2018. augusztus 4., szombat

7 percig halott volt – lefestette, mit látott odaát



Miután megállt a szíve, 7 percen át halott volt a férfi, az ezalatt átélt élményt vitte később vászonra.


A 60 éves Shiv Grewal, a Royal Shakespeare társaság színésze súlyos szívmegállást szenvedett londoni otthonában, vacsora közben. A férfi 7 percig halott volt, a mentősök próbálták meg újraéleszteni.

„Tudtam, hogy az agyam haldoklik, és segítségért kiált, de ugyanakkor úgy éreztem, teljesen elkülönül minden a testemtől. Olyan volt, mintha üres lettem volna, de mégis tudtam érezni és érzékelni. Annak ellenére, hogy tudtam, halott vagyok, azt is tudtam, van még esélyem visszajönni. Azt is megértettem, hogy újjászülethetnék, de még nem akartam, mert vissza akartam térni a valós életbe, a feleségemhez.”

Shiv ezt látta „odaát”

Shiv a rendkívüli élményt megfestette, és az ekkor átélteket mintegy „ébresztő álomként” ábrázolja műveiben, melyekből kiállítása is nyílt.

„Olyan volt, mint amikor úszás közben súlytalannak érzed magad, mintha teljesen elválnál a fizikai világtól. Egy ponton a Holdon utaztam, ahol meteoritokat, majd az egész világot láttam.”


Miután a férfit újraélesztették, kórházba szállították, ahol azonnal megműtötték. Szívkatétert helyeztek fel az eltömődött főartériába, majd mesterséges kómában tartották 1 hónapig. Bár túlélte a szívmegállást és a műtétet is, Shiv a történtek után 5 évvel sem képes visszatérni a színpadra, mert betegsége a beszédében és a mozgásában is maradandó problémákat okozott.
(forrás: nlcafe.hu-mirror.co.uk)

Hét percig meghalt, képeket fest a "túlvilágról" - videó
forrás: Nguyen Thi Huong Nhai