2013. június 18., kedd

A szellemi törvények - A hatodik születés



A hatodik születés az önuralom, ami azt jelenti, hogy átadjuk Igaz Valónknak életünk és létünk felett az uralmat. 



Az ego felismerte önmagát mint Isten kifejezõdését, mint az isteni akarat individualizált aspektusát, s ettõl kezdve az ember egyre inkább "belsõ vezettetésû".
Ahogy a lélek az elsõ születésnél a fogamzással belép az anyagi világba, úgy jelenik most meg a szellemi világban az ember akaratának tanújaként. Az ember akaratának bizonyítékából meggyõzõdés lett, s ezzel a meggyõzõdéssel nemcsak másokat tud meggyõzni, hanem egész élete ennek a belsõ meggyõzõdésnek bizonyítéka lesz. Ettõl kezdve életével mondja el, amit mondani akar.
Ahogy a gyermek a második születéssel önálló lényként lép be az anyagi világba, úgy lép be az ember a hatodik születéssel tudatosan és önálló cselekvésre készen a szellemvilágba.
Valamennyi köteléket és függõséget eloldozott, és most már szabadon követi lelkiismerete szavát, és a külsõ parancsot is csak akkor veszi figyelembe, ha az egybecseng a belsõ hanggal.

Ahogyan a harmadik születéssel az ego felébredt, ugyanúgy kel életre a hatodik születéssel a vagyok, azaz az egységtudat: mindenben egy vagyok Istennel. Az ego feltámadásával hirtelen különváltam mindentõl. Igaz Valóm feltámadásával és annak felismerésével, hogy önmagamban vagyok, ismét visszatértem az egység Paradicsomába, ahol egy vagyok mindennel.
(Kurt Tepperwein)