszolt: „Igen, megtaláltam az igazi párom.
Amikor harmincéves voltam, akkor találkoztam vele. De sajnos ô is az ideális
partnert kereste!”
57. Rendre elkövetünk egy hibát: kívül
keressük a szeretetet – azt akarjuk, hogy bennünket szeressenek. Csakhogy nem
kaphatok több szeretetet, mint amennyit magam képes vagyok adni.
58. Vannak emberek, akik félnek az
egyedülléttől, társ nélkül életképtelennek tartják magukat, úgy érzik, nem
tudnak egyedül boldogok lenni, és azt remélik, hogy egyedüllétük megszűnik,
mihelyt egy másik emberrel élnek együtt. Két boldogtalan ember azonban nem lesz
csupán azáltal boldog, hogy együtt él, különösen nem akkor, ha ehhez még az a
félelem is társul, hogy a másikat elveszíthetem. Az igaz szeretet nem félelemre
épül.
59. Ha megtanulom, elsajátítom az
egyedüllét művészetét, akkor tiszta öntudatra ébredek, az egy-létbe jutok.
Ebben a tudatban intenzív és mély kapcsolatba kerülök másokkal és rajtuk
keresztül a mindenséggel, mely kapcsolat nem a gondolkodás révén jön létre,
hanem a létezés minden szintjét átfogja.
60. A társkapcsolat értelme abban
rejlik, hogy a partner szembesít a hiányosságaimmal, megmutatja, hol nem vagyok
még egészséges.
61. Az igaz szeretethez
vezető úton az első lépés, hogy úgy kell a másikhoz odafordulni, hogy érte
semmi jutalmat ne várjak, és magából az odafordulásból nyerjek magam számára
boldogságot és megelégedettséget. Ha mégis kapok valamit, akkor az egy plusz ajándék.
62. A tartós szeretet
feltételei: csodálat, mindkét felet lelkesítő feladat, megértés.
63. Keressük az ideális partnert, s
közben megfeledkezünk arról, hogy a rezonancia törvénye értelmében csak akkor
tudjuk magunkhoz vonzani az ideális partnert, ha előbb mi magunk válunk ideális
partnerré. Így tehát az a társ, akivel e pillanatban éppen együtt vagyunk,
pontosan az ideális társunk, minthogy éppen azt a leckét kínálja nekünk, melyet
még meg kell tanulnunk ahhoz, hogy valóban ideális társak legyünk.
64. A szeretet olyan, mint egy magányos
hegyi kunyhó, amelyben az ember csak azt találja, amit magával visz.
65. Az egyedüllét olyan feladat, melyet
minden ember valamikor önmaga elé állít, és amely elől nem lehet megfutamodni:
meg kell oldania. Ez nem azt jelenti, hogy remetévé kell válni, az egyedüllét
nem fájdalmas magány vagy izoláció.
66. Az ideális társat csak akkor tudom
megtalálni, ha előbb magam is ideális társsá válok. A nagy szerelmet csak akkor
találom meg, ha önmagamban felfedezem. Ekkor ugyan már nincs szükségem kívülről
jövő szeretetre, szerelemre, ám csak így tudom lehetővé tenni, a
rezonanciatörvény szerint csak ekkor tudom magamhoz vonzani.
67. A másik féllel folytatott viták
végső soron önmagamhoz vezetnek el. Ekképpen a partner, aki mellett megmaradok,
mert szeretem, ideális társ számomra. Én pedig az ô számára. Együtt haladunk az
önmagunk felé vezető úton.
68. Ha a szeretetben boldog akarok
lenni, két dologtól kell megszabadulnom: attól a félelemtől, hogy nem fognak
eléggé szeretni, és attól a vágytól, hogy a másikat birtokoljam. Aki ugyanis
fél és birtokolni akar, végül mindent elveszít.
69. Ahhoz, hogy rátaláljak az igaz
szeretetre, elôször fel kell ismernem Istent az emberben, éspedig minden
emberben.
70. Az igaz szeretet tárgy
nélküli, egyszerűen áthat, és betölti lelkemet.
71. A szeretet a mi valóságos létünk,
ezért nem kell és nem is tudjuk megtanulni, csupán engednünk kell, hogy bennünk
létezzen.
72. A harmónia törvénye nemcsak a
természetben mutatkozik meg, hanem mindennapi életünkben is, mindabban, ami
velünk történik: társkapcsolatunkban, munkánk során, betegségben és
szenvedésben éppúgy, mint az egészségben és a boldogságban. Valahányszor az
ember önhatalmúlag megzavarja a harmóniát, ez a törvény haladéktalanul
kiegyenlít.
73. Polinézia püspökei a következő
parancsban fogalmazták meg a harmónia törvényét: „Ne bánts meg senkit és
semmit, ne zavard meg mások harmóniáját, mert ők is te vagy.”
74. Pantha rei, mondják a görögök, azaz
minden folyik. A természetben és az egész kozmoszban uralkodó rend örökös fejlődésre,
egy felsőbb létre utal.
75. Az evolúció törvénye magában
foglalja a változékonyság elvét. Semmi nem maradhat úgy, ahogy most van. Semmit
nem ragadhatok meg, nem tarthatok meg, mert minden, ami elkezdődik, az véget is
ér. Már a kezdet magában foglalja a véget, amely egyidejűleg valami újnak a
kezdete, ami ugyancsak véget fog érni, hogy ismét valami újnak adjon életet, és
ez így megy a végtelenségig. Ennek a megállapításnak ugyanis az ellenkezője is
igaz: ha minden véget ér, ami valaha kezdődött, akkor az, aminek nincs kezdete,
vége sincs: az egyetlen erőnek, az életnek, a létnek.
76. Minden, ami van, az „Egyből” jött
létre, és az „Egy” mindenben benne van. Minden része az egynek, és mégis egy
egész.
77. Ha valóban élek, a szeretet általam
lesz.
78. Csak akkor tudom valóban a saját
életemet élni, amikor más emberek elképzeléseitől elszakítom magam. Csak ekkor
tudom elfogadni magam olyannak, amilyen vagyok, és csak ekkor tudom magam
igazán szeretni, és ekkor válok képessé arra, hogy másokat is szeressek.
79. Ha tiszteletben tartjuk magunkat,
és jól érezzük magunkat a bőrünkben, megtettük az első lépést a harmónia felé.
80. Fel kell ismernem, valójában ki
vagyok: egy mindent átfogó tudat individualizált része, amely azáltal, hogy él,
részévé válik a teremtés szimfóniájának.
81. Az egész univerzumban nincs tehát
két dolog, lény vagy jelenség, ami tökéletesen azonos volna. Minden egyszeri és
egyedülálló, ez a pillanat is, amely még eddig soha nem volt, és ezután már
soha nem lesz. Az egész teremtés egy örök premier.
82. Az örök létezés, bár állandó
változásban van, sem nem csökken, sem nem növekszik – van.
84. Minden ember meghatározója a világ
sorsának.
85. Minden mozgásban van, semmi sem áll, minden
rezeg. Az energia és az anyag csupán különböző frekvenciájú rezgések
manifesztációja.
86. Minden mindennel összefügg, és
befolyásolja egymást.
87. Ha a gondolataink irányát
megváltoztatjuk, megváltoztatjuk egész életünket.
88. Minden anyagiban nem az anyag a
lényeges, hanem a szellemi struktúra, amit az ember esetében tudatnak nevezünk.
Igaz Valónk szerint valamennyien tiszta tudat vagyunk.
89. A hit aktiválja bennünk a
teremtőerőt, és arra kényszeríti az energiát, hogy az általunk kívánt formát
öltse magára.
90. Ami korlátok közé kényszerít, az az
én gondolatom és az én hitem. Ha megnyitom magam, gondolataimat és hitemet
kitágítom, megszüntetem ezeket a korlátokat, minden lehetővé válik számomra, és
a lehetetlen szót kitörölhetem a szótáramból.
91. Az ember gondolatain keresztül
tudja az energiát tevékenységgé alakítani.
92. Minden gondolat, minden érzés,
minden kívánság vagy akarat különböző frekvenciájú rezgés, és erejüknek,
illetve tartalmuknak megfelelően hatnak. Hasonlóképpen hat rám mindaz, amit észlelek
vagy amit elképzelek.
93. A tudósok energiának hívják azt,
ami rezeg, a metafizikusok szellemnek, a hívők pedig Istennek. Voltaképpen
mindegy, milyen néven nevezzük ezt a valóságot, amely létezik, és
rezgésfrekvenciája határozza meg a manifesztáció formáját, amely végeredményben
mindig az egyetlen erő kifejeződése.
94. Meg kell tanulnunk fegyelmezni
gondolatainkat, mert ez a feltétele annak, hogy helyesen, tudatosan
cselekedjünk.
95. Minthogy képesek vagyunk
gondolkodni, az a feladatunk, hogy felelősen részt vegyünk a teremtésben.
96. Mindent el tudok érni,
amire csak gondolok.
97. Az embert a gondolkodás képessége
különbözteti meg a többi élőlénytől.
98. Az anyag energia, az energia pedig
nem más, mint az egyetlen tudatos szellem tevékenysége.
99. Még ha háromezer vagy
harmincezer évig élnél is, mégis gondold meg, hogy senki nem veszíthet el más
életet, csak amit él, és nem élhet mást, csak amit elveszít. Egyre megy hát a
leghosszabb és a legrövidebb élet.
100. Különösen bemocskolja magát az
emberi lélek, ha saját hibájából fekélye a mindenségnek. Mert zúgolódni – bármi
miatt is, ami velünk történik – elrugaszkodás a természettől, amelynek csak egy
parányi része is magában foglalja valamennyi más lény természetét.
101. Ne gondold, hogy hasznodra van az,
ami egyszer valamikor talán arra késztet, hogy megszegd a szavadat, hogy
szemérmetlen légy, hogy valakit gyűlölj, gyanúsíts, megátkozz, hogy valaki
előtt alakoskodj, hogy olyant kívánj, amihez fal és takaró kell.
102. Semmi nem teszi nemesebbé a lelket,
mint ha valaki az élet jelenségeit módszeresen és tárgyilagosan tudja
vizsgálni, és mindig úgy tudja szemügyre venni őket, hogy világosan látja: a
dolgok melyik rendjéhez tartoznak, mire használhatók, mi az értékük az
összesség, mi az egyes ember szempontjából, ki a polgára annak a legmagasabb
rendű államnak, amelynek a többi államok mintegy csak házai.
103. Tartsd mindig készen alapelveidet az
isteni és emberi dolgok helyes megismerésére. Mindenben, a legcsekélyebb
dologban is úgy járj el, hogy ne felejtsd el: e kettő kapcsolatban van
egymással. Mert semmi emberi dolgot nem intézhetsz el jól az istenire való
vonatkoztatás nélkül. Ugyanez áll megfordítva is.
104. Ha belső parancsolód a természetet
követi, akkor úgy viselkedik az eseményekkel szemben, hogy mindig könnyen
igazodik ahhoz, ami lehetséges és adott.
105. Ha nem gondolod azt, hogy bántalom
ért, akkor nem is ért bántalom, s ha nem ért bántalom, akkor kárt sem
szenvedtél.
106. A jelen mindenki számára egyre megy.
Hiszen sem a múltat, sem a jövőt el nem veszíthetjük. Hogyan is vehetné el
valaki tőlünk azt, ami nem a mienk? Két körülményt vegyünk mindig figyelembe:
először, hogy minden öröktől fogva azonos formában ismétlődik, s nem számít,
hogy valaki száz, kétszáz évig vagy beláthatatlan ideig szemléli-e ugyanazokat
a jelenségeket; másodszor, hogy a leghosszabb és legrövidebb életre rendelt is
ugyanannyit veszít. Mert csak a jelen pillanattól fosztható meg, csak ez az
övé, s amije az embernek nincs, azt el sem veszítheti.
107. Ne fecséreld el életed hátralevő részét
másokról való képzelgésekben. Mert ha azon töröd a fejed, mit is csinál a másik
ember, miért csinálja, mit beszél, mit kíván, min mesterkedik – minden ilyen
megzavar és elvon téged saját vezérlő értelmed figyelmes szolgálatától. Zárj ki
tehát gondolataid köréből minden ötletszerűt, minden hiábavalóságot, még inkább
minden hiúságot és rosszindulatot.
108. Mindenki csak a jelenben él, ez
pedig röpke pillanat: a többi idő vagy már elmúlt, vagy bizonytalan. Arasznyi
az ember élete, arasznyi az a földzug, ahol él, de arasznyi a legtovább
fennmaradó hírnév is. Hiszen ezt a hírnevet gyorsan pusztuló emberférgek
egymást felváltó nemzedékei hordozzák, ezek pedig még önmagukat sem ismerik,
nemhogy arról tudnának, aki már régen meghalt.
109. Ha a józan ész szabályainak
megfelelő módon, buzgón, határozottan, békés lélekkel azt teszed, amit a
pillanat kíván, ha sem jobbra, sem balra nem nézel, hanem géniuszodat olyan
tisztán igyekszel megőrizni, mintha már vissza kellene adnod. Ha még hozzá mit
sem vársz és mitől sem remegsz: ha úgy cselekszel, hogy tevékenységed mindig
összhangban áll a természettel, és minden szavadban, megnyilatkozásodban beéred
a hősi időkre emlékeztető igazsággal, akkor boldogan élsz. Márpedig ebben senki
meg nem akadályozhat.
110. A jó embernek van egy különös
sajátossága: szíves örömmel fogadja, ami a sors rendeléséből történik vele, a
keblében lévő géniuszt nem mocskolja be, és képzetek zavaros tömegével sem
nyugtalanítja, hanem derültnek őrzi meg, és az istenségnek illendő módon
alárendelve magát, beszédében mindig igazmondó, cselekedetében mindig
igazságos. S még ha az egész világ kétségbe vonná is, hogy egyszerűen,
erényesen, derűsen él, akkor sem neheztel senkire, és nem tér le arról az
ösvényről, mely az élet céljához vezet, ahová kinek-kinek tisztán, nyugodtan,
minden földi béklyótól mentesen, sorsával kényszeredettség nélkül megbékélten
kell elérkeznie.
111. Az emberek búvóhelyet keresnek
maguknak: falun, tengerparton, hegyen. Micsoda korlátoltság! Hiszen megteheted,
amikor csak akarod, hogy önmagadba visszavonulj. Mert az ember sehová
nyugodtabban vissza nem vonulhat, mint saját lelkébe, különösen ha olyan a
belső világa, hogy beletekintve azonnal teljes békesség tölti el. A békesség
pedig azonos a lélek harmóniájával.
112. Minden, ami történik, igazságosan
történik, sőt mintha valaki érdem szerint rendelkezne. Továbbra is erre figyelj
tehát, s bármit csinálsz, azzal a szándékkal csináld: légy jó; jó a szó valódi
értelmében. Erre vigyázz minden cselekedetedben.
113. Boldogság és boldogtalanság,
szeretet és gyűlölet valójában ugyanannak a dolognak a két oldala.
114. Szellemi technikák alkalmazásával
segítséget tudok nyújtani embertársamnak, hogy gyengéjét erősségévé
változtassa, éspedig oly módon, hogy tudata rezgését megemelje, mert a pozitív
pólus mindig magasabb rezgésszámú. Tudatunk rezgésszintjének emelésével azonban
nem csupán magunkat változtatjuk, hanem egész életünket is, hiszen a rezonancia
törvénye értelmében más eseményeket, személyeket és életkörülményeket vonzunk
magunkhoz.
115. Minden létezőnek megvan a saját
individuális ritmusa, a növekedés és csökkenés. Mindennek megvan a maga
árapálya. Az inga ugyanannyit lendül ki jobbra, mint amennyit balra. Minden
szélsőséget egy ellenirányú szélsőség egyenlít ki.
116. Az egész lét egy állandó ki- és
beáramlás, amely két pólus között jön létre, ezért a ritmus törvénye szoros
összefüggésben áll a polaritás törvényével. Ez a törvény érvényesül a különféle
kultúrák születésében és letűnésében, valamint az ember szellemi
lelkiállapotában is. Ezért volna kívánatos, hogy mindenki találja meg a maga
individuális ritmusát, és ne annak ellenében éljen, hogy ekképpen felfelé ívelő
szakaszában saját ritmusunk lendítsen előre bennünket. Az aktivitás a pihenés
és lazítás szakaszaival váltakozik, és együttesen hozzák létre a harmóniát.
117. A megfelelés törvénye, azaz az
analógia azt jelenti: „Mint fent, úgy lent, mint lent, úgy fent. Mikén a
legkisebben, azonképpen a legnagyobban, miként bent, úgy kint.” A törvény azt
is jelenti, hogy egy adott tartalomhoz mindig egy adott forma illik – a
tartalom és a forma azonos.
118. A hasonló hasonlót vonz magához, és
általa megerősödik.
119. Viselkedésünk meghatározza a
körülményeinket.
120. Az ellentétek igaz természetük
szerint egyek és ugyanazok, bármely pillanatban átfordíthatjuk őket önmaguk
ellentétpárjába. A gyűlölet így fordítható át például szeretetbe. Nem kell mást
tennem, csupán álláspontomat megváltoztatnom, s a dolgok megváltoznak. A félelmet
bátorsággá alakíthatom, a sötétséget fénnyé. Tudatom rezgésének
megváltoztatásával „álláspontomat” változtatom meg.
121. Tudatunk rezgésének emelésével olyan
erőket és képességeket ébresztünk ekképpen bennük, amelyek létezéséről korábban
tudomásunk sem volt. A szó szoros értelmében „felébresztjük” az emberben rejlő
jót, ekképpen mi magunk válunk „gyógyszerré” a többiek számára – és áldássá az
egész világ számára.
122. A ritmus törvénye a teremtésben
mindenütt kifejezésre jut. A nappal után az éjszaka következik, és fordítva, a
születést követi az elmúlás, amely egy újabb születésnek a kezdete.
123. Ha saját ritmusunk felfelé ívelő
szakasza által magasabb tudásszintre kerülünk, és ott maradunk, a
kikerülhetetlen ellenirányú lendület nem sodor magával, a következő felfelé
ívelő szakasszal viszont ismét magasabbra vitethetjük magunkat. Ez a törvény az
ember örök létezését biztosítja, függetlenül attól, hol van: születés, halál és
újjászületés között mozog folytonosan, hiszen az élet örök.
124. Minden létezőnek a létezés minden szintjén
megvan a megfelelője.
125. Mindenki csak azt tudja magához
vonzani, ami pillanatnyi rezgésének megfelel. A félelem tehát magához vonzza
azt, amitől félünk.
126. A rezonancia törvénye nem más, mint
az energiaátadás törvénye, hiszen minden rezgés átadja a benne lévő energiát a
hozzá hasonló rezgésű testnek. Test és lélek ekként erősíti egymás rezgését és
ezzel a velük egylényű energiát.
127. A „véletlenek
láncolata” mögött mindig a rezonancia törvénye rejlik.
128. Amire valóban szükségünk van, az
ránk fog találni.
129. Tökéletes, egészséges, harmonikus és
boldog élet vesz körül bennünket, ám ebből csak annyi tud általunk
megvalósulni, amennyit tudatunk befogadni képes.
130. Befogadni annyit jelent, mint hinni.
A hitünk az egyetlen, amely a tökéletes élet megvalósítását korlátozza.
131. Miként a Nap és a Hold sem tud
visszatükröződni a zavaros vízben, azonképpen a mindenható sem tud
visszatükröződni egy olyan szívben, amely az „én” és az „enyém” ideájától
zavaros.
132. Az élet teljessége szellemi
örökségként áll rendelkezésünkre, éspedig minden pillanatban.
133. Aki a „belső teljességet” nem ismeri
fel, saját maga áll sikereinek útjába, megakadályozván, hogy az élet teljessége
manifesztálódhasson.
134. Az élet csak a belső valóságot tudja
a külső valóságban visszatükrözni.
135. Ismerjük fel, hogy legbensőbb
természetünk szerint gazdagok és sikeresek vagyunk!
136. Mindaz, ami velünk történik,
valójában lehetőség arra, hogy rajtunk keresztül a teljesség megnyilvánulhasson.
137. Semmiféle erőfeszítés és pozitív
gondolkodás nem vezet eredményre, ha legbelül folyvást arra gondolunk, milyen
korlátaink vannak, és mi mindenben szenvedünk hiányt.
138. Aki nem ad, nem is kap, aki nem vet,
nem is arat.
139. A teremtés szolgálatának óhaja a
szeretetből fakad.
140. Akkor lesz a bőség, a
teljesség állandó vendég nálunk, ha megértjük, hogy mi is teremtők vagyunk, és
a világ jobbításában magunk is hathatósan részt veszünk.
141. Már az is döntés, ha
valaki nem dönt.
142. Az embernek szabadságában áll léte
bármely pillanatában kiszabadulni a vágyak rabságából. Akkor válik szabaddá, ha
már semmire nincsen szüksége, felismervén, hogy a teremtés megadja mindazt,
amire neki valóban szüksége van ahhoz, hogy az életet teljességében kifejezésre
juttassa, hogy a teljességben éljen.
143. Minden birtoklás illúzió csupán. A
világon senki semmit nem birtokolhat, minden itt marad, amikor távozunk.
Kizárólag saját felismeréseinket vihetjük magunkkal, ezért is éltünk.
144. Szabadságunkban áll, hogy felismerjük
önmagunkat az egész részeként, hogy felismerjük, miért is születtünk, és
mindent elhagyjunk, amire feladatunk teljesítésében nincs szükségünk, és
kizárólag életfeladatunkkal, missziónkkal foglalkozzunk, ennek tiszta szívvel,
örömmel tegyünk eleget, és akképpen teljes életet éljünk.
145. Mindig olyan helyen kellene állnom,
amely az örökkévalóság felé nyitva áll.
146. Minden egyes gondolat megváltoztatja
sorsunkat, sikert vagy sikertelenséget, betegséget vagy egészséget, szenvedést
vagy örömet von maga után.
147. Ajánlatos minden életfeladatot
elvállalni és elvégezni, különben a sors kénytelen megismételni a leckét
egészen addig, míg a feladatot meg nem oldom.
148. Az életben az az ember halad a
legbiztosabban előre, aki a legjobban felkészült arra, hogy erejét optimálisan
használja fel, lehetőségeit pedig tökéletesen kiaknázza.
149. Életkörülményeinket gondolataink
által teremtjük meg.
150. Mi gondoljuk azokat a gondolatokat,
amelyek cselekedeteket vonnak maguk után, megteremtik a mi valóságunkat.
151. A legtöbb gondolatunk tudattalan, ám
ezek a tudattalan gondolatok, melyek például a gyermekkorban születtek, éppoly
hatékonyan működnek, mint mások véleménye, megállapítása, ítélete, melyet nap
mint nap hallunk, és tudattalanul befogadunk.
152. A bölcs és a bolond között az a
különbség, hogy a bölcs uralja a gondolatait, míg a bolondot a gondolatai
uralják.
153. Azok a gondolatok, melyektől nem
tudunk szabadulni, a végzetünkké válnak!!!
154. A legtöbb ember azért nem tudja
vágyait megvalósítani, mert nem tud uralkodni gondolatain. Szétszórja őket,
ahelyett, hogy egyetlen célra koncentrálna, és így érné el mindazt, amit csak
gondolni vagy hinni képes.
155. Ha figyelünk,
észrevesszük, hogy az élet minden pillanatban lehetőséget kínál nekünk, s életünk
máris gazdagabb, mi pedig boldogabbak leszünk!
156. Ismerjük fel: hiányra szükség van,
mert különben nem volna már mit tenni, csakhogy lehetőség is számtalan van, és
minden nehézség valójában egy álcázott lehetőség.
157. A boldogság nem szerencse kérdése,
hanem az élet által bőségesen kínált lehetőségek meglátásának, felismerésének, kihasználásának
következménye.
158. Teljesen mindegy, honnan jövünk, a
döntő az, hogy most hová tartunk! Tegyük hát meg az első lépést a helyes
irányba, és életünk meg fog változni!
159. Minden gondolat egy teremtés,
amelynek meg kell valósulnia.
160. Életkörülményeim létemet tükrözik,
változtatni csak akkor tudok rajtuk, ha magam is megváltozom.
161. A problémák az élet által elénk
állított feladatok. Valamennyi egy-egy ajándék számomra, mert a végén, ha
megoldom, fontos felismerésre jutok.
162. Valamely feladat megoldására az a
legjobb időpont, amikor elém kerül.
163. A pozitív gondolkodáshoz
hozzátartozik a rendszeres lelki higiénia is, ami azt jelenti, hogy reggelente
mentálisan felkészítem magam a napra.
164. Ha nem oldom meg a feladatot, hanem
megpróbálok kitérni előle, arra kényszerítem a sorsot, hogy megismételje a
leckét esetleg olyan időben, ami a legkevésbé sem alkalmas, vagy olyan formában,
ami végképp nem kellemes.
165. A pozitív gondolkodás tehát azt
jelenti, hogy felismerem: minden, ami van, engem szolgál és nekem segít még
akkor is, ha kifejezetten kellemetlen vagy fájdalmas. Ennélfogva minden jó,
úgynevezett negatív nem is létezik, csupán olyan kellemetlen jóról
beszélhetünk, amelynek bekövetkeztét én tettem szükségessé.
166. A sikertelenség mindig csak közbülső
eredmény a végleges sikerhez vezető úton.
167. Mindazt, amit elgondolok, el is
tudom érni.
168. Visszatekintve életünk eddigi
eseményeire, láthatjuk, hogy valamennyi kívánságunk megvalósult, mely kellő
ideig foglalkoztatta tudatunkat. Ez negatív vágyainkra is igaz. A félelem, az
aggodalom stb. pontosan azt vonzza magához, amitől fél az ember.
169. A vágyak megfogalmazása
és a pozitív gondolkodás között a döntő különbség az, hogy az előbbi esetében
akarunk valamit, az utóbbi esetében pedig hiszünk valamit.
170. A vágyak megfogalmazása akarati
kérdés, amely mögött nincsen hit.
171. A hit nem más, mint a
belső bizonyosság, hogy amit kívánok, az meg is valósulhat.
172. A belső tartás teszi az embert
igazán pozitív gondolkodásúvá akkor is, ha az életben nehézségek adódnak,
hiszen felismeri bennük a feladatot és a lehetőségeket, melyeket az élet kínál
neki.
173. Fel kell ismerni, hogy minden jól van,
ahogy van, mert minden engem szolgál és nekem nyújt segítséget.
174. Hálatelt szívvel fel kell ismerni a
látszat mögötti valóságot, és biztonságban élni a lét teljességében.
175. Nyíltan és őszintén olyannak kell
elfogadni az embereket, amilyennek megismertük őket.
176. Bizalommal kell viseltetni érzéseink
iránt, és ismerni értékeinket, a teljességben élni.
177. Az életet csak szemlélni, de nem
ítélni kell, és nagy szeretettel hagyni, hogy az történjen, aminek meg kell
történnie.
178. Akarnunk kell tanulni és megérteni,
megbocsátani és helyesen cselekedni. Azt kell akarnunk, amit tennünk kell!
179. Meg kell hallanunk, mit akar az
élet, és saját akaratunkat el kell engedni, és hagyni, hogy az Ô akarata
beteljesüljön!
180. Meg kell tanulnunk, hogyan fejezzük
ki magunkat világosan, és véget kell vetnünk a szavak inflálódásának.
181. Meg kell tanulni, hogy kéretlenül
senkinek ne adjunk tanácsot.
182. Legyünk tekintettel másokra, legyünk
megbízhatóak és állhatatosak, függetlenül mások elvárásától.
183. Tanuljunk meg adni és
kapni, és a „belső vezetőre” hallgatva a megfelelő pillanatban azt tenni, amit
kell.
184. Rendszeresen vonuljunk vissza
magányunkba, és szakítsunk időt az imára és a meditációra.
185. Ápoljuk harmonikus kapcsolatainkat,
és örüljünk a legkisebb dolognak is.
186. Örüljünk, hogy élünk, de legyünk
készen bármely pillanatban a távozásra.
187. Tudatának megnyitásával
és irányításával mindenki maga határozza meg azt a szintet, ahol él. Tanulja
meg, hogy olyan gondolatokra gondoljon, melyeknek következményét szívesen látja
megvalósulni életében. A láthatatlan ugyanis nem azt jelenti, hogy egyben
hatástalan is!
188. Szellemi-lelki fertőzés a harag, a
félelem, a stressz, az aggodalom, a gyűlölet, a bűntudat, az agresszió.
Egyikkel-másikkal vagy akár ezek kombinációjával valamennyien újra meg újra
megfertőződünk, s ez ellen csak a rendszeres lelki higiénia nyújt segítséget.
Ennek egyik legfontosabb eleme az esti „mentális újra átélés”, amely során
valamennyi fertőzött energiát feloldjuk, és a negatívat pozitívvá formáljuk át,
mielőtt kárt okozhatnának bennünk. Fontos az is, hogy minden embert a
legnagyobb jóindulattal, sőt szeretettel el tudjunk fogadni olyannak, amilyen.
189. Minél nagyobb az értelem, annál
kisebb szükségünk van a gondolkodásra, mert egyszerűen felismerjük a látszat
mögött lévő valóságot anélkül, hogy gondolkodnunk kellene rajta.
190. Ha szeretetből
cselekszünk, biztosak lehetünk benne, hogy minden pillanatban azt tesszük, ami
a legmegfelelőbb.
191. Gondolkodni nagyszerű dolog, és meg
kell tanulnunk helyesen élni vele, ám soha ne feledjük, hogy a gondolkodás
mindig csupán pótlék: a leglényegesebbet, a bölcsességet és a szeretetet
helyettesíti.
192. Azzal, hogy mérgelődünk, valójában
mások hibája miatt önmagunkat büntetjük, tudatunk negatív rezgésével önmagunkat
gyengítjük, és teljesítőképességünket csökkentjük épp akkor, amikor a legjobb
formában kellene lennünk.
193. Senki nem engedheti meg magának azt
a luxust, hogy mérgelődjön; a bosszúság csak újabb bosszúságot szül!
194. Akkor emlegetünk nehézségeket,
gondot, bajt problémát, amikor a körülmények nem felelnek meg
elképzeléseinknek.
195. Ha semmit nem várok el, nincs is
okom arra, hogy bosszankodjam. Ugyanis már semmi nincs bennem, amivel a körülmények
konfrontálódnának.
196. A nehézségek ráirányítják a
figyelmet valamely tökéletlenségemre, s ahogy tökéletesítem magam, úgy tűnnek
el rendre a nehézségek, hasonlatosan ahhoz, ahogy az ok megszüntetésével
megszűnik az okozat is.
197. A bosszúság egyúttal
agresszió is, amely diszharmóniát okoz, ami pedig betegséget idéz elő. Aki
bosszankodik, az nem ért egyet az élettel, nem fogadja el az életet úgy, ahogy
van. Ám teljesen mindegy, min bosszankodunk, azon ugyanis a mi bosszúságunk
semmit nem változtat.
198. Bármin is bosszankodunk, mindig az
egészségünkkel fizetünk érte.
199. Aki nem tudja túltenni
magát a sértéseken, az nem elég bölcs, és önbizalma is kevés.
200. Minden embert olyannak
fogadok el, amilyen, és ráhagyom, hogy megváltozik-e és mikor.
201. Nem mindenki lehet a barátom, de
mindenki a tanítóm.
202. Amíg elvárásaim vannak, újra meg
újra csalódni fogok.
203. Ha az emberek gyakrabban fordulnának
magukba, ritkábban lennének magukon kívül.
204. Minden képszerű elgondolásunk arra törekszik,
hogy megvalósuljon.
205. Jó, ha tudatosítjuk magunkban, hogy
csak azt tudjuk fogadni, aminek jövetelét már látjuk lelki szemeinkkel.
206. Az élet megteremti azokat az
életkörülményeket, amelyeket mi „belső képként” látunk és rögzítünk.
207. Túlságosan nagyra értékeljük a tudást,
és túlságosan keveset tudunk a hit gyakorlati értékéről.
208. A hit nem más, mint emlékezés az ember
saját isteni természetére.
209. Nem az történik amit akarunk, hanem
az, amiben hiszünk. A hit szellemi ereje összekapcsol bennünket az univerzum
egyetlen erejével, amely számára nincsen lehetetlen.
210. A tudás tényeket állapít meg, a hit
tényeket teremt.
211. A világba küldött
áldás a gondolatenergia legtisztább és legfinomabb formája, és az univerzum
leghatalmasabb erejét, az isteni szeretetet mozgósítja.
212. Minden teremtés okozat,
amely mögött egy teremtő áll, akinek az akarata a teremtettben megvalósul. Ahol
teremtés van, ott teremtőnek is lenni kell, hiszen a törvény így szól:
„Semmiből nem lesz semmi.”
213. Csak addig beszélünk véletlenről és
szerencséről, amíg fel nem ismerjük az összefüggéseket.
214. Megáldhatok barátot és ellenséget,
várost és vidéket, mindazt, ami életemet betölti, s ekképpen minden áldás lesz
számomra.
215. Amit mi véletlennek nevezünk, az nem
más, mint valamely rejtett ismeretlen ok kifejeződése.
216. Az áldás azt is jelenti, hogy nem a
külső jelenségekre figyelünk, hanem a jót látjuk meg, s ezáltal életre is
keltjük.
217. Amit tiszta szívemből megáldok, az
áldásként száll vissza rám.
Ha megáldok egy „ellenséget”, egy barátot nyerek vele.
218. A világon minden az ok és okozat
elve szerint működik.
219. Soha semmi nem történik ok nélkül.
220. Az ok és okozat törvényének hatását
akkor érezzük legelevenebben, amikor ez az ember számára végzetként
jelentkezik.
221. Megáldhatok minden létezőt. Minden
embert, akivel találkozom, és ekképpen áldás lehetnék mindenki számára. Akár
nyomban hozzá is foghatok, éspedig azzal kezdve a sort, akit a legkevésbé
szeretek.
222. Amit tiszta szívemből megáldok, az
abban a pillanatban áldott is lesz. Az áldás hatalma azonnal megkezdi áldásos
tevékenységét.
223. Az, ami volt, mindig összefügg
azzal, ami lesz.
224. Megáldani annyit jelent, hogy egy
személy vagy egy helyzet számára Isten kegyelmét kérni; valamely személy vagy
helyzet számára jót kívánni.
225. Az ember szabadon
választhat, cselekedeteinek következményeivel szembesülnie kell. Ezt a végzet
törvénye rója ki rá, vagy az ok és okozat törvénye, amely végzetként
jelentkezik.
226. A sorssal való szembesülés, a vele
való elmélyült foglalkozás végül elvezet az egyetlen erőhöz, amit mi Istennek
nevezünk.
227. Minden egyes gondolat, érzés, szó és
minden cselekedet ok, amelynek okozata van, és minden okozat minőségben és
mennyiségben tökéletesen megfelel az oknak.
228. A végzet törvénye arra kényszeríti
az embert, hogy tudatosan teljes felelősséget vállaljon életéért, valamint
gondoskodik róla, hogy mindaddig szembesüljön cselekedeteinek
következményeivel, míg a saját maga által okozott problémákat fel nem oldja, és
ezáltal szabaddá nem teszi magát. A végzet törvénye tehát akkor avatkozik be,
amikor a teremtésben az ember maga nem tudja megteremteni a harmóniát.
229. Mindenki azt kapja, amit okozott. És
valahányszor kap valamit, azt maga okozta, függetlenül attól, hogy ki közvetített.
A másik ember csupán a végzet követe.
230. A végzet törvénye csupán szembesít
bennünket cselekedetünk következményeivel, és az egyén szabadságát semmiben nem
korlátozza.
231. A mód, ahogyan a végzet
megmutatkozik, elárulja, hogy okozója miként gondolkodott, érzett és
cselekedett.
232. A végzet nem
átláthatatlan isteni döntés, sem pedig vak véletlen, hanem egyszerű és
igazságos törvény, amely így hangzik: „Mindenki azt kapja, amit előidézett. Sem
többet, sem kevesebbet, és nem is mást.”
233. Az ember teremtője, hordozója és
túlélője saját sorsának.
234. A végzet döntéseink
következményeinek summája. Cselekedetem következményei elől nem menekülhetek.
235. A végzet nem dönt, csak kimondja:
„Ha ezt teszed, ez történik, ha azt teszed, az történik. Te vagy a teremtő, te
döntesz.
236. Aki ma elvet egy gondolatot, az
holnap cselekedetet arat, holnapután szokást, általa pedig a jellemet, végül
pedig a sorsát, a végzetét. Ám a szabad választás a miénk, mi határozzuk meg,
mit akarunk teremteni.
237. Mindenki szabadon döntheti el, mit
akar vetni, ám aratni azt lesz kénytelen, amit elvetett. Ha alaposabban
szemügyre vesszük, akkor az, amit az emberek végzetnek hívnak, nem más, mint a
teremtés.
238. A végzet törvénye folyvást azzal
szembesít bennünket, hogy ezen a világon minden az ok és okozat elvén működik:
„Ki mint vet, úgy arat, s amit aratunk, azt el is kellett vetnünk.”
239. A végzet törvénye
voltaképpen a harmónia törvényének egyik aspektusa, mely törvény arról
gondoskodik, hogy minden pólus megtalálja ellenpólusát, és ezzel semlegesíti
önmagát. Örömeink és szenvedéseink mértéke pontosan megfelel az általunk
előidézett okok mértékének.
240. Ebben az életünkben a következő
életünk feltételeit teremtjük meg, és tudatosan meghatározhatjuk, milyen sorsot
akarunk magunknak.
241. Isten nem jutalmazza meg a jót, és
nem bünteti a bűnöst – a bűnt kizárólag a bűn „bünteti”.
242. Isten soha nem fordul el tőlünk, mi
vagyunk azok, akik visszaélünk szabadságunkkal, ám bármely percben
visszatérhetünk az egység harmóniájába.
243. Különbséget kell tennünk végzet és
rendeltetés között. Az ember rendeltetése az, hogy Igaz Valójának
tökéletességét egyre tökéletesebb formában kifejezésre juttassa. Miként Jézus
mondotta: „Legyetek hát tökéletesek, amint mennyei Atyátok.” (Máté 5,48) Ám
hogy ezt milyen úton-módon érjük el, az a mi szabad választásunk és egyben a
végzetünk.
244. A gondolataink és cselekedeteink
által előidézett okok pontról pontra bevésődnek lelkünkbe.
245. Az „örökletes bűn” azt
jelenti, hogy minden újabb inkarnációval saját örökünkbe lépünk. Így ismerjük
fel a következő mondásban rejlő igazságot: „Senki nem árthat neked, csak te
magad!”
246. Minden cselekedet, amely az embert
közelebb viszi a harmóniához s ezzel Istenhez, jó cselekedet, ami pedig eltávolítja
ôt Istentől, s ezzel a harmóniától, az negatív.
247. Ezen életünk éretlen magjai
következő életünk talaján gyökeret eresztenek és gyümölcsöt hoznak. Teljesen
értelmetlen hát megfutamodnunk valamely nehéz helyzet elől, hiszen ezzel a
szituációval mindaddig konfrontálódni fogunk, míg meg nem oldjuk.
248. Vannak olyan cselekedetek, amelyeket
az emberi törvények nem büntetnek: kereskedelemnek álcázott lopás, üzletnek
álcázott csalás. Csak hogy bármilyen maszkot válasszunk is, az ok és okozat
törvénye érvényes marad.
249. Amint elhagyjuk a rendet,
elszakadunk attól a harmóniától, amelyet az élet ős okával való eggyé válás
jelent – bűnbe esünk, és ez az elszakadás maga a büntetés is. Ezt azonban én
okoztam, és csak én tudok véget vetni az elszakítottságnak.
250. Az ok és okozat láncolata nem a
születéssel kezdődik, és nem is ér véget a halállal, hanem összeköti az egyes
inkarnációkat, és bölcsen egymáshoz kapcsolja ôket.
251. Fejlődésünket megfelelő
gondolkodásmóddal elősegíthetjük, de nem megfelelővel le is állíthatjuk,
rendeltetésünknek azonban mindenképpen eleget kell tennünk.
252. Nem fehér lappal születünk, hanem
hozzuk magunkkal összegyűjtött sorsunkat és jellemünket. Ez a tény ad
magyarázatot a veleszületett betegségekre. Senki nem nulláról indul,
valamennyien viseljük előző viselkedésünk pozitív vagy negatív következményeit.
253. Hogy milyen emberek
kerülnek elénk, milyen helyzetekbe keveredünk, milyen dolgokat kapunk vagy
éppen vesztünk el, mindezeknek okát múltunkban kell keresnünk.
254. A nagyon bizonytalan ember, akinek
nincs belső tartása, önbizalomhiányban szenved, nincs elég kitartása és ereje
ahhoz, hogy akaratát keresztülvigye. Ezért aztán mindig olyan emberekkel
konfrontálódik, akikben ezek a tulajdonságok hatványozottan megvannak.
255. Az emberek negatív és pusztító
gondolatformái összegződnek, és háborúként, forradalomként, társadalmi
megmozdulásként vagy gazdasági válságként, összeomlásként manifesztálódnak.
256. Ha valóban megértettem a sorstörvény
vagy végzettörvény működését, akkor minden kellemetlenséget, sértést vagy
hálátlanságot hálatelt szívvel fogadok, mert szellemi fejlődésem útján nagyobb
segítséget jelentenek nekem, mint akármilyen baráti dicséret.
257. A társkapcsolat csupán támogatásként
szolgál az úton, amelyen végighaladva az egységet önmagunkban találjuk meg.
258. Igazi társkapcsolat kizárólag
két önálló, egészséges lény között jöhet létre, akik individualitásukat
mindvégig megőrzik. Csak így leszünk képesek szembenézni azokkal a
gyengéinkkel, melyeket a társunk segítségével fedeztünk fel, csak így
találhatjuk egymásra kozmikus tudattal és szellemi nyitottsággal.
259. A tökéletesség tehát nem azt
jelenti, hogy jó akarok lenni, mert amíg valamely ideálnak akarok megfelelni,
addig elválasztom magam tőle. A tökéletesség azt jelenti, hogy egész-ség vagyok,
egész önmagam vagyok.
260. A legkeservesebb tapasztalatokban a
legnagyszerűbb felismerések rejlenek, és a bölcs megtanulja, hogy épp ezekért
legyen a leghálásabb.
261. A szellemi érettségnek olyan fokán
kell állnunk, hogy meg tudjuk védeni magunkat a külvilágban. Azzal, hogy
visszahúzódunk és elfordulunk a hétköznapi dolgoktól, valójában az élet eleven
áradatától szakítjuk el magunkat.
262. Ha csak azt teszem, ami szívem
diktál, minden cselekedetem gyógyítani fog.
263. A csoportsors is visszahat
okozójára, mert a kiegyenlítő igazságosság elől senki nem menekülhet.
264. A társkapcsolatban jelentkező
nehézségek mindig belőlem fakadnak, nem pedig a másikból, értelemszerűen tehát
csak én tudom megoldani őket.
265. Újra meg újra olyan körülmények közé
születünk, amelyekre szükségünk van, amelyekben azokkal találkozunk, akik
rosszat tettek velünk, vagy akikkel szemben mi követtünk el valamit; akik
támogattak bennünket, vagy akiknek mi segítettünk, mígnem ki nem egyenlítődik
minden.
266. Nincs sem szerencse, sem szenvedés,
amire nem szolgáltunk rá, csak ok van és okozat.
(Kurt Tepperwein: A szellemi törvények – Kivonat)