A buddhizmus szerint egyáltalán nem meglepő, hogy léteznek halálközeli élmények, hiszen az egyén tapasztalása nem szűnik meg a halállal, léteznek úgynevezett köztes létek a halál és a következő születés között.
Abban minden vallás egyetért, hogy a halállal nem szűnik meg a létezés, a keleti hagyományok szerint azonban a tudat folytonossága további testetöltések soraként zajlik. A zsidóság egyes vonalai, valamint a misztikus kereszténység is a feltámadást újabb és újabb fizikai testetöltésként értelmezi.
Hasonló ez ahhoz, ahogy elalszunk, először geometrikus formák jelennek meg, majd egy sötét mélyalvás periódus kezdődik, utána pedig megjelennek az álmaink. Ezek a fázisok mind köztes létek, hiszen a két ébrenléti állapot között húzódnak.
Az alvást “kishalálnak” nevezik, mert teljes mértékben analóg a halállal és egy későbbi új testeöltéssel. A halálközeli élmények nem csak a klinikai halállal tapasztalhatók meg, hanem a magas szintű meditációkkal is még ebben az életben. A halálközeli élmények jellegzetessége, hogy az illető visszatér, tehát valójában nem halt meg, ezért elemzésükkor a halál folyamatának leírását az álmodással érdemes összevetni, egyes elemek, alagút, fénylény a köznapi, azaz a nem megvilágosodott halál tapasztalatai, egyes élmények pedig az álomvilágunk tapasztalásai.
- forrás:istentudja.24.hu -
Mi történik, amikor meghalunk? A halál folyamata buddhista szemlélettel - videó
forrás:Cser Zoltán
Mi van a halál után? - videó
forrás:Cser Zoltán
„Egyáltalán nem mindegy, hogy milyen minőségben él az ember”
Interjú Cser Zoltán buddhista tanítóval
Cser Zoltán közgazdásznak készült, miközben a barlangász és hegymászó szülők, a Mongóliában ásatásokat végző nagybáty hatására sokat olvasott a mongol és a tibeti kultúráról és csatlakozott egy buddhista rendszerű harcművészeti iskolához. Végül otthagyta az egyetemet, és beiratkozott az akkor induló A Tan Kapuja Buddhista Főiskolára, aminek ma ő a rektorhelyettese.
folytatás: