Mivel magyarázhatóak a halálközeli élmények, tapasztalatok?
A buddhizmus szerint egyáltalán nem meglepő, hogy léteznek halálközeli élmények, hiszen az egyén tapasztalása nem szűnik meg a halállal, léteznek úgynevezett köztes létek a halál és a következő születés között.
Abban minden vallás egyetért, hogy a halállal nem szűnik meg a létezés, a keleti hagyományok szerint azonban a tudat folytonossága további testetöltések soraként zajlik.
A zsidóság egyes vonalai, valamint a misztikus kereszténység is a feltámadást újabb és újabb fizikai testetöltésként értelmezi. Hasonló ez ahhoz, ahogy elalszunk, először geometrikus formák jelennek meg, majd egy sötét mélyalvás periódus kezdődik, utána pedig megjelennek az álmaink. Ezek a fázisok mind köztes létek, hiszen a két ébrenléti állapot között húzódnak.
Az alvást "kishalálnak" nevezik, mert teljes mértékben analóg a halállal és egy későbbi új testetöltéssel.
A halálközeli élmények nem csak a klinikai halállal tapasztalhatók meg, hanem a magas szintű meditációkkal is még ebben az életben.
A halálközeli élmények jellegzetessége, hogy az illető visszatér, tehát valójában nem halt meg, ezért elemzésükkor a halál folyamatának leírását az álmodással érdemes összevetni, egyes elemek, alagút, fénylény a köznapi, azaz a nem megvilágosodott halál tapasztalatai, egyes élmények pedig az álomvilágunk tapasztalásai.
A buddhizmus szerint egyáltalán nem meglepő, hogy léteznek halálközeli élmények, hiszen az egyén tapasztalása nem szűnik meg a halállal, léteznek úgynevezett köztes létek a halál és a következő születés között.
Abban minden vallás egyetért, hogy a halállal nem szűnik meg a létezés, a keleti hagyományok szerint azonban a tudat folytonossága további testetöltések soraként zajlik.
A zsidóság egyes vonalai, valamint a misztikus kereszténység is a feltámadást újabb és újabb fizikai testetöltésként értelmezi. Hasonló ez ahhoz, ahogy elalszunk, először geometrikus formák jelennek meg, majd egy sötét mélyalvás periódus kezdődik, utána pedig megjelennek az álmaink. Ezek a fázisok mind köztes létek, hiszen a két ébrenléti állapot között húzódnak.
Az alvást "kishalálnak" nevezik, mert teljes mértékben analóg a halállal és egy későbbi új testetöltéssel.
A halálközeli élmények nem csak a klinikai halállal tapasztalhatók meg, hanem a magas szintű meditációkkal is még ebben az életben.
A halálközeli élmények jellegzetessége, hogy az illető visszatér, tehát valójában nem halt meg, ezért elemzésükkor a halál folyamatának leírását az álmodással érdemes összevetni, egyes elemek, alagút, fénylény a köznapi, azaz a nem megvilágosodott halál tapasztalatai, egyes élmények pedig az álomvilágunk tapasztalásai.
Cser Zoltán Buddhista tanító
(forrás: tkbf.hu)
(forrás: tkbf.hu)
Cser Zoltán
Cser Zoltán halálközeli élményről 1. - videó
Karma gyakorlása, hatásai, 3 bódhicsitta, fénylény-, alagútélmény
Cser Zoltán halálközeli élményről 2. - videó
Az utolsó gondolat JÓ legyen! Zen történet. Halottlátó pap története
Cser Zoltán halálközeli élményről 3. - videó
A karma tiszta ok-okozati összefüggés. Bűntudat, döntéskapuk, szülők kiválasztása,.
Cser Zoltán 1986-ban kezdett foglalkozni a buddhizmussal, először egy kínai csan irányzatnak, majd egy tibeti irányzatnak lett a gyakorlója. Volt szerzetes, élt elvonulásban is. 2004-ben kezdett el tanítani a Tan Kapuja Buddhista Főiskolán, melynek oktatási rektorhelyetteseként dolgozott nyolc éven át. Jelenleg a Tan kapuja Buddhista Egyház igazgatója. A Tibeti Jantra Jóga, Vadzsratánc oktatója, meditációt tanít, ahol különösen fontos számára a helyes testtartás és légzés elsajátítása. Gyakran vesz részt vallásközi párbeszédeken, abszolvált doktorandusz az ELTE Belső-Ázsia, Mongolisztika tanszéken.
Látó vagyok? | Cser Zoltán - videó