2021. szeptember 2., csütörtök

MÜLLER PÉTER - "EMBERNEK LENNI NEM KÖNNYŰ"


                         "RÉGÓTA TUDATÁBAN VAGYOK A HALHATATLANSÁGNAK"

Müller Péter

Azt mondja, szokatlan tavaszünnep a mostani. Ráadásul 83 évesen is fantasztikusan érzi magát. Ezúttal húsvét kapcsán beszélgettünk a népszerű íróval, aki csodával határos módon esett át a víruson. 

A halál és az újjászületés egész életünk során folyamatosan jelen van. Az író a saját bőrén tapasztalta ezt, és nem csupán akkor, amikor 1956-ban csodálatos módon visszatért a túlvilágról hat halálos lövés után. 

"AZ ELMÚLÁS AZ ISTENI TERV RÉSZE" 

Azt mondja, életében sokadszorra úgy érzi, megújuló korszakát éli. „Ez különös, mert 83 éves elmúltam. Az ember ilyenkor nem megújulni szokott, inkább az elmenetelre készül. Mégis, lelkileg és fizikailag egyaránt pezsgő, szép időszakban vagyok. Nem először történik velem ilyen. Az élet végtelen megújulás, egy tavaszünnep. Minden kibontakozik, kivirágzik, elpusztul és újjászületik - és ez egyetlen életen belül is nagyon sokszor előfordul velünk. Épp ezért szerintem az elmúlás nem egy végső elmúlás. Eljön az idő, amikor nem leszek MÜLLER PÉTER, nem így fognak hívni, de attól még létezek majd. Nagyon régóta tudatában vagyok a halhatatlanságnak. Ez nem egy vélemény a részemről, hanem átélt tapasztalat. Az elmúlás az isteni terv része. Az más kérdés, hogy miként viszonyul ehhez egy vén tölgyfa, ami végül kiszárad, és ropogva véget ér, és miként egy ember, amiben halhatatlan lélek van. Nagyon jó lehetőség a mai, álarcos, covidos, nyomasztó, reménytelennek tűnő élethelyzet arra, hogy az ember készüljön arra, hogy jön a tavasz."

„MŰKÖDIK VALAMI MAGASRENDŰ..." 

A jövő most is bizonytalan. "Józan ésszel nem könnyű meglátni a távlatokat. Valami mélységes, kozmikus oka van annak, ami most történik, Szerintem az egész emberiség óriási nagy változás előtt áll. Folytathatatlanná vált valami, amit eddig csináltunk, és most egy elképzelhetetlen, új időszak előtt állunk. A világban működik valami magasrendű, és ha az meg akar szüntetni valami túléltet, meghaladni valót, akkor megszünteti. Ezt, ami most történik, nem a riadt, múlandó énünkből kell felfogni, hanem a belső valóságunkból. Élettapasztalatból tudom, hogy ez a bizonyos belső középpont hol felgyullad az emberben, hol kialszik. A halandóság és a halhatatlanság szüntelenül küzd egymással bennünk. Valahol, a lelkünk mélyén tudjuk, hogy az élet nem ér véget, mégis félünk az elmúlástól. De amint lesugárzik ránk a túlvilági lét élménye, a mulandó valóság megszépül, világosabbá válik. Embernek lenni nem könnyű: halhatatlannak halandóvá lenni nagyon nagy vállalkozás. Szüntelen dráma." 

"NEM SZABAD MEGIJEDNI A BAJTÓL"

Mi vagyunk az életünk urai. "Meg lehet találni minden betegség eredeti, lelki okát. És abban a pillanatban, amikor az ember rálel erre, látja, hogy ami a testével történik, az nem egyéb, mint az ő mély valóságának a felszínre bukkanása. Ha ezt az ember megérti, akkor talán módja van arra is, hogy a helyzetét egyrészt elviselje, másrészt megszüntesse. Voltam covidos. Három órán át. Annyi ideig tartott nálam, utána megszüntettem. A tudatommal írtam felül a vírust: eldöntöttem, hogy felülemelkedek, meggyógyulok.A teszt másnap kimutatta, hogy valóban beteg voltam. Amíg tartott, rettenetesen éreztem magam. Mint fiatalkoromban, amikor bokszoltam, és egyszer csak leütöttek. Tudtam, hogy föl kéne állni a padlóról, de képtelen voltam rá, majd mégis sikerült. Ez nem csupán akarat kérdése, ez arról szól, hogy nem engedem meg, hogy rossz történjen velem. Mindenki képes magát felemelni és elereszteni, ugyanakkor a tapasztalatom az, hogy aki fél a mélységtől, az nem tud a magasba szállni. Ezért nem szabad megijedni a bajtól, a kudarctól, a szenvedéstől. A katarzist nem elkerülni kell, hanem megélni. A tragédiák érlelik az embert."

"ANYUKÁM INSPIRÁLT"

 Mária evangéliuma című könyvéből Tolcsvay Lászlóval és Müller Péter Sziámival készített rockoperát.

"Ezt a történetet a saját anyukám inspirálta, arról szól, hogyan éli át a gyermeke elvesztését egy anya. Itt is megjelenik a katarzis, amikor a fia, Jézus, visszatér a másvilágról, és felemeli magához az anyja lelkét a mérhetetlen szomorúságból egy magas világba."

forrás:Best Magazin

- - - - - - -
Jézus és Mária - Mária evangéliuma rockopera részlet - videó
Jézus: Sasvári Sándor,  Mária: Sáfár Mónika