2018. augusztus 2., csütörtök

TündérLány a valóságban! LylaManesha Sherana



A misztikus nevű hölgyet már ismerem egy ideje, ezért közvetlen hangnemben fogom kérdezgetni az életét meghatározó irodalmi művészetének hátteréről.


- Eléggé egyedi neved van. Elmondanád hogyan kell ejteni?

- A valódi nevem lefordítattam a kilencvenes években, és ekkor lettem Lylamanesha Sherana (Lájlámeneszá Szeráná). A TündérLány megnevezést pedig egyik barátnőmtől kaptam még 2010 - ben.

- Mikor kezdted az írást és mi inspirált a művészet ezen ága felé? 


- Ez egy nagyon régi történet. 1996 - ban egy angyali sugallatot kaptam, majd spontán kezembe vettem egy jegyzetfüzetet és egy ceruzát, majd kimentem az augusztusi nyári napsütésben a szabad ég alá. A fejemben csak úgy zsongtak a gondolatok. Kis idő elteltével azonban szépen, lassan papírra vetettem az első versemet. Tisztán emlékszem, hogy mennyire emelkedett érzelemhullámok kavarogtak a lelkemben, mivel a kezdeti lépések teljesen hatásuk alá vontak. Ekkor -szinte gyerek fejjel- teljesen más volt a stílusom, mint ma. Abban az időszakban háromféle írásmódot alakítottam ki. Amikor 2008 - ban elkezdtem prózai novellákat írni, már akkor többen mondták folytassam, ne hagyjam abba az alkotást. Így is tettem. Később a lírai stílus érzelemvilága érintett meg, amit mind a mai napig kimondhatatlanul szeretek. Igazándiból ez a romantikus beállítottságomnak tudható be.


- Elég korán kezdted az önkifejezés ezen módját. Mikor érezted azt, hogy elérkezett az idő a publikálásra?

- Ezt eléggé "elhúztam", mivel nem akartam csak a tehetségemre alapozni, hanem szükségét éreztem, hogy beiratkozzak egy íróiskolába. Ekkor már nagyon közel voltam műveim megjelentetéséhez, ami meg is valósult 2012 -ben. Az Aposztróf Kiadó jóvoltából helyet kapott a Szó-Kincs antológiában a Prizma c. novellám, amely bekerült a legjobb 80 alkotó közé a 180 - ból. Ezt mérföldkőként éltem meg. A következő évben ismét pályáztam, majd az egyik tavaszi nibelungi stílusú versemmel a BarkaVirág c. ismét sikerült publikálnom a kiadómnál. Ugyanebben az évben a MaxLines -nál is volt két versadaptációm, a TélTündér és a FényLét.

- Verseket és novellákat is írsz! Ez több, mint dicséretes! Melyik áll közelebb a szívedhez?

- Mindkettő, hiszen mindegyik stílusban önmagamat adhatom és a történetek megelevenednek a lelki szemem előtt akár verses vagy novellás keretben adok formát karaktereim jellemének.

- Hamarosan megjelenik életed első verseskötete, ami egy nagy váltás a 2011 előtti stílusodhoz képest. Hogyan éled meg könyved valóra válásának utolsó hónapjait?

- Varázslatosan csodaszép érzelmekben ring lelkem, hiszen az alkotás szeretete mindig szívemben dalolt, amióta csak tollat ragadtam a kezembe! Teljes lelki és érzelmi változáson mentem keresztül amely megmutatta, hogy a TündérAngyalos szeretetközpontú létezésre születtem. Távol áll tőlem a drámaiság már. Ami volt az elmúlt. Más izgalmakat rejtek írásaimba. Mindig szerettem volna adni az embereknek valami különlegeset és egyedit, amely része az érzelemvilágomnak! Azt hiszem ez teljesült "VersGyermekeim" által, akik azért "születtek" meg, hogy tovább vigyék írásom művészetének lobogó szenvedélyét.


- Nagyon szépen és tündérien fogalmaztad meg a gondolataid. Elárulod a kedves olvasóknak, hogy miről fog szólni ez a versesköteted?

- Tündérörömmel! Azt hiszem ezzel már meg is súgtam a meglepetést, -amely sokaknak nem az- ,hiszen ezt a harminchárom versből álló kiadványt nagyon sokan várják! Az örömteli TündérBirodalmam mágikus fénycsodájába engedek betekintést, ahol mindenki -korosztálytól függetlenül -megtalálhatja a neki való kalandot. Ezt kezdő "Tündéreskedőknek" írtam Égi ihletésre, amely végtelen boldogsággal tölti el lényem egészét!

- Tudnál mesélni arról, hogy mi a "Tündéreskedés"?

- Boldogan! A Tündérek önzetlen és feltétel nélküli szeretetteljes elfogadása, amikor a természeti lényekkel újra elmélyítjük a kapcsolatot, mint a régi kor fénymágusai. Ők létező SzellemTudatok, akik ugyanúgy éreznek, mint az emberek. Menj ki egy smaragdzöld rétre, majd hunyd le a szemed. Szívd be a fű illatát, hallgasd a fák susogását a szélben, és tíz perc elmúltával érteni fogod miről beszélek. Mindenhol ott vannak, csak meg kell nyílni feléjük!

- Ez csodálatos végszó kedves író -és költőnő! Örülök, hogy beavattál a tündércsodádba, és tényleg nagyon sok tündérkönyvekben bővelkedő sikereket kívánok neked a jövőben is!

- TündérKöszönöm ezt a pompás interjút Kedves Iza. Az őszi megjelenéskor még további "TündérTitkokat" árulok el, és remélem akkor is találkozunk!

- Mindenképp!

(forrás:Elekes Tímea Izabella -holnapmagazin.hu)



TündérAngyal ÖrömNapja

Emberi szívek bűbájos Angyalai,
keleti kapu pirkadó Hajnalai,
hófelhők hátán trónolva fenségesek,
tűz akaratában égve egységesek.

Vének tanácsával okosan tárgyalnak,
dicső ragyogással pajkosan szárnyalnak,
régóta várt földi ünnepre készülnek,
balzsamos olajjal vidáman szépülnek.

Delfinesszenciáját hozza Haniel,
mennyei virágok illatát Gábriel,
egyensúlyüvegek aura szómáját,
tüneményesen földöntúli formáját.


Művészetek királynője elém lebben,
aranyos fátylában légiesen rebben,
tiszta gondolata sóhajával súgja,
mágikus varázsa delejével búgja:

- Elbűvölően eljött szép neved napja,
angyali áldásom fényes lelked kapja,
kozmikus ajándékom örömmel adom,
csilingelve éneklem tündéri dalom.

- Boldogság szálljon választott életedre,
langyos eső hulljon mesés édenedre,
hamar teljesüljön titkos kívánságod,
szeretettel építsd bűvös királyságod.

Liliomos koronát bájol hajamra,
kilenc angyali kar figyel bölcs szavamra,
nagy hatalmukkal támogatják erőmet,
sugárzón ragyogtatják ősi vesszőmet.

Szemem csillagjában kéklő szikra csillan,
aranyos udvarában izzóan villan,
hamvas arcom mosolyán érzékin táncol,
szenvedélyes hévvel ragyogóan lángol.

SzélÚrfiak simulnak kecses bokámhoz,
elragadóan bújnak selymes szoknyámhoz,
rózsaszirmokat szórnak feszes keblemre,
tavaszt váró csókjukat ontják mellemre.

Hegyes fülű manók illőn köszöntenek,
jókedvűen bazsalyogva örömködnek,
végtelenül kíváncsian ajnároznak,
egymás hátán bohóckodva kajlálkodnak.

Zöldellő ligetükben lócák pompáznak,
ezüst tányérok katonásan sorjáznak,
kristálypoharak kellemesen csendülnek,
dínom - dánom csúcsán harsányan zendülnek.

Égi férjem öleli karcsú csípőmet,
titokzatosan csillogtatja cipőmet,
táncos lábunkkal ütemesen dobbantunk,
kereső lelkekbe szertüzet lobbantunk.

LylaManesha Sherana © 2018.02.16.

TündérLaguna - videó
forrás:Lylamanesha Sherana